جاباما
۹۷۵۶۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

معاون پارلمان آلمان خواستار لغو تحریم‌های ایران شد

معاون رئیس پارلمان آلمان (بوندستاگ) از آمریکا خواست با توجه به شرایط ویژه مقابله با کرونا در ایران، تحریم‌های این کشور را لغو کند.

ایرنا: معاون رئیس پارلمان آلمان (بوندستاگ) از آمریکا خواست با توجه به شرایط ویژه مقابله با کرونا در ایران، تحریم‌های این کشور را لغو کند.

«توماس اوپرمان» معاون رئیس پارلمان آلمان بر لزوم لغو تحریم های آمریکا علیه ایران به منظور هموار ساختن راه مقابله با همه گیری کرونا در این کشور تاکید کرد.

معاون پارلمان آلمان خواستار لغو تحریم‌های ایران شد

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) در گفت وگو با شبکه ار. ت. ال. (RTL) این کشور لغو تحریم ها دست کم باید تا زمانی که ایران از نظر اقتصادی قادر باشد که بر وضعیت بحرانی موجود فائق آید، ادامه داشته باشد.

قرار است موضوع گام های مشترک جهانی برای متوقف کردن همه گیری کرونا و تاثیرات اقتصادی آن در نشست مجازی سران گروه ۲۰ به ریاست عربستان سعودی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که نمایندگان هشت کشور جهان در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر اثرات منفی تحریم‌ها در مبارزه با کووید-۱۹ تاکید کردند و نسبت به پیامدهای ادامه تحریم ها هشدار دادند.

این نامه روز چهارشنبه به امضای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، عراق، ونزوئلا و نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد رسیده است.

در این نامه خطاب به آنتونیو گوترش آمده است: با توجه به بحران ناشی از کووید-۱۹ که سازمان جهانی بهداشت هم آن را تایید کرده، بدون شک این شرایط بزرگترین اورژانس بهداشت عمومی زمان ما است. اگرچه در زمانی اتفاق می‌افتد که چندجانبه گرایی مورد حمله قرار می گیرد اما فرصتی بی نظیر برای موفقیت در چند جانبه گرایی و تقویت آن است.

در همین حال ۳۳۸ سازمان غیردولتی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل ضمن خواستار رفع تحریم ها علیه ایران تاکید کردند: سازمان ملل متحد تاکنون نتوانسته است به وظایف قانونی خود در الزام دولت آمریکا به رعایت مقررات حقوق بشری عمل کند.

هفت شبکه تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد، ۲۲ سازمان مردم‌نهاد دارای مقام مشورتی در سازمان ملل متحد، ۹ انجمن دوستی ایران و سایر کشورها و ۳۰۰ سازمان مردم‌نهاد ملی و استانی، به آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با ضرورت رفع تحریم های یکجانبه و غیرانسانی آمریکا در شرایط شیوع بیماری کرونا نامه نوشتند.

در متن نامه این سازمان ها به دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: حق برخورداری از بهداشت و سلامت عمومی یکی از حقوق بنیادین شناخته شده در نظام بین‌المللی حقوق بشر است که در اسناد گوناگون بین‌المللی جایگاهی استوار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مااحتیاج به کسی نداریم تحریم باشیم ونباشیم بلدیم چیکارکنیم آقای لیموترش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا ما تحریم می خواهیم به کشوری مربوط نیست

      • بدون نام

        آره تحریم برای یه عده خیلی خوبه

    • بدون نام

      امروز تحریمهای بیشتری اضافه کرد

    • بدون نام

      کارامریکا.با.کرونا.به.افول.میرود

    • بدون نام

      نگران نباشید صبرپیشه کن وببین همین شیطان بی شاخ ودم عنقریب بالتماس میفتد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سنار بده اش به همین خیال باش

      • بدون نام

        التماس کنه تا با ایران رابطه برقرار کنه؟

    • بدون نام

      میخواد پول نقدبیادایران‌ بفرسته فلسطین و یمن و عراق سوریه لبنان
      ولی با‌ کمک‌داروغذا‌ مخالفه فقط پول

    • حسینعلی

      فقط پول نقد نیاد به ایران که نیمه راه مسیرش تغییر میکند
      پول و دارو و لوازن بهداشتی خوب است
      مگر دولت المان دوباره خواب دیده که تو این وانفسا چیزی مثل بنزهای انچنانی و غیرو بدهد

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا,امریکا با زور تحریمها رو بر میداره.

    • بدون نام

      برادر مسلمانی که از وجود تحریم دفاع میکنی ایا میدانی تحریم با بسیاری خانواده ها چکار کرده ایا میدانی چه جوانهای سی ساله بابت تحریم و قیمتهای سربه فلک کشیده نمیتونن ازدواج کنن .خودت یکماه از همسر دور باش ماشینته بفروش و دو ماه بدون ماشین زندگی کن .خونته بفروش و مستاجر بشو .هر وقت میری صندوق ماشینه پر مایحتاج میکنی از دل مردم چه خبر داری

    • Mojtaba Mohamadi

      سلام برادر اون کسی که میگه هیچ مشکلی نیست من چند نفر می‌شناسم که برا یک زندگی زندگی ساده تمام زندگی شون جمع کردن مثلآ ماشین شونو فروختن تا طلا بخره مراسم عروسی شونو درس کنن حالا با این گرانی نه میتونن عروسی کنه نه میتونی ماشین خودش بخره ویا طلا بخره الان مشکلی هست یا نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج