۹۷۵۹۳۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ماجرای گمشدن چند شهروند فرانسوی در عراق

سرانجام پس از گذشت بیش از دو ماه از ربوده شدن سه فعال مسیحی تبعه فرانسه و همراه عراقی آنها در بغداد، دفتر رئیس جمهوری فرانسه بدون اشاره به جزییات نحوه ربودن آنها از آزادی این افراد خبر داد.

ایرنا: سرانجام پس از گذشت بیش از دو ماه از ربوده شدن سه فعال مسیحی تبعه فرانسه و همراه عراقی آنها در بغداد، دفتر رئیس جمهوری فرانسه بدون اشاره به جزییات نحوه ربودن آنها از آزادی این افراد خبر داد.

دفتر «امانوئل مکرون»، ریاست جمهوری فرانسه، شامگاه پنجشنبه هفتم فروردین، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نهایت تلاش خود را برای آزادی این افراد انجام داده است.

ماجرای گمشدن چند شهروند فرانسوی در عراق

رسانه های عراقی بیستم ژانویه (۳۰ دی ماه) با انتشار تصاویر «جولیان دیتمار»، «الکساندر گودرزی» و «آنتوان بروشون» سه فعال مسیحی به علاوه «طارق ماتوکا» همراه عراقی آنان نوشتند که این افراد از هتل محل اقامت خود خارج شده و از آن تاریخ تاکنون خبری از آنها در دسترس نیست

با وجود تلاش دولت عراق برای یافتن سرنخ هایی از این ماجرا سفارت فرانسه در بغداد و وزارت امور خارجه این کشور درباره این مساله سکوت اختیار کرده بود.

این سه تبعه فرانسوی در یک سازمان غیر دولتی خیریه به نام «S.O.S کریتیان دوریان» فعالیت می کردند.

مدیرکل این سازمان خیریه مسیحی سه روز پس از ربوده شدن همکارانش در اظهاراتی در فرانسه که رسانه های جهان آن را منتشر کردند، خبر مفقود شدن این چهار نفر را در بغداد اعلام کرده بود.

«بنیامین بلانشار» گفته بود که این چهار نفر از هتل محل اقامت خود با خودرو در حال رفتن به یک جلسه بودند که پس از آن دیگر هیچ خبری از آنها در دست نیست.

وی اضافه کرد که تاکنون هیچ گروهی مسوولیت ربودن آنها را برعهده نگرفته و هنوز هیچ کسی بابت این ربوده شدن تقاضای پول و وجه نقد نکرده است.

بلانشار خاطر نشان ساخت که دستگاه های امنیتی عراق با همکاری فرانسه جست و جو برای یافتن این چهار نفر را آغاز کرده اند.

با وجود این دستگاه های امنیتی عراق در آن زمان هیچ اشاره ای به عملیات جست و جو برای یافتن آنان نکردند؛ خبرگزاری «فرانس پرس» نیز در گزارشی نوشت که سفارت فرانسه در بغداد و وزارت امور خارجه این کشور از هرگونه اظهار نظر درباره این حادثه خودداری کرده اند.

در رسانه های خبری مسیحی داخل عراق نیز انگشت اتهام به سمت هیچ گروه یا شخصی نشانه نرفت و تنها به انتشار اصل خبر اکتفا کردند.

بر اساس گزارش ها، این نهاد خیریه مسیحی از سال ۲۰۱۴ همزمان با حمله داعش به برخی استان های عراق، به طور ویژه در اربیل در شمال عراق فعالیت می کرد اما در صدد توسعه فعالیت های خود در بغداد بود و قصد گشایش یک مدرسه مسیحی در پایتخت عراق داشت.

گفته می شود که سازمان خیریه یاد شده در زمینه کمک به مسیحیان منطقه غرب آسیا فعالیت می کند و پیش از این نیز در لبنان، مصر و سوریه برای ماندن مسیحیان در سرزمین خود فعالیت کرده است.

برخی از کاربران عراقی از وجود این فعالان مسیحی در داخل خاک عراق به ویژه مناطق التهاب آوری چون بغداد در شرایط بی ثبات کشور ابراز تعجب کرده اند.

این کاربران پس از اعلام خبر مفقودی این فعالان مسیحی در شبکه های اجتماعی نوشتند که در این شرایط بی ثبات عراق وجود این گونه افراد خارجی، طبیعی است که با مخاطره همراه باشد.

مفقودی این افراد همزمان بود با اوج خشونت ها و فعالیت گروه های جوکر در میادین اعتراضی عراق و برای همین برخی از کشورهای خارجی در آن زمان از سفر اتباع خود به عراق مگر در موارد خاص هشدار داده بودند.

برخی نهادهای خیریه مسیحی با شنیدن آمار مهاجرت گسترده مسیحیان فعالیت های خود را برای تشویق مسیحیان به ماندن در کشور خود و کشورهایی مانند سوریه، لبنان و مصر افزایش داده اند.

طبق برخی گزارش ها، تعداد مسیحیان تا پیش از سال ۲۰۰۳ در عراق یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برآورد شده اما این آمارها در نیمه ۲۰۱۹ حاکی است که این رقم به ۱۵۰ هزار نفر رسیده است.

بر همین اساس سازمان های خیریه ای مانند «S.O.S کریتیان دوریان» و دیگر نهادهای وابسته به نهاد کلیسا در اروپا برای ترغیب مسیحیان به ماندن در کشورهای خود کوشش می کنند.

با وجود این تلاش، جالب توجه اینکه فرانسه در بین اروپاییان به عنوان مهمترین کشوری شناخته می شود که به مسیحیان عراق اجازه مهاجرت به این کشور و تابعیت فرانسوی می دهد.

دفتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه شب گذشته اعلام کرد که سه تبعه فرانسوی و همراه عراقی ها آنان که در یک شرکت غیر دولتی فرانسوی در عراق کار می‌کردند و چند ماه قبل ربوده شده بودند، آزاد شدند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه بدون اشاره به جزییات بیشتر و نحوه ربودن و عاملان این اقدام آمده است که فرانسه تمام کوشش را برای آزادی ربوده شدگان به کار بست و امانوئل ماکرون از آزادی هر چهار فرد بسیار خرسند است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج