۹۷۶۱۴۷
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

شناسایی مشاغل و اقشار آسیب‌پذیر در زمان کرونا

رئیس مجمع نمایندگان مجلس مازندران گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل تحت تاثیر این امر قرار گرفتند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند که دولت باید سریعا نسبت به شناسایی مشاغل و اقشار آسیب پذیر اقدامات لازم را انجام دهد و از طریق بانک‌ها و کمک‌های معیشتی از این اقشار حمایت کند تا آن‌ها مجبور به تردد در سطح شهر یا بین شهری نباشند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجمع نمایندگان مجلس مازندران گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل تحت تاثیر این امر قرار گرفتند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند که دولت باید سریعا نسبت به شناسایی مشاغل و اقشار آسیب پذیر اقدامات لازم را انجام دهد و از طریق بانک‌ها و کمک‌های معیشتی از این اقشار حمایت کند تا آن‌ها مجبور به تردد در سطح شهر یا بین شهری نباشند.

علی محمد شاعری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعمال محدودیت ترافیکی جدید در سطح کشور و ممانعت از ورود و خروج غیربومی‌ها به شهرها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری اجرایی شد، اظهار کرد: این اقدام بسیار بجا و صحیح اما دیرهنگام بود چراکه این اقدام باید از همان زمانی که موج اول شیوع ویروس کرونا در سطح ایران به وجود آمده بود، وضع و اجرایی می شد که البته در این شرایط بحرانی هر جا جلوی ضرر را بگیرید، منفعت است.

وی بار دیگر با اشاره به توصیه‌های مطرح شده برای قرنطینه شهرهای آلوده تاکید کرد: اکنون هم باید همه مردم و مسئولان از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حمایت کنند.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس خاطرنشان کرد: هدف اصلی اجرای طرح محدودیت ترافیکی و ممانعت از ورود و خروج غیربومی‌ها به شهرها و ایجاد فاصله اجتماعی است که در نیمه دوم تعطیلات نوروزی اجرایی می‌شود و این اقدام بسیار سنجیده و نیازمند سختگیری در اجرای دقیق این طرح توسط دستگاه‌های مسئول و نیز مستلزم همکاری همه جانبه مردم است.

شاعری گفت: دولت، نیروهای انتظامی، دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی همه باید در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه شهرها، سختگیرانه و با جدیت به وظیفه خود عمل کنند و مردم نیز باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در خانه بمانند.

وی تاکید کرد: در این شرایط بحرانی باید یکبار برای همیشه تصمیم بگیریم که بیماری کرونا را با عزم ملی شکست دهیم چراکه کرونا یک بیماری غیرقابل کنترل نیست بلکه می‌توان با در خانه ماندن و خودقرنطینگی زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس مازندران تصریح کرد: تک تک مردم باید فاصله خود را بین اعضای خانواده، بستگان و با افراد جامعه تا حد امکان بیشتر کنند که با انجام این فاصله اجتماعی در واقع حقوق شهروندی را رعایت کرده اند و قطعا شکست دادن بیماری کرونا نیازمند تداوم همکاری مردم و حمایت همه جانبه اقشار مختلف جامعه است.

شاعری خاطرنشان کرد: برخی صاحبان مشاغل مانند مغازه‌دارها و کسبه، صاحبان کارگاه‌های کوچک، بخش خصوصی و تولید کنندگان در شرایط شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر هستند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند که قطعا نیازمند حمایت بیشتری از سوی دولت هستند و حتما دولت باید سریعا نسبت به شناسایی مشاغل و اقشار آسیب پذیر اقدامات لازم را انجام دهد و از طریق بانک‌ها و کمک‌های معیشتی از این اقشار حمایت کند تا آن‌ها مجبور به تردد در سطح شهر یا بین شهری نباشند.

وی افزود: طبق آماری که از مسئولان مربوطه مازندران دریافت کردم در چند روز اخیر در بیمارستان های این استان میزان افراد بهبود یافته از کرونا که ترخیص شدند بیشتر از میزان بستری شده های جدید بوده است که این امر نشان دهنده روند کاهشی بیماری کرونا در مازندران است و از مردم می خواهیم که همچنان به خود قرنطینگی ادامه دهند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا به طور کامل قطع شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با بیان اینکه مردم مازندران همکاری بسیاری خوبی در بحث پیشگیری از شیوع کرونا داشتند و اقدامات داوطلبانه بسیاری در این زمینه انجام دادند، گفت: در حال حاضر مسافرت های نوروزی به استان مازندران در مقایسه با پیش از عید نوروز کاهش پیدا کرده است و اکثریت مردم توصیه‌های پزشکی و محدودیت های ترافیکی را رعایت می کنند که این اقدام بسیار سنجیده و نشانه بلوغ اجتماعی مردم است و همچنین نشان می دهد که وزارت بهداشت به وظیفه خود به خوبی عمل می کند.

شاعری با تاکید بر اینکه مردم باید صبور باشند و همچنان در خانه بمانند و فقط برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند، بیان کرد: ایجاد یک فاصله مطمئن با همنوعان و افراد جامعه یک تکلیف شهروندی است که باید در چنین شرایطی، رعایت حقوق شهروندی را از مردم بیش‌تر شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: دولت همچنان باید نسبت به توزیع امکانات بهداشتی و درمانی مانند ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده و دارو اقدام لازم را به عمل آورد تا نگرانی و دغدغه مردم کاهش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس مازندران اظهار کرد: برخی مراکز درمانی در سطح استان مازندران مانند شهرستان گلوگاه روز جمعه هشتم فروردین ماه جاری به بنده گزارش دادند که به چند دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند که این موضوع را از طریق وزارت بهداشت پیگیری کردم و قول دادند که در سریع‌ترین زمان ممکن هر گونه کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان های استان مازندران را تامین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      اگه با دروغ کارها درست پیش میرفت ، الان ایران رتبه اول جهان بود
      در ایران بیش 50 میلیون نفر قشر آسیب پذیر داریم که دولت باید حداقل اینها رو حمایت میکرد که نکرد و فقط و فقط بجاش دروغ گفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج