جاباما
۹۷۴۸۱۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

حرف‌های ترامپ درباره کرونا دردسر ساز شد

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر و نشست‌های خبری همچون تاثیر داروی ضد مالاریا بر کووید۱۹ و «چینی» نامیدن این ویروس، برای شهروندان این کشور دردسر ساز شده است.

ایرنا: اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر و نشست‌های خبری همچون تاثیر داروی ضد مالاریا بر کووید۱۹ و «چینی» نامیدن این ویروس، برای شهروندان این کشور دردسر ساز شده است.

ایالت‌های آمریکا روز دوشنبه شاهد جان باختن بیش از یکصد نفر به علت ویروس جدید کرونا بودند که شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس را به ۵۷۳ نفر رساند.

حرف‌های ترامپ درباره کرونا دردسر ساز شد

تارنمای دانشگاه جان هاپکینز تا عصر دوشنبه تعداد کلی مبتلایان به کووید۱۹ در آمریکا را ۴۱ هزار و ۷۰۸ نفر اعلام کرد.

ویروس کرونا در تمام ایالت‌های آمریکا گسترش یافته است و کشمکش دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در سنای آمریکا هم نتوانست بودجه مورد نیاز برای مقابله با این ویروس را به تصویب برساند.

این طرح که از سوی رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا ارائه شده بود، با سد دموکرات‌ها مواجه شد چرا که از نظر آنها این بودجه به اقشار آسیب پذیر آمریکا کمکی نخواهد کرد.

مقامات آمریکا هم تلاش می کنند با القای «ویروس ووهان» یا «ویروس چینی» کاستی‌ها و ضعف‌های مدیریتی و سیستم بهداشتی درمانی خود را بپوشانند.

این در حالی است که چین و کوبا به عنوان دو کشور سوسیالیست تلاش دارند به کشورهای آسیب دیده همچون ایتالیا امداد رسانی کنند و آمریکایی‌ها در این عرصه هم میدان را به رقیب اصلی خود یعنی چین، باخته‌اند.

اما اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در نامیدن این ویروس به ویروس چینی تنها باعث شده است، نژادپرستی عمیقی در آمریکا علیه اتباع آسیای شرقی شکل بگیرد که در شبانه روز، خبرهای متعددی از ضرب و جرح این شهروندان آمریکایی آسیایی تبار به گوش می رسد.

این شرایط ترامپ را وادار ساخت تا در یادداشت توئیتری خود بنویسد« خیلی مهم است که همه ما از جامعه آمریکایی آسیایی خود در ایالات متحده حفاظت کنیم. آنها افراد جالبی هستند و گسترش این ویروس، به هیچ وجه تقصیر آنها نیست. آنها با ما همکاری بسیار نزدیکی دارند تا از شر آن خلاص شویم. ما با هم بر همه چیز چیره می شویم.»

علاوه بر آن، ترامپ ۲ روز پیش در یادداشت توئیتری خود نسخه ای برای درمان کووید۱۹ پیچید و گفت: « مخلوط هیدروکسی کلروکوئین و آزیترومایسین فرصت واقعی برای یک تغییر دهنده بزرگ بازی در تاریخ پزشکی است».

رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری هم این مطلب را تکرار کرد اما تا کنون هیچ مرجعی به طور رسمی تایید نکرده است که این ترکیب می تواند موثر باشد بلکه برخی از پزشکان بر این باورند که ترکیب این دو دارو به ویژه برای کسانی که مشکلات قلبی دارند، می تواند خطرناک باشد.

علاوه بر اینکه مصرف این ترکیب می‌تواند باعث مشکلاتی برای بیماران شود، خبرهای زیادی وجود دارد که این روزها درخواست برای این دارو افزایش یافته و آن را برای بیمارانی که پیش از این مصرف داشته‌اند و باید ادامه دهند، دور از دسترس ساخته است.

مرکز بهداشت ایالت آریزونا هم روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و از شهروندان خواست بدون تجویز پزشک، از داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکوئین استفاده نکنند.

دلیل صدور این بیانیه هم، مرگ یک مرد حدود ۶۰ ساله در این ایالت بود که به مصرف این دارو مبادرت کرده بود و همسرش هم به خاطر مصرف مشابه، شرایط مناسبی ندارد.

مقام بهداشتی این ایالت تاکید کرد کسانی که در معرض کووید-۱۹ قرار گرفته اند تنها لازم است به علائم خود توجه داشته باشند و خود را در قرنطینه قرار دهند تا خطر ابتلای دیگران کاهش یابد.

در بیانیه این مقام آریزونا تصریح شده است هنوز هیچ دارویی که شامل ضد مالاریا می شود، برای درمان ویروس جدید کرونا مورد تایید قرار نگرفته است و مصرف آنها برای بیمارانی که بستری نشده‌اند توصیه نمی شود.

سازمان دارو و غذای آمریکا هم تاکنون مصرف این داروها را برای درمان کووید-۱۹ تایید نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج