۹۷۵۷۲۳
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

خانه در تهران متری چند؟

اسفند ۱۳۹۸ در شرایطی که معاملات مسکن شهر تهران تحت تاثیر ویروس کرونا ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد، میانگین قیمت خانه با رشد ماهانه ۸.۷ درصد به ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان در هر متر مربع رسید.

خبرگزاری ایسنا: اسفند ۱۳۹۸ در شرایطی که معاملات مسکن شهر تهران تحت تاثیر ویروس کرونا ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد، میانگین قیمت خانه با رشد ماهانه ۸.۷ درصد به ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان در هر متر مربع رسید.

روند صعودی قیمت مسکن در شهر تهران که از آذر ماه ۱۳۹۸ آغاز شده بود در اسفند ماه نیز با وجود افت ۲۴ درصد ماهانه و کاهش ۲۱ درصد سالانه معاملات متوقف نشد.

مطابق اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، میانگین قیمت هر متر خانه در شهر تهران بر اساس معاملات انجام شده در اسفند ماه ۱۳۹۸ به ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸.۷ درصد و ۴۲.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد معاملات مسکن پایتخت اما در آخرین ماه از سال گذشته با کاهش ۲۴ درصد نسبت به بهمن ماه و افت ۲۱ درصد نسبت به اسفند ماه سال قبل از آن به ۱۰ هزار و ۲۴۲ فقره رسیده است.

کاهش ۳۵ درصدی سالیانه تعداد معاملات

ارزش ریالی‌ معاملات انجام شده مسکن شهر تهران در اسفند ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت بهمن ماه ۷.۵ درصد کاهش و نسبت به اسفند ماه سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش کل معاملات مسکن شهر تهران در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۹۶ هزار میلیارد تومان بوده که از رشد ۸.۱ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ حکایت دارد.

با این حال تعداد کل معاملات ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش داشته است. سال ۱۳۹۸ در شهر تهران ۸۴ هزار و ۹۰۱ فقره معامله مسکن انجام شده که نشان می‌دهد تعداد معاملات نسبت به سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین در سال ۱۳۹۸ متوسط قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان بوده که از افزایش ۶۱.۷ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ حکایت دارد.

اسفند ماه رتبه دوم رشد ماهانه قیمت

از آذر ماه ۱۳۹۸ مطابق همین گزارش روند صعودی قیمت مسکن شهر تهران پس از چهار افت ماهانه قبل از آن، آغاز شده است؛ به طوری که نرخ رشد ماهیانه قیمت در آذر ماه ۶.۸ درصد، در دی ماه ۳ درصد، بهمن ماه ۳.۸ درصد و در اسفند ماه ۸.۷ درصد بوده است. این بالاترین نرخ رشد ماهیانه قیمت از اردیبهشت ماه بود. اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ قیمت مسکن در عرض یک ماه ۱۱.۴ افزایش پیدا کرد.

این روند صعودی پس از آن شروع شد که قیمت ارز متاثر از تغییر نرخ بنزین و افزایش تقاضا با رشد مواجه شد که تاثیر خود را به شکل دو برابر شدن تعداد معاملات و رشد تدریجی قیمت در بازار مسکن پایتخت نشان داد.

با ورود ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه که به از دست رفتن رونق معاملات شب عید انجامید، انتظار می رفت قیمت ها نیز به ثبات برسد اما بر خلاف انتظار در آخرین ماه از سال ۱۳۹۸ بازار مسکن شهر تهران درگیر رکود تورمی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نفس

      الی برکته الله..

    • بی نام

      متری ۱۰۰۰میلیاردتومن یا بیشترم باشه مفتم نمیارزه چون مرگ در انتظار همه است حالا بازم روی خونه هاتون قیمت بالا بزارین منطقه ی بالای شهر وپایین شهر کنید با ماشیناتون پز بدین دیدین که مرگ پولدار وفقیر نمیشناسه راستی اینم بگم کفنی که آدم پولدار بهش میپیچن همون کفن به همون اندازه وجنس وقیمتیه که به فقرا میپیچن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای برادر اینکه میبینی بالا رفتن قیمت نیست که افت ارزش ریال است وقتی ریال بی پشتوانه میریزن بیرون همین میشه وگرنه بنده ارزش خانه ام با چند سال پیش ان یکی است چون مثلا با پول خانه ۱۲۰متری میشود همان اجناسی را خرید که در مثلا ۵سال پیش میخریدیم این وسط فقط ارزش حقوق مان پایین امده وبس

    • بدون نام

      عالیه. بریم تو کانون کرونا در ایران خونه بخریم

    • بدون نام

      خدا را شکر بزار بیاد پاین ایشالا مسکن پنج سال خوایید

    • محمد ملکی

      سلام گفتارها صحیح هست اما درعمل همچنین نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلاکرونافکرهمورومشغول کرده کی خونه میخواد

    • سلطان

      درست میشه انشالله.وقتی که کلیه املاک دست بانکها باشد نتیجه همینه عزیزم.

    • بدون نام

      قیمت مسکن را برگردانید به آبان 98

    • یاقهار

      تهران متری چند؟تهران جز یک قسمت کوچکی بقیه اش قرار بشود قبرستان حالاچگونه الله اعلم

    • علی

      خیلی باید پست باشید که وسط دعوا نرخ تعیین می کنید مردم با مرگ دست و پنجه نرم میکنند و اونوقت یک عده از خدا بی خبر بفکر بالا بردن قیمت مسکن هستند

    • بدون نام

      دلیل اینکه اینقدر به مسئله مسکن میپردازین چیه احتمالا شماها خودتون دلال مسکن هستین

    • بدون نام

      خدا لعنت تونکنه با این سو مدیریت که زندگی مردم رو سیاه کردین ...مستجرها دیگه عمرا خونه دار شن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج