۹۷۵۲۰۳
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

وزیر کشور: سختگیری‌ها بیشتر خواهد شد

وزیر کشور گفت: از مردم می‌خواهیم که سفرهای خود را مدیریت کنند و با مسافران در ورودی شهرها محدودیت و سختگیری‌هایی خواهد شد که مسافرت‌های جدید اتفاق نیفتد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر کشور گفت: از مردم می‌خواهیم که سفرهای خود را مدیریت کنند و با مسافران در ورودی شهرها محدودیت و سختگیری‌هایی خواهد شد که مسافرت‌های جدید اتفاق نیفتد.

«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مهمترین مصوبات جلسه هیات دولت اظهار داشت: طرحی که از سوی وزارت بهداشت به ستاد ارائه شده بود، روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط که حدود ۲۵ دستگاه اجرایی بود، تصویب شد و امروز نیز این طرح در دولت مطرح شد و رییس جمهوری نیز نسبت به اجرایی شدن این طرح دستورات لازم را ارائه کردند.

وزیر کشور افزود: اساس طرح وزارت بهداشت، مبتنی بر مشارکت و همکاری مردم خواهد بود. تلاش ما نیز بر این است که مراکز پرتجمع و پرتراکم را در تمامی شهرهای کشور، از جمله بوستان‌ها، پارک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، تعطیل اعلام شود، اما همه فروشگاه‌هایی که کالاها و مایحتاج عمومی را ارائه می‌دهند، ۲۴ ساعته باز خواهند بود.

رحمانی فضلی عنوان داشت: از طرف دیگر در ترددها از مردم می‌خواهیم که سفرهای خود را مدیریت کنند که تراکم به روزهای آخر نیفتد و ما در جاده‌ها دچار مشکل نشویم. اما در ورودی‌ شهرها با مسافران جدید، حتما محدودیت و سختگیری‌هایی ایجاد خواهد شد که مسافرت‌های جدید اتفاق نیفتد.

وی بیان کرد: خواهش ما از مردم این است که در این طرح که به زودی اعلام شده و ظرف فردا و یا پس‌فردا این طرح را اجرا خواهیم کرد، حتما همکاری مناسب داشته باشند. هرچند ما اختیارات لازم و قانونی برای به اعمال و اعلام سختگیری‌ها و برخوردهای حقوقی داریم اما همه تلاش ما این است که مشارکت‌ها تا امروز و مانند همین ایامی که بوده، به صورت داوطلبانه باشد و ما مجبور نباشیم از این اختیارات استفاده کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: به هر حال طول دوره این بیماری و میزان خسارت‌های جانی بستگی به این دارد که چقدر مردم با ما همکاری کنند. بحث لوازم و تجهیزات، دارو، امکانات بهداشتی، تخت، بیمارستان و متخصصین و پرستار همه اینها در کشور فراهم است و ما هیچ محدودیتی نداریم. از آن طرف هم همه امکانات، منابع و کالاهای ‌اساسی مردم هم فراهم است و امیدواریم مردم همکاری لازم را داشته باشند و طول این دوره کوتاه شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مردم بدانند اگر این دوره کوتاه نشود علاوه بر خسارت‌های جانی، خسارت‌های اقتصادی بزرگی نیز خواهیم داشت. الان بسیاری از مشاغل تعطیل و خیلی از کارها از فعالیت افتاده است. ضمن اینکه این مشاغل در اقتصاد کلان موثر خواهد بود، در اقتصاد خرد همچون رستوران‌ها، و فعالیت‌های خرد خدماتی که اکنون تعطیل شده، و جذب اشتغال داشته و اکنون نیروهای خود را آزاد کرده‌اند، حتما برای اقتصاد کشور سخت خواهد بود.

وی یادآور شد: امیدواریم با مشارکت خوب مردم که تا الان نیز مشارکت را داشته‌اند، همین مسیر را ادامه بدهیم. اگر در مواردی از مقررات و وظایف قانونی که برای همه گذشته می‌شود، تمرد شود، مجبور هستیم از این محدودیت‌ها و سختگیری‌های قانونی استفاده کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی؟؟؟ حتما وقتی همه مردند.

    • تازه به دوران رسیده

      شما که درامد دارین یکم به فکر کاسب باشید که دستور دادین بسته باشن

    • ایران

      منتظر رعایت کردن و مشارکت مردم نشوید. در شرایط بحران بایستی سریعتر و قاطع تر باشید و گرنه پشیمان می شویم.

    • بدون نام

      په مردم.کارگر جکار کنن چطور نان بچه هاشون را جور کنن

    • بدون نام

      این دولت کلاهش پشم نداره :

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAA

        این دولت‌چی داره که کلاه داشته باشه
        اصولا کلاهی که چین سر اینها گذاشته هیچی نداره

    • بدون نام

      مالیات خروج از منزل رو از فردا میزارن دزدا

    • بدون نام

      شما همه چیزتان به راهه. فکر اجاره خرج خونه بیکاری و....ندارید داریم زیر بار این همه بدبختی له میشیم دیگه سختگیری از این بدتر. نوشدارو دیگه حالا که کشور آلوده شده به درد نمیخوره .یه مشت آدم بی درد میرن مسافرت خوش باشند ما باید تو خونه بشینیم .این شد قانون ؟؟

    • عشقپولیس

      خواهش میکنم به مسئولین بگیدیه فکری هم برای رانندهای سرویس مدارس بکنن نه حقوق برج دوازده به مادادن نه یک ومیدن ازکجابایدخرج خانوادهامونوتامین کنیم بسته های حمایتی به ماهم بدن

    • بدون نام

      اون موقع که همه فریاد میزدن قم را قرنطینه کنید نکردید الان دنبال سختگیری بیشتر وقرنطینه همه شهرها افتادید خودکرده راتدبیر نیست# مسؤلین بی عرضه

    • بدون نام

      لطفا فقط حرف نزنید عمل کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی پس نصف ایران کم شدبعدش

      • بدون نام

        کی پس نصف ایران کم شدبعدش

    • بدون نام

      امروزصبح نتونستی برنامه بدی گفتی ظهروالان میگی ظرف یکی دوروزاعلام میکنیم اگه نشدازاختیارات استفاده میکنیم بس کنیدتوهنوزنمیدونی برنامه ات وبرخوردباتمردازبرنامه خودتو کی میخوادبه برنانه توودولت عمل کنه بعددوماه هنوزنمیدونیدراه وتکلیفتون رو مردم بایدشماهارومحاکمه کنندبخاطرسوع مدیریت وبازی باجان ملت

    • ایران باستان

      اگرمیخواستیدسخت گیری کنید جان ملت برایتان مهم بود؛از شروع بکار کارخانه هاو کارگاههای؛غیر ضروری جلوگیری میکردید

    • بدون نام

      شما که فقط حرف زدن بلديدخرج مردم يا کرايه مردم ميديد

    • بدون نام

      حالا که به اوج خود رسیده چه فایده دارد البته روز بهروز دیر تر میشود.

    • قاسم انوشه

      از چهل سال پیش داریم گوش میدیم...نتیجه

    • بدون نام

      دیگه کی؟ عید تموم شد بی عرض ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج