جاباما
۹۷۵۶۵۸
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

از مصرف مواد غذایی سرد اجتناب کنید

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: خانواده‌ها در شرایط فعلی از مصرف مواد غذایی سرد از جمله بستنی اجتناب کنند زیرا این مواد می‌توانند محیط مناسبی برای رشد ویروس کرونا باشند.

ایرنا: متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: خانواده‌ها در شرایط فعلی از مصرف مواد غذایی سرد از جمله بستنی اجتناب کنند زیرا این مواد می‌توانند محیط مناسبی برای رشد ویروس کرونا باشند.

دکتر سکینه نوری روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی افزود: مصرف بستنی در این ایام توصیه نمی‌شود زیرا دمای آن پایین بوده و شرایط مساعدی برای رشد این ویروس را مهیا می‌کند.

وی با اشاره به توجه همه شهروندان برای مصرف اقلام غذایی با هدف پیشگیری یا درمان اضافه کرد: استفاده از مواد پروتئینی، ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله اقدامات مهم در این راستا به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: این اقلام برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب هستند که از جمله آنها می‌توان به گوشت، حبوبات، تخم مرغ، میوه و سبزی اشاره کرد.

متخصص تغذیه ادامه داد: البته در شست و شوی سبزیجات و میوه باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و تا حد امکان سبزیجات به صورت‌ پخته مصرف شوند.

دکتر نوری گفت: در مصرف ویتامین‌ها نیز بیشترین دقت اعمال و از مصرف بی‌رویه خودداری شود زیرا مصرف بی‌رویه ویتامین‌های A، E و D موجب مسمومیت می‌شود و بسیار خطرناک است.

وی افزود: البته ویتامین‌های B وC به علت اینکه محلول در آب هستند، مصرف بیشتر آن برای بدن مشکلی ایجاد نکرده و با حل شدن در آب از بدن دفع می‌شود.

وی تاکید کرد: مصرف مکمل‌های ویتامین D نیز به صورت ماهانه بوده و باید از مصرف روزانه و بی رویه آن خودداری کرد زیرا عدم دفع آن سبب مسمومیت می شود.

به گزارش ایرنا، در یک ماه گذشته که موضوع شیوع بیماری کرونا مطرح بوده، مهمترین سوال مردم، نوع تغذیه برای پیشگیری از بروز این بیماری بوده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن مهمترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری در کنار رعایت بهداشت فردی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت نگو بستنی دیگه چه ایرادی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه کلمه هم بشنویم از مادر عروس!

    • بدون نام

      سوئال من هم هست مثلا بیانیه پاستوریزه مشکلی داره ؟

    • بدون نام

      تونگران نباش چ سرد چ گرم چیزی وجود نداره که بخوریم

    • بدون نام

      وای پس من هر روز دارم بستنی می خورم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج