۹۷۶۴۶۶
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

پیکر آیت‌الله کریمی در قم به خاک سپرده شد

پیکر آیت‌الله سیدجعفر کریمی، پس از اقامه نماز از سوی آیت‌الله نوری همدانی، در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

ایکنا : پیکر آیت‌الله سیدجعفر کریمی، پس از اقامه نماز از سوی آیت‌الله نوری همدانی، در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

پیکر مرحوم آیت‌الله سیدجعفر کریمی، از اعضای با سابقه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز (یک‌شنبه دهم فروردین)، بدون برگزاری مراسم تشییع در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) در خاک آرام گرفت.

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید شیعیان بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه کرد.

ارتحال مرحوم آیت‌الله سیدجعفر کریمی بر اثر کرونا نبود، اما به دلیل جلوگیری از شیوع این بیماری، هیچ فراخوانی برای تشییع پیکر آن مرحوم اعلام نشد.

حجت‌الاسلام سیدرحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان و حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم خاکسپاری آیت‌الله کریمی حضور داشتند.

آیت‌الله‌ سیدجعفر کریمی‌ در سال‌ ۱۳۰۹ هجری‌ شمسی‌ در روستای‌ دیو کلا از توابع‌ بابل‌ و در میان‌ خانواده‌ای‌ مذهبی‌ به‌ دنیا آمد. در مهرماه‌ ۱۳۲۶ عازم‌ قم‌ شد تا در حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و در محضر استادان‌ و عالمان‌ آن‌ دیار، پله‌های‌ پیشرفت‌ علمی‌ و عملی‌ را بپیماید. دروس‌ دوره‌ سطح‌ را تا سال‌ ۱۳۳۲ در محضر استادان‌ برجسته‌ قم‌ به‌ پایان‌ برد و سپس‌ به‌ درس‌ خارج‌ علمای‌ بزرگ‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ مشرف‌ شد. در دی‌ ماه‌ سال‌ ۱۳۳۳ به‌ سفارش‌ پدر، به‌ نجف‌ اشرف‌ مشرف‌ شد تا به‌ محضر استادان‌ آن‌ حوزه‌ عظیم‌ نیز شرفیاب‌ شود. حضور او در نجف‌ تا سال‌ ۱۳۵۷ ادامه‌ پیدا کرد.

در طی‌ سال‌هایی‌ که‌ امام‌ (ره‌) در نجف‌ اشرف‌ حضور داشت‌، همواره‌ به‌ درس‌ ایشان‌ می‌رفت‌ و هنگامی‌ که‌ دولت‌ عراق‌ به‌ محاصره‌ بیت‌ ایشان‌ پرداخته‌ و آن‌ مرجع‌ بزرگ‌ را به‌ خروج‌ از عراق‌ وادار کرده‌ بود، او با گروهی‌ امام‌(ره‌) را تا مرز صفوان‌ بدرقه‌ کرد. او در طی‌ این‌ سال‌ها، خود نیز به‌ تدریس‌ دروسی‌ که‌ آموخته‌ بود، پرداخت‌ و نیز از محضر دروس‌ اخلاق‌ استادان‌ خود بهره‌مند بود.

آیت‌الله‌ کریمی‌، پس‌ از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ نیز در مسئولیت‌های‌ گوناگونی‌ به‌ انجام‌ وظیفه‌ پرداخت‌. او در مرداد سال‌ ۱۳۵۸ با فرمان‌ امام‌(ره‌)، داوطلب‌ نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ قانون‌ اساسی‌ شد که‌ با رأی‌ مردم‌ مازندران‌ به‌ آن‌ مجلس‌ راه‌ یافت‌ و در پاره‌ای‌ از موضوعات‌ رابط‌ مجلس‌ و امام‌(ره‌) بود.

آیت‌الله‌ کریمی‌ در سال‌ ۱۳۶۰ به‌ نمایندگی‌ از سوی‌ امام‌(ره‌) به‌ همراه‌ آیت‌الله‌ احمدی‌ میانجی‌(ره‌) در شورای‌ عالی‌ اقتصاد، بر لوایح‌ قانونی‌ و تنظیم‌ برنامه متناسب‌ با نظام‌ حضور داشت‌ و در همان‌ سال‌، با عضویت‌ در دادگاه‌ عالی‌ انقلاب‌، به‌ بازنگری‌ پرونده‌های‌ محاکم‌ می‌پرداخت‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الهی بمیرم براش.چقدر جوون بود مرد.کاش من جاش میمردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج