۹۷۵۵۴۷
۱۲ نظر
۵۰۱۹
۱۲ نظر
۵۰۱۹
پ

ارقام اعلام شده درباره کشفیات غیرواقعی بود

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برخی اعداد و ارقام اعلام شده درباره کشفیات اگزجره و غیرواقعی بود و کمتر از ۱۰ میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت شد.

تابناک: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برخی اعداد و ارقام اعلام شده درباره کشفیات اگزجره و غیرواقعی بود و کمتر از ۱۰ میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت شد.

دکتر شانه‌ساز در نشست آنلاین خبری با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، تجربه جدیدی در کشورمان و حتی جهان بود، گفت: همه کشورهای جهان، از جمله کشور‌هایی که تولید کننده مواد اولیه دارویی هم هستند در این بحران درگیر شده و سربار تولید ندارند که به دیگر کشورها سرازیر شود اما ما توانستیم عمدتا با افزایش ظرفیت تولید و کمی واردات، نگرانی ها را کاملا برطرف کنیم و باید تاکید کنیم که تا یکی دو هفته از واردات هم بی نیاز خواهیم شد.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: در این مدت تنها از محل افزایش ظرفیت تولید توانسته‌ایم از تولید صد تا ۱۲۰ هزار ماسک به تولید روزانه ۸۰۰ هزار ماسک برسیم، ظرفیت تولید لبس مخصوص را از ۲ هزار در روز به ۵۰ هزار رسانده‌ایم، در زمینه تولید ماسک N۹۵ ظرفیت ۵ تا ۱۰ هزار را به ۸۵ هزار در روز رسانده‌ایم، در زمینه تولید محلول و ژلهای ضدعفونی افزایش ده برابری داشته باشیم و در زمینه دارو هم بر مشکلاتی که در نتیجه افزایش شدید تقاضا به وجود آمده بود، فائق شویم و به جایی برسیم که کمبودی نداشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر بکارگیری ظرفیت بخش های صنعتی و بخش خصوصی و حتی مجموعه های مردمی در تامین اقلام مورد نیاز گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته موفق به توزیع ۱۴.۵ میلیون ماسک شده‌ایم که تقریبا برابر کل ماسک های توزیعی در اسفندماه است و عمدتا نتیجه ورود بخش های مختلف به تهیه این اقلام مورد نیاز است. البته با تکاپویی که در جریان است باز بر تولید افزوده خواهد شد و در تلاشیم ظرف دو هفته آینده ماسک برای عرضه به مردم در اختیار داروخانه ها قرار دهیم، هرچند که باید یادآوری کرد که سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک برای افراد عادی را توصیه نمی‌کند.

شانه ساز در پاسخ به سوالی در خصوص میزان و وضعیت کشفیات ماسک و دیگر اقلام بهداشتی مورد نیاز در هفته های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشورمان گفت: واقعیت است این است که در این زمینه با اعداد و ارقامی اگزجره شده و غیرواقعی مواجه بودیم و مثلا برخی از کشف بیش از ۱۰۰ میلیون ماسک می‌گفتند در حالی که کمتر از ۱۰ میلیون ماسک به وزارت بهداشت تحویل شد که بلافاصله توزیع شد و البته بخشی از نیازهای مراکز درمانی را هم تامین کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اگررررر این اماری که کاشفین اعلام میکردند دروِغ بوده وای بحال اونها که باید در دادگاه عدل و عدالت مورد مواخذه قرار گیرند . و اگررررر این حرف شما نسنجیده و اشتباه است وااااای بحال شما که هر دو مورد قبح است و بایستی در این خصوص دستگاه قضایی وارد شود که درررررررروغ تا کی . بهر حال باید بحال ملت گریست با مسسولینی که ما داریم حالا یا شما یا اونا

    • هرچی

      اگزجره رو خوب اومدی دکتر کلمه انگلیسی رو فارسی نمینویسن !!!! exagerat

    • بدون نام

      ما میدونیم شما ها درپس وپیش کردن صفرها بی نظیری خیالی نیست یک صفرکه ارزش این حرفها رانداره شما اصلا دوتاصفر کم زیادم بکنید از ی من خیلی نیست که مثلا یک میلیون بشه 10 میلیون یا 100 میلیون فقط ای کاش حساب باکی منم ازاین صفرها بهش اضافه میشد آخ چه حالی میداد

    • بدون نام

      راست در وغش مهم نیست اعتبار واعتمادی دیگه نیست

    • بدون نام

      امار درسته ولی این وسط کفتر کاکول پسر شد جناب وزیر

    • بدون نام

      میدونیم هیچکدوم از امار و ارقام حقیقت نداره

    • یک ایرانی

      دروغ

    • بدون نام

      کشفیات مال خور شد رفت یا صادر شد به کشورهای لبنان عراق سوریه ان هم حق دارند

    • بدون نام

      معلومه که‌ بقیش رو توی همون وزارت بهداشت هاپولی کردن

    • خروس بی محل

      اتفاقاًواقعی بودمنتهارفت سوریه وعراق

    • بدون نام

      یعنی مقامات کشف کننده دروغ میگفتند؟ پس چرا این ها را به جرم تشویش اذهان عمومی محاکمه نمیکنند؟

    • بدون نام

      در اهواز جز مراکز غیر مجاز با قیمت گران وغیر بهداشتی هیچ جای مجازی برای ارائه وتوزیع ماسک وجود ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج