۹۷۵۸۹۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

پاسخ سفارت ایران در چین به نفرت‌پراکنی آمریکا

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با انتشار مطلبی در توئیتر پاسخ «نفرت پراکنی های سفارت آمریکا» و «انگ زنی واشنگتن به تهران در مورد انتقال ویروس به کشورهای دیگر» را داد.

ایرنا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با انتشار مطلبی در توئیتر پاسخ «نفرت پراکنی های سفارت آمریکا» و «انگ زنی واشنگتن به تهران در مورد انتقال ویروس به کشورهای دیگر» را داد.

ویبوی (توئیتر چینی) سفارت آمریکا در چین در روز ۲۶ مارس (۷ فروردین ۱۳۹۸) با انتشار مطلبی، از شیوع ویروس کرونا برای اتهام زدن به ایران استفاده کرد سفارت ایران در پکن هم در مطلبی، ضمن انتقاد جدی از نفرت پراکنی آمریکا توضیحاتی به زبان چینی منتشر کرد که مورد توجه شهروندان این کشور قرار گرفت.

سفارت ایران در چین در این مطلب آورده است: به همان اندازه که آنفلوانزای H۱N۱ که در سال ۲۰۰۹ در ایالات متحده رخ داد «آنفولانزای آمریکایی» خوانده نمی شود، هرگونه تلاش برای انتساب ویروس کرونا به مناطق قومی نیز توسط جامعه بین المللی به شدت نکوهش شده است، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه اخیر خود با رسانه های این کشور اظهار داشت که وی دیگر از عنوان «ویروس چینی» استفاده نمی کند اما اکنون سفارت این کشور در پکن از عنوان «ویروس ووهان» نام برده است هدف چیست؟.

پاسخ سفارت ایران در چین به نفرت‌پراکنی آمریکا

در ادامه مطلب سفارت ایران در چین آمده است: آمریکا ادعا می کند که ایران ویروس را از چین به کشورهای دیگر انتقال داده است زیرا هواپیمایی ماهان پروازهای خود به چین را به حالت تعلیق درنیآورد اما سئوال اینجا است آمریکا که «به عنوان نخستین کشور شهروندانش را از ووهان خارج کرد، پیشنهاد خارج کردن دیپلمات ها و کارکنانش را مطرح کرد و به عنوان نخستین کشور محدودیت های پروازی برای چین اعمال کرد» چرا اکنون بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را دارد؟ گزارش می افزاید نخست وزیر استرالیا اعلام کرده است بیشترین موارد ابتلا به کرونا در این کشور از آمریکا به استرالیا سفر کرده است.

سفارت ایران در چین نوشته است: ایالات متحده که سایر کشورها را به پیشگیری و کنترل نامناسب اپیدمی کرونا متهم می کرد و ادعا می نمود «مردم می توانند ویروس کرونا را مانند آنفلولانزا درمان کنند» یا می گفت که «خطر کرونا بسیار کم است» اکنون چرا کارکنان پزشکی نیویورک از کیسه های زباله به عنوان لباس محافظ استفاده می کنند و پزشکان نیویورک از اینکه همه چیز کثیف است شکایت دارند؟

گزارش می افزاید: آیا اگر دولت ایالات متحده اپیدمی را پنهان و مردم آمریکا را گمراه نمی کرد چرا کشوری که ادعا می کند بهترین پزشکان، پرستاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی در جهان را دارد، اکنون باید در رده نخست بیشترین مبتلایان در جهان بیایستد؟.

سفارت ایران افزوده است: قبل از اینکه ایالات متحده متکبرانه بگوید «ایران به پول بیشتری احتیاج دارد» به ایالات متحده یادآوری می کنیم که ایران به تازگی به اصطلاح «کمک» ایالات متحده را رد کرده است «آنچه ایران به آن احتیاج دارد کمک ایالات متحده نیست، بلکه این است که ایالات متحده بلافاصله تحریم های غیرقانونی را برداشته و مانع از دسترسی ایران به منابع پزشکی نشود».

پاسخ سفارت ایران در چین به نفرت‌پراکنی آمریکا

در پایان این توئیت آمده است: در لحظه دشوار مبارزه ایران با بیماری همه گیر کرونا، ایالات متحده نه تنها ندای جامعه جهانی برای لغو تحریم های ایران را نادیده گرفت، بلکه همچنان به افزایش تحریم ها علیه ایران ادامه داد چگونه ایالات متحده می تواند از این طریق بگوید "برای مردم ایران مفید است"؟

پاسخ سفارت ایران در چین به نفرت پراکنی های آمریکا نه تنها در رسانه های رسمی چین بلکه در شبکه های اجتماعی این کشور نیز بازتاب زیادی داشته است گلوبال تایمز از رسانه های رسمی چین ضمن اشاره به توئیت سفارت دو کشور ایران و آمریکا در پکن نوشت ایران به آمریکا هشدار داده است «به جای نفرت پراکنی به مبارزه با کرونا تمرکز کند».

واکنش ایران به اتهامات نارست آمریکا با واکنش مثبت کاربران و مردم چین نیز مواجه شده است یکی از کاربران اینترنت نیز زیر توئیت سفارت ایران در چین نوشته بود «دزد فریاد می زند دزد را بگیرید آمریکا خود در موضوع کرونا کمک کاری می کند اما پای ایران و چین می اندازد»، یکی دیگر نوشته بود «آمریکا بزرگترین تروریست جهان است به حرف ای این کشور توجه نکنید» یک کاربر دیگر نوشته بود «مردم ایران همیشه در قلب ما چینی ها جا دارند».

توئیت سفارت ایران در پکن تا لحظه انتشار این خبر در بیدو ۲۶۷ هزار لایک و ۲۶ میلیون و ۸۰۰ بازدید و در ویبو نیز ۲۶ میلیون بازدید و ۴۸ هزار لایک داشته است موضوعی که بیانگر حمایت مردم چین از ایران در مبارزه با کرونا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جمال

      متن نوشته چینی شش خط بیشتر نیست چطور این همه مطلب به فارسی برگردانده شده؟؟؟!!!

      پاسخ ها

      • غلامی

        آقا جمال ،اگر شما چینی بلد هستی، ترجمه کن!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج