۹۷۴۸۱۲
۲۳ نظر
۵۰۱۰
۲۳ نظر
۵۰۱۰
پ

بلاتکلیفی پزشکان بدون مرز در ایران

در حالی که سفیر ایران در فرانسه از ارسال دومین محموله سازمان پزشکان بدون مرز و احداث بیمارستان سیار در اصفهان خبر داده بود، مشاور وزیر بهداشت در تهران اعلام کرد که فعلا نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و حضور پزشکان بدون مرز در ایران منتفی است.

ایرنا: در حالی که سفیر ایران در فرانسه از ارسال دومین محموله سازمان پزشکان بدون مرز و احداث بیمارستان سیار در اصفهان خبر داده بود، مشاور وزیر بهداشت در تهران اعلام کرد که فعلا نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و حضور پزشکان بدون مرز در ایران منتفی است.

علی رضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، در حساب توییتر خود نوشت: ضمن تشکر از پزشکان بدون مرز، با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و نیز استفاده از تمام ظرفیت درمانی نیروهای مسلح، فعلا نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و این حضور منتفی است.

تاکنون سایر مسئولان وزارت بهداشت نسبت به حضور پزشکان بدون مرز در ایران واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

بلاتکلیفی پزشکان بدون مرز در ایران

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده بود که تیمی متشکل از ۹ متخصص مراقبت‌های ویژه پزشکی کادر درمان در یک مرکز درمان کرونا که در مرکز استان اصفهان دایر شده، مستقر خواهد کرد.

میشل اولیویه لاشاریته، یکی از مسئولان سازمان پزشکان بدون مرز در این رابطه گفته بود: تجهیزات پزشکی و لوازم مورد نیاز برای برپایی این بیمارستان سیار توسط بخش لجستیک سازمان پزشکان بدون مرز به ایران ارسال شد. یک گروه ۹ نفره متشکل از پزشکان و متخصصان، به منظور راه‌اندازی بیمارستان سیار و کمک به مداوای بیمارانی که در شرایط ویژه و وخیم قرار دارند، به ایران اعزام شده است. این بیمارستان سیار به منظور افزایش ظرفیت درمانی ایران در بخش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی می‌شود.

این در حالی است که بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه روز دوشنبه در حساب توییتری خود از ارسال دومین محموله پزشکان بدون مرز به تهران خبر داد و نوشت: این محموله علاوه بر دارو و اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران، تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که با هماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رسانی به بیماران خواهد شد، بخش مهمی از محموله این ۲ هواپیماست. اولین محموله یکشنبه به تهران رسید.

بامداد یکشنبه نخستین هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه به تهران ارسال شد.

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز روز دوشنبه در این رابطه اظهار کرد: سازمان پزشکان بدون مرز در حال احداث و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی مقابله با کرونا با ظرفیت ۴۸ تخت در بیمارستان امین در کلانشهر اصفهان است.

نجیمی گفته بود: کارشناسان سازمان پزشکان بدون مرز، چند روز گذشته با حضور در مرکز پزشکی امین در کلانشهر اصفهان، وضعیت و شرایط موجود را بررسی و تمهیدات لازم برای استقرار بیمارستان صحرایی مجهز ۴۸ تختخوابی را پیش بینی کردند.

وی همچنین اظهار کرد: این بیمارستان با هزینه سازمان پزشکان بدون مرکز احداث می‌شود و بیمارستان امین زیرساخت‌هایی مانند شبکه برق را برای آن تامین می‌کند.

پزشکان بدون مرز (MSF) یک سازمان مردم‌نهاد برای کمک‌های انسان دوستانه است که از سال ۱۹۹۱ میلادی فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و از آن زمان تاکنون در برخی حوادث مانند زلزله بم و سیل‌های لرستان، گلستان و خوزستان فعالیت داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب چرا نمیزارید کمک کنند.. میخواهید مردم بمیرن...

    • محمد

      لطفا برید ایتالیا. ۴۰ در صد از مردم ما رفتن سفر برگشتن بهتون اطلاع میدیم ۹ نفره بیاید.
      ما از گروه های بین المللی خاطره خوبی نداریم واقعا، قریب به اتفاقشون جاسوس بودن.

    • بدون نام

      چقدر بی هماهنگی؟
      چقدر نا کارآمدی؟
      امیدوارم همین کرونا کشور را هم به نوعی نجات بده

    • بدون نام

      چرا ....یعنی الان همه چی خوبه که با تکبر هر کمکی رو رد میکنین

    • بدون نام

      اینها بیمارستان و خدمات نمیخوان
      اینا پول میخوان
      پول
      به چه زبونی بهتون بگن؟
      پول لازمن
      پول

    • حسین

      واقعا چرا قبول نکردن تا اینجا اومدن مجانی.امکاناتشونم بسیار عالیه یه بار از کادر درمان برداشته میشه.مگر اینکه ما چیزی داریم که از فاش شدنش می‌ترسیم.

    • چ چ

      تحت هیچ شرایطی اجازه دخالت وورود این جاسوسان سازمان سیا امریکا درسازمان ملل متحد ندهید ضمنا حالا که دیدند پزشکان ایرانی براین بیماری مسلط شدند قصد دارند با تجویز داروهای مجهول بیماران بستری را بنوعی دیگر بیماری ناقل مدتدار نبتلا کنند

    • ایران

      از این ظرفیت استفاده کنید به ایتالیاهم که از نظر پزشکی رتبه بالایی داره کوبا وروسیه نیروی کمکی فرستادن...دست از تک روی بردارید کسی نگفته کشور ما ناتوان هستش برای ریشه کنی این ویروس تعامل جهانی لازمه

    • بدون نام

      بله خب پزشک بدون مرز تعارف نداره میگه امکاناتی که فرستادن براتون کو نمیشه بهش دروغ گفت

    • بدون نام

      اینها ممکن است برای غرب جاسوسی بیولوژیک کنند

    • بدون نام

      می ترسند آمار واقعی فوت شدگان برملا بشه ، برای همین اجازه نمی دند نیروی انسانی از خارج کشور بیاد ، حتی تجهیزات پزشکی بهانه است فقط شب روز خواب دلار می بینند و تمام فکر ذکرشون دلار شده دنبال دلار هستند یه عده با توهم توطئه جون مردم براشون هیچ ارزشی نداره ، ورد زبونشون دلار دلار دلا ر مردم به جهنم ، دلار کجاست ، جونشون در می ره برای دلارررررررررررررررر

    • بدون نام

      اونا رو نمی‌ذارن بیان
      چون فقط وسیله های ارسالیشونو میخوان ک راحت ب زدنشون و بفروشن ب ملت همیشه بدبخت

    • بدون نام

      مواضب جاسوسی آنان باشید می خواهند سرک بکشند

    • بدون نام

      شماها ذره ای واسه جون مردم ارزشی قائل نیستید.از خداتونه مردم تلف شن.از یه طرف دست به دامن کل دنیا میشید و همه چی گردن امریکا میندازید از یه طرف کمک پس میزنید.چقدر شیادید شماها

    • بدون نام

      اگه غیر از این بود باید تعجب میکردیم کلا تو مملکت ما همه مسئول هستن ولی وقت عمل هیچ کدوم مسئولیتی ندارن و کی بود کی بود من نبودم

    • بدون نام

      متاسفم برای این لجبازی های احمقانه مسءولین.اونوقت از ملت انتظار همکاری با دولت و حکومت دارین.

    • بدون نام

      شما خوبید ، من متاسفم برای اون بدبختا که اومدن اینجا ، شما که از دستتون خارج شده و دارید التماس میکنید ، لااقل بذارید دو نفر کمک حالتون باشن

    • بدون نام

      ازاین فرصت ها استفاده کنید درسته جاسوسند ولی از تجهیزاتشان بهره ببرید

    • سارا

      ماشالا بابا یکی هم که پیدا شده میخواد کمک کنه ما میگیم نه نمیخوایم!!عجیبا غریبا واقعا!!

    • بدون نام

      فرانسوی ها خودشان از کنترل بیماری کشورشان درمانده اند پزشک فرستاده اند چکار کنند آیا حسن یادش رفته که فرانسه بیشتر از آمریکا به ایران فشار میاورد ؟ حسن اینها جاسوند اگر جاسوس نیستند بروند کشور خودشان و ایتالیا را جمع کنند

    • بدون نام

      خاک بر سر شما که کمک هیچ کشوری رانمیخواهید

    • بدون نام

      اول مسءولین مملکت تکلیفشونو با خودشون معلوم کنن بعد انتظار همکاری و حرف شنویی از مردم داشته باشن.

    • بدون نام

      ایران پزشکان بدون مرز رو از کشور اخراج کرده
      دلیلش هم کاملا مشخصه. چون با وجود اونا آمار دروغی که از کشته های کرونا به مردم میده مشخص میشد
      بیش از نیمی از کشته های کرونا تو گواهی فوتشون اختلال تنفسی یا آنفولانزا نوشته میشه که تعداد کشته های کرونا کمتر بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج