۹۷۶۱۸۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

حبس در انتظار کاسبان متخلف اهوازی

فرماندار اهواز گفت: طبق قانون در صورت همکاری نکردن اصناف برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، امکان حبس، در کنار مجازات هایی مانند پلمب واحد صنفی و جریمه نقدی پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری ایرنا: فرماندار اهواز گفت: طبق قانون در صورت همکاری نکردن اصناف برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، امکان حبس، در کنار مجازات هایی مانند پلمب واحد صنفی و جریمه نقدی پیش‌بینی شده است.

جمال عالمی نیسی روز شنبه در حاشیه عملیات پلمپ و تذکر به واحدهای صنفی متخلف در شهر اهواز در جمع خبرنگاران این اقدام را در راستای سیاست فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا دانست و بیان کرد: البته پیش از این نیز دستور تعطیلی اصناف غیرضروری در اهواز داده شده بود.

وی ادامه داد: هشت قرارگاه در نقاط مختلف اهواز ایجاد شده تا با فعالیت صنف‌های غیرضروری برخورد شود زیرا تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ایجاد این چنین محدودیت هایی است.

عالمی نیسی افزود: از روز شنبه شدت عمل برخورد با فعالیت اصناف غیرضروری به ویژه درحاشیه شهر اهواز بیشتر شده است.

وی ادامه داد: گزارشاتی مبنی بر تمکین نکردن برخی از این اصناف به دست ما رسیده که به آنها هشدار می‌دهیم در صورت همکاری نکردن، ضمن برخورد قانونی، مغازه آنها به مدت یک ماه پلمب خواهدشد.

فرماندار اهواز با قدردانی از اصنافی که با تعطیلی محل کسب خود در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همکاری کردند بیان کرد: در صورت تکرار تخلف از سوی اصناف مطابق قانون مجازات اسلامی، امکان اعمال جریمه نقدی و حتی حبس این افراد وجود دارد.

وی افزود: مغازه داران مستقر در مرکز شهر، کوی ملت، کیانپارس و زیتون همکاری خوبی در تعطیلی محل کسب خود داشتند اما مغازه داران نقاطی مانند کمپلوی جنوبی، عین۲، کوی علوی و برخی دیگر نقاط حاشیه شهر اهواز باید نسبت به تعطیلی مغازه ها اقدام کنند.

۲۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته( منتهی به ظهر نهم فروردین ) در خوزستان شناسایی شد که تعداد مجموع مبتلایان به این ویروس در این استان به ۶۳۱ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهم فروردین اعلام کرد: تاکنون۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید - ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج