جاباما
۹۷۵۶۳۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آبادان از فردا قرنطینه می‌شود

فرماندار آبادان با بیان اینکه از ساعت ۱۸ روز جمعه ورودی و خروجی آبادان بسته خواهد شد، گفت: خودروهای با غیر از پلاک آبادان به پارکینک منتقل شده و ۵۰۰هزار تومان تومان جریمه نقدی خواهند شد.

خبرگزاری فارس: سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه شهرستان آبادان امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان ، اظهار کرد: از شروع کرونا در کشور ما نیز به نوعی گرفتار و میزبان این ویروس در شهرستان شدیم به طوری که تاکنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر به علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کردند.

وی گفت :از ابتدای شیوع کرونا ۱۰۰۰نفر بستری و هم اکنون ۷۲ نفر با علایم مشکوک به کرونا ویروس بستری هستند.

آبادان از فردا قرنطینه می‌شود

فرماندار آبادان با اعلام اینکه تاکنون ۴۱ نفر از شهروندان مبتلا به ویروس کرونا شدند، افزود: متاسفانه سه نفر از این شهروندان فوت شدند و مردم از ما انتظار ارائه برنامه درست و به جا و جلوگیری از بالا رفتن آمار مبتلایان در شهر را دارند.

فرماندار آبادان گفت: با توجه به زحمات کادر درمان دانشکده علوم پزشکی خوشبختانه آمار فوتی های این بیماری بالا نرفته است ولی با توجه به آمارهای استان جایگاه شهرستان آبادان در ابتلا به ویروس کرونا جایگاه بالایی است.

وی گفت: از ابتدای بحران موضوع را به صورت جدی در شهرستان پیگیری و ورودی شهر را کنترل کردیم گرچه مواخذه هم شدیم ولی آمارها نشان می‌دهد ضمن احترام به تصمیمات ملی تصمیمات منطقه نیز در کنترل ویروس کرونا موثر است.

فرماندار آبادان بیان کرد: امروز به این نتیجه رسیدم که به عنوان اولین شهر ایران موضوع قرنطینه را در آبادان اجرایی کنیم؛ قوانین منع رفت و آمد شهروندان ، برای نجات جانشان قرنطینه هم در ورودی و خروجی شهرستان انجام می شود.

وی با اشاره به لزوم قطع زنجیره کرونا در آبادان گفت: باید شرایط سخت را بپذیریم ما می توانیم با برنامه ریزی جدی با احساس مسئولیت، با وجدان که در زمان جنگ و مقابله با دشمن داشتیم اکنون زنحیره ویروس را در شهرستان قطع کنیم. لذا برای نجات جان شهروندان آبادانی از فردا جمعه ۷ فروردین ۹۹ ساعت ۱۸ تا ساعت ۱۸ روز ۱۵ فروردین ۹۹ آبادان قرنطینه می شود.

موسوی گفت :آبادانی های که خارج از آبادان هستند وقت دارند در ساعات باقی مانده و قبل از ساعت ۱۸ روز جمعه از سراسر کشور به آبادان برگردند و برای کسانی که در آبادان مهمان هستند خواهش می کنم سریعاً شهر را ترک کنند زیرا تا چند روز دیگر حق خروج از آبادان و تردد با خودروهایشان در شهر را نخواهند داشت.

وی افرود: خودروهای با غیر از پلاک آبادان، در صورت مشاهده تا یک ماه در پارکینگ نگه داشته می شوند و علاوه بر حق پارکینگ، ۵۰۰ تومان جریمه نقدی خواهند شد.

فرماندار آبادان اظهار کرد: پمب بنزین ها هم اجازه سوخت گیری به خودرو های شهرستانی را ندهند این تصمیمات برای حفظ سلامت همشهریان است جان همشهریان در اولویت است.

وی افزود: همچنین به دلیل اینکه آبادان وضعیت قرنطینه را دارد مسافران که هوایی وارد آبادان می شوند بدانند که در صورت ورود به مدت ده روز قرنطینه خواهد شد موضوع ضرب العجلی است؛ یا بلیط های پرواز شان به آبادان را کنسل کنند یا در همان لحظه ورود به فرودگاه بلیط برگشت به شهرهای خود را رزرو کنند.

فرماندار آبادان ضمن عذرخواهی از اصناف، کسبه و دستفروشان که در این ایام از فعالیت منع شده اند، اظهار کرد: مردم نگران ارزاق و مایحتاج شان نباشند تمام انبار های مواد غذایی در سراسر شهرستان ذخیره کافی برای چندین ماه را دارند. این کار فقط برای حفظ سلامت بیشتر قطع زنجیره ای کرونا از شهرستان است.

وی افزود: علاوه بر این که ورودی و خروجی های شهرستان آبادان به صورت شدید کنترل و آبادان قرنطینه می‌شود کارکنان بهداشت نیز کار غربالگری مردم در شهرستان آبادان را انجان خواهند داد.

موسوی گفت: از شیوخ و بزرگان عشایر تقاضا داریم اجازه برگزاری مراسمات و تجمع ها را ندهند هنچنین تاکسی رانی داخلی در این هفته تعطیل هستند. ولی تاکسی تلفنی مجاز به خدمات رسانی به شهروندان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آبادان برزیلته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج