۹۷۵۶۳۰
۲۱ نظر
۵۰۱۰
۲۱ نظر
۵۰۱۰
پ

ظریف: جهان نظاره‌گر تحریم‌های قلدر نباشد

وزیر امور خارجه در پیامی توییتری با یادآوری اینکه حتی بزرگترین اقتصاد جهان نیز برای مقابله با کرونا نیازمند کمک‌های بین‌المللی است، از کشورهای دیگر خواست که نظاره‌ کردن تحریم‌های آمریکا نباشند.

ایرنا: وزیر امور خارجه در پیامی توییتری با یادآوری اینکه حتی بزرگترین اقتصاد جهان نیز برای مقابله با کرونا نیازمند کمک‌های بین‌المللی است، از کشورهای دیگر خواست که نظاره‌ کردن تحریم‌های آمریکا نباشند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه‌شب در پیامی توییتری نوشت: #کووید۱۹ در جهان می‌تازد و از هیچ ملتی چشم نمی‌پوشد. حتی بزرگترین اقتصاد جهان هم برای مقابله با این همه‌گیری نیازمند کمک دیگران است، اما همچنان حاضر به توقف #تروریسم_اقتصادی علیه ایران نیست. آیا ایالات متحده خواستار یک "همه‌گیری همیشگی" است؟ ضرورت اخلاقی است که نظاره کردن به تحریم‌های قلدر متوقف شود.

ظریف در این پیام خبری را از وال‌استریت ژورنال بازنشر کرد که حاکی است دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «مون جائه این» همتای کره‌ای خود خواستار کمک برای مقابله با شیوع کرونا شده است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در حالی که سازمان‌های بین المللی و کشورهای مختلف بر لزوم همکاری با ایران در مهار کرونا تأکید دارند، چهارشنبه شب گفت که فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد.

با وجود ادعاهای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو، تحریم‌های غیرانسانی واشنگتن مانع دسترسی کشورمان به دارو و اقلام بهداشتی برای بهبود مبتلایان و پیشگیری از ویروس کرونا شده است.

به همین منظور حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به همتایان خود، آنها را از ایجاد مانع شدید تحریم‌های آمریکا بر تلاش‌های ایران در مبارزه با ویروس کرونا آگاه کرد و از آنها خواست که رعایت این تحریم‌ها را کنار بگذارند.

ظریف نیز در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که این نهاد جهانی و کشورهای عضو به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه ایران توجه نکنند و در ادامه خواست که تحریم‌ها برداشته شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی خارجی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      وزیر بیخاصیت کذاب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حیف ظریف نباشه که تو اسمشو بیاری

      • بدون نام

        دراین موقعیت زمانه کر ونا واقعا کاربسیارپستی هست که ازمسولین گله مند باشیم یابخواهیم به انها توهینـکنیم...توباامریکا چه فرقی داری که به مملکت خود خیانت میکنی.......

    • بدون نام

      نظاره گر کارای زشت شما باشن پس؟

    • بدون نام

      تحریم که تاثیری برایران ندارد پس چرا التماس میکنید اینقدر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت ایران میدانند که چه کسانی باعث این تحریمهای ظالمانه انند.که انصافا ترامپ آخرینشان است

    • بدون نام

      چیزی که خودت خواستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه که دشمنان داخلی ظریف بیشتر از ترامپ مقصرند

    • بدون نام

      انشاالله کرونا نفس ترامپ و پمپیو را می گیرد

    • امیر

      اگر شما صادق هستین پس چرا این همه تحریم کمر شکن واسه مردم ببار آوردین که الان دست و پا گیر شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی؟ شریعمتداری،ذوالنور،زاکانی، رسایی و امثالهم عامل بدبختی و تحریم ایران هستند #دلواپسان

    • لینا

      اخه هر بیسوادی میدونه دارو و غذا تحریم نیست ولی شما دولت روحانی ملت تحریم کردید سی میلیون ماسک اهدایی در بازار سیاه بفروش میرسد.اینهم کار امریکاست؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمردی که سی میلیونه؟،بعدش چه معلومه که گروه دلواپسان برای ضربه زدن به دولت این کار را نکرده باشند

    • بچه اهواز

      جناب ظریف میدانی معنی شرم چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگرتو می دانی بگو ....ولی من می گویم شرم وحیا خدا دادی است کسی داشته باشدخوشا به حالش واگرکسی نداشته باشدبمیرد بهتراست چون مر دم ازان راحت میشوند...خود ومملکت خودراارز ان نفر وش.....

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا

    • بینام

      کاربر۲۲:۴۸ نفس مسعولین بی خاصیت مارو کی بگیره ؟ترامپ خیلی با خاصیته که تونسته اقتصادکشورشو درست کنه پس انشالله خداوند نفس مسعول بی کفایت واختلاصگرو بگیره

    • بینام

      مرگ بر کسی که به مردم ایران دروغ میگه و ظلم میکنه

      پاسخ ها

      • وانک علا خلق عظیم

        اینم یک نوع تظلم وچاپلوسی ظریف خان زشته یاکاری بکنید تحریمها باز شود یاحرف نزن فکر کردی بخاطر کرونا میخوای نتیجه گیری کنی وبگی من تحریم باز کردم دولت کلید تحریم وبدبختی آورد برای ملت ایران بمون توئیت بزن کار شریفت شده همین خیلی عالی وکنفرانس ویدئویی قرنطینه کردین خودتون

    • بدون نام

      سلام اقای ضریف وخسته نباشی هرچه قدرت داری برای رسوایی امریکا کوتاهی نکن گرچه بیشتر سران جهان یاخوابشان برده یا ترسوهستند...ازامریکاوامریکایها مخصوصاکثیفترین واشغال ترین انها ترامپ وپمپؤ بیش ازاین انتظارنداشته باش خون خوارندچه میشودکرد..؟اما ماایرانیها ازیاد نخواهیم برد که سران امریکا وخودامریکاییها چه جانور انی هستندوتا ریخ قضاوت خواهد کرد.....

    • بدون نام

      وزیرنیش تابناگوش والتماس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج