جاباما
۹۷۵۴۵۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

حشرات باعث انتقال ویروس کرونا می‌شوند؟

برخی از انواع کرونا ویروس‌ها ازجمله این نوع، می‌توانند از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شوند.

خبرگزاری ایلنا: برخی از انواع کرونا ویروس‌ها ازجمله این نوع، می‌توانند از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شوند.

محبوبه علیزاده فلوشیپ پیشگیری و کنترل عفونت‌های بیمارستانی و مدیر درمان بیمارستان بهارلو در پاسخ به این سئوال که با توجه به شروع فصل بهار، آیا احتمال انتقال این ویروس از طریق نیش حشرات وجود دارد، گفت: در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که کرونا ویروس جدید از طریق نیش حشرات منتقل شود.

او افزود: برخی از انواع کرونا ویروس‌ها ازجمله این نوع، می‌توانند از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شوند.

این فلوشیپ پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی بیمارستان با اشاره به راه‌های انتقال ویروس کرونا اظهار کرد: راه عمده‌ انتقال این ویروس از انسان به انسان، از طریق تنفسی و نیز از طریق تماسی (به طور مستقیم مانند دست دادن با فرد بیمار و به طور غیر مستقیم مانند تماس با سطوح آلوده) است.

علیزاده گفت: ویروس کرونای جدید در اغلب افراد بدون علامت یا با علایم خفیف است. در حدود ۲۰ درصد بیماران علائم شدیدی بروز می‌کند. این ویروس بیش از هر ارگان دیگری ریه را درگیر می‌کند، ولی احتمال آسیب سایر اعضای بدن از جمله قلب نیز وجود دارد.

متخصصان عفونی می‌گویند: ویروس کرونا با فصل گرما از بین خواهد رفت؛ بنابراین انجام راهکار‌هایی تا پایان این ویروس از الزاماتی است که باید رعایت شوند شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع و استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند الکل تاثیر زیادی در کاهش ابتلا به ویروس کرونا خواهد گذاشت.

ویروس کرونای جدید در بیشتر افراد با علائمی خفیف بروز پیدا می‌کند که در این صورت بهترین کار این است که پس از دیدن علائمی شبیه به کرونا مانند تب، تنگی نفس، سرفه، بدن درد یا اسهال بلافاصله به بیمارستان‌ها مراجعه نکنید؛ چرا که اگر شما فردی سالم باشید و این علائم تنها به دلیل سرماخوردگی یا آنفلوانزا باشند. هنگام مراجعه به بیمارستان ممکن است از افراد ناقل به کرونا، این ویروس خطرناک و کشنده را بگیرید؛ و سلامت خود را به خطر بیندازید.

کادر درمانی بیمارستان‌ها توصیه می‌کنند به هیچ عنوان از منزل خارج نشویم و تنها در صورت امری ضروری این کار را باید انجام داد. همچنین استفاده از ماسک و دستکش را جدی بگیرید.

خروج از منزل در این روز‌های خطرناک تنها کار را برای کادر درمانی بیمارستان‌ها سخت‌تر خواهد کرد؛ بنابراین اگر جان خود و جان دیگران برایتان اهمیت دارد از خانه بیرون نیایید و به گفته وزارت بهداشت در حال حاضر امن‌ترین مکان بهداشتی و ایمنی خانه است و خروج از آن می‌تواند مقاومت بدن را در مقابل ویروس کرونا کاهش دهد و نتوانیم از خود دفاع کنیم.

متخصصان تغذیه هم تاکید می‌کنند که به هیچ عنوان لبنیات باز را تهیه نکنید بلکه باید پاستوریزه بودن آن‌ها را برای مصرف انتخاب کنید در غیر این صورت ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید علاوه برخودمان مراقب حشرات هم باشیم تا این زنجیره ادامه پیدا نکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج