۹۷۵۵۷۴
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

الکل، همچنان در فارس جان می‌گیرد

با توجه به شیوع کرونا و به رغم آنکه متخصصان علوم پزشکی بارها تاکید کرده‌اند که مصرف الکل تاثیری در عدم ابتلا به کرونا ندارد روند مرگ و مسمومیت با الکل در استان فارس همچنان افزایشی است و شمار جان باختگان به ۷۲ نفر رسید.

ایرنا: با توجه به شیوع کرونا و به رغم آنکه متخصصان علوم پزشکی بارها تاکید کرده‌اند که مصرف الکل تاثیری در عدم ابتلا به کرونا ندارد روند مرگ و مسمومیت با الکل در استان فارس همچنان افزایشی است و شمار جان باختگان به ۷۲ نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز پنج‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد :در طی روزهای اخیر ۵۹۲ بیمار با مسمومیت الکل به بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان فارس مراجعه کرده که تاکنون ۷۲ نفر فوت کرده اند و ۱۷ نفر نیز در بخش مراقبت ‌های ویژه بستری شده اند.

علی اکبری با بیان اینکه مصرف خوراکی هر نوع الکل تاثیری در نابودی ویروس کرونا و ضدعفونی بدن ندارد افزود: متاسفانه این روزها باور غلطی در برخی افراد شکل گرفته که تصور می ‌کنند شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می ‌شود، در حالی ‌که این مساله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و فاقد وجاهت قانونی است.

وی با هشدار نسبت به افزایش تعداد مراجعان دچار مسمومیت ناشی از مصرف الکل در بیمارستان ‌ها، اظهار کرد: عده‌ ای تصور می ‌کنند که چون بیماری کرونا نسبت به الکل حساس بوده و با ضدعفونی دست و سطوح با الکل از بین می ‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می ‌افتد و در واقع به شکلی نقش ضدعفونی‌ کننده در بدن ایجاد می‌ شود، در حالی ‌که این یک باور و تصور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همین باور غلط باعث شده در چند روز اخیر شاهد بیمارانی باشیم که با تصور نابودی ویروس کرونا، اقدام به شرب ترکیبات الکلی کرده ‌اند و در برخی موارد این الکل متانول بوده و منجر به بروز مسمومیت حاد و شدید در افراد شده است.

دکتر اکبری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی همه بیمارستان‌ ها و کادر درمان کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند، گفت: در این شرایط باید سعی کنیم با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی ‌پایه و اساس، از بروز سایر بیماری ‌ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی و تحمیل بار اضافه بر سیستم درمان کشور، جلوگیری کنیم.

با شناسایی۴۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۶۳۳ نفر ، روند افزایشی ابتلا به کرونا در این استان همچنان تداوم دارد.تاکنون ۲۵ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.۲۲۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۱۸۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بزار بخورن ماالکل بری زدعفونی نداریم نمی ازکجومیخرن بریم بخریم دردسشوییوزدعفونی کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بوآ بچی شهر

    • حسنا

      بااین توجه تعداد فوتیا الکلی بیشتراز فوتیا کروناست احتمال میداد کرونا بطرفشون نره ولی بایک باور غلط خودشون بکشتن دادن .اینم ازنادانی مردم ما@@@

      پاسخ ها

      • سعید

        خوبه دلت مشروب استانداربیاره تا مردم خودکشی نکنن

    • بدون نام

      ازکی میخرین که ممیرین برین ازننی کرم بخرین توسعدی چی خوبی داره فقط زرف ببرین چون زرف نداره بخاطر تعطیلی

    • ■●■●

      ایکاش جانباختن به مواد مخدر هم را بگید که اصلا آمار نمیدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب برای اینکه مواد نمیکشه...

    • بدون نام

      این خبرها چیه هر روز الکل اینجا ایران شعبه مرکزی جهنمه دیگه افتخار داره خریت که تبلیغ کردن نداره

    • بدون نام

      عقل و تفکر نایاب شده

    • بدون نام

      حالا وقتش نیس بروبخاب

    • بدون نام

      طلبکار یقه میگیره الکل جان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برترین ها چرا سانسور میکنی خوزستان مقام اولو داره بعد فارس

    • Zik

      بجای الکل بنزین سوپر بخورین.
      خیلی حال میده. تک استارت روشن میشین.

    • بدون نام

      خوش بحالشون مردن رفتن تموم شد

    • سردار

      خدا صبری به خانوادهاشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج