۹۷۵۵۶۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کرونا ترافیک هوایی جهان را کاهش داد

محدودیت های پروازهای هوایی در سطح ملی کشورها در کنار کاهش تمایل مسافران برای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد هوایی جهانی را به پایین ترین سطح از ابتدای سال جدیدمیلادی رسانده است.

خبرگزاری ایرنا: محدودیت های پروازهای هوایی در سطح ملی کشورها در کنار کاهش تمایل مسافران برای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد هوایی جهانی را به پایین ترین سطح از ابتدای سال جدیدمیلادی رسانده است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، شیوع ویروس کرونا شرکت های هواپیمایی در جهان را با بدترین بحران مواجه کرده است و انتظار می رود تردد مسافران در سراسر جهان ۳۸ درصد کاهش یافته و باعث افت ۴۴ درصدی درآمد صنعت هوایی شود.

تارنمای سوئدی «فلایت رادار ۲۴» که موقعیت پروازهای مسافربری را به صورت زنده و بر روی نقشه نمایش می‌دهد، گزارش کاهش تردد هوایی در سطح جهان و رسیدن آن به پایین ترین سطح را از آغاز سال جدید میلادی منتشر کرده است.

بررسی ها نشان می دهد که روز چهارشنبه هفته جاری تعداد ۹۴ هزار و ۴۷۷ سورتی پرواز در سطح جهان انجام شده که در مقایسه به اوج آن در ۲۱ فوریه (۲ اسفند ۹۸) ۵۲ درصد کاهش یافته است.

دولت های سراسر جهان محدودیت های مختلفی را برای مهار شیوع بیماری کووید ۱۹ اعمال کرده اند. ایالات متحده سفر به چین، کره جنوبی و بیشتر کشورهای اروپایی را متوقف کرده است. اتحادیه اروپا همه سفرهای غیرضروری به این اتحادیه را تا اواسط آوریل (اواخر فروردین- ابتدای اردیبهشت) محدود کرده است و این در حالیست که روسیه و هند محدودیت های ورود به این کشور را برای همه خارجیان به ترتیب تا اول مه (۱۲ اردیبهشت) تا ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) اعمال کرده اند.

در شرایطی که سفرهای هوایی از ابتدایی ترین راه ها برای گسترش ویروس کرونا است بیش از ۵۰ شرکت هواپیمایی تاکنون ترجیج داده اند پروازهای خود را به زمین بنشانند تا این که با هواپیماهای خالی از مسافر پرواز کنند.

انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (IATA) کارتلی متشکل از حدود ۲۹۰ شرکت هواپیمایی یا ۸۲ درصد از کل ترافیک هوایی روز سه شنبه هفته جاری اعلام کرد که انتظار دارد درامد حاصل از مسافران پروازهای هوایی در سطح جهان کاهشی ۲۵۲ میلیارد دلاری داشته باشد که ۴۴ درصد کمتر از آمار سال گذشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج