۹۷۵۳۵۰
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

واکنش پمپئو به اظهارات رئیس‌جمهوری ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر به اظهارات اخیر رئیس جمهور ایران درباره مانع تراشی آمریکا در ارسال دارو و کمک‌های بشردوستانه به ایران واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به اقدام ایران در رد کمک‌های به ظاهر بشردوستانه آمریکا واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «حسن روحانی به جای ابداع دلایلی برای متهم کردن آمریکا به دلیل سوء مدیریت بزرگ دولتش در شیوع ویروس ووهان در ایران، می‌تواند با بله گفتن به پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه ما، بهتر به مردم ایران خدمت کند.»

واکنش پمپئو به اظهارات رئیس‌جمهوری ایران

«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران دو روز پیش در تماس تلفنی با «قیس سعید» رئیس جمهور تونس با بیان اینکه دولت آمریکا در این شرایط سخت شیوع بیماری هم اقدامات ظالمانه و تحریمی خود علیه ملت ایران را تشدید کرده، گفت: جلوگیری از ارسال دارو ، کمک های بشردوستانه و روابط بانکی ایران برای تامین نیازمندی‌های مردم در تعارض با قواعد انسانی و قوانین سازمان ملل متحد است.

روحانی تاکید کرد که کشورهای جهان باید این اقدامات ضد بشری آمریکا را محکوم و آنها را دعوت کنند تا به قوانین سازمان ملل و مبانی انسانی بازگردند.

ادامه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران در حالی ادامه دارد که سازمان‌ها و کشورهای جهان و حتی شخصیت‌های آمریکایی، خواستار لغو این تحریم‌ها شده‌اند، چرا که این تحریم‌ها به گفته آن‌ها مانعی در برابر تلاش‌های تهران برای مقابله با کروناست.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش چند روز پیش در پیامی در توئیتر نوشت: «حامیان سیاست فشار حداکثری آمریکا در تلاش هستند تا به توجیه بپردازند. آنها می‌گویند که ارسال غذا و دارو به ایران تحریم نشده است. این درست است اما واقعیت این است که حتی کالاهای کاملا بشردوستانه نیز به دلیل محدودیت‌های مالی قابلیت انتقال به ایران به شیوه معمول را ندارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا در اینکه حسن و تیمش کوتاهی کردن و بی عرضه ان شکی نیست ولی شما خودتون تو تهیه ماسک و درمانش موندید که ، خودتونم که از کره کمک خواستید حالا بماند که ادبیات ترامپ هم در تعطیل نکردن شبیه حسن آقای خودمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توصیه میکنم فقط بودجه سالانه آمریکا وایران راباهم مقایسه کن تا ببینی کی راس میگه کی دروع

      • بدون نام

        چه ربطی به بودجه داره

    • بدون نام

      امریکا خودش برای مبارزه با کرونا از کرره جنوبی کمک خواسته حالا چگونه می خواهد به ایران دارو بفرست این ها دارو نبود سم بوده است پرگ برامریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج