۹۷۶۶۷۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

افزایش زباله‌ بیمارستانی و خانگی در دوران قرنطینه

محمدرضا محبوب فر، عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار ایران گفت: زباله‌های عفونی در سطح کشور افزایش یافته است. متاسفانه امروز حجم زباله‌های عفونی نزدیک به ۶ برابر شده است و حجم زباله‌های خانگی نیز دوبرابر افزایش یافته است.

رکنا: کروناویروس قرنطینه را در جهان اجباری کرد. اجباری که باعث کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شده و بسیاری از کارشناسان معتقدند کروناویروس باعث شد که زمین کمی نفس بکشد!

محمدرضا محبوب فر، عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار ایران تاکید کرد: مهم‌ترین مزیتی که کروناویروس برای محیط زیست داشت، کاهش تقاضای بنزین در سطح جهان و کشور کاهش داده است. عدم وجود تقاضا برای بنزین و سایر سوخت‌ها مانند گازوئیل منجر شد که محیط زیست کشور و جهان از حجم ترافیک در خیابان ها، جاده‌ها و بزرگراه‌ها رهایی یافته و نفس آرامی بکشد.

کاهش درآمد دولت

او با بیان این که بیشترین حجم سودآوری و درآمد دولت از فروش بنزین و نفت خام است، افزود: کاهش تقاضای بنزین شاید برای محیط زیست مزیت به حساب آید، اما برای دولت ضرر است و درآمد‌های دولتی را کاهش داده است. کاهش درآمد نفتی که به زیر ۱۴ دلار سقوط کرده و کاهش تقاضای بنزین دولت را طی روز‌ها و ماه‌های آینده با مشکلات اقتصادی مواجه خواهد کرد.

افزایش زباله‌های بیمارستانی و خانگی

عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران با اشاره به دیگر معایب کروناویروس برای محیط زیست گفت: زباله‌های عفونی در سطح کشور افزایش یافته است. متاسفانه امروز حجم زباله‌های عفونی نزدیک به ۶ برابر شده است و حجم زباله‌های خانگی نیز دوبرابر افزایش یافته است. این حجم بالای تولید زباله‌های عفونی و خانگی مشکلات محیط زیستی کشور را افزایش خواهد داد. تجهیزات و امکانات بی خطرسازی بیمارستان‌ها در حد معمول بوده و با افزایش زباله‌های عفونی مسلما بیمارستان‌ها با کمبود و مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد.

امنیتی که کرونا به حیوانات هدیه داد

محبوب فر افزود: با توجه به این که مردم در کشور و جهان خود را قرنطینه کرده اند باعث شده که محیط‌های زیست شهری فارغ از جمعیت انسانی باشد و برای حیات وحش بسیار مفید است. در شهرستان‌های بزرگ و کوچک شاهد هستیم که حیوانات از لانه‌هایی که در آن مخفی شده بودند، خارج شدند و به محیط زیست طبیعی و حتی شهر‌ها وارد شدند. مزیت کرونا ویروس این است که حیوانات امروز بیشتر از همیشه امنیت دارند.

هوای پاک برکت کرونا ویروس

عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار ایران تاکید کرد: از دیگر مزیت‌های کرونا برای محیط زیست جهانی و کشور عدم مصرف سوخت‌های فسیلی در بسیاری از صنایع است. از سوی دیگر صرفه جویی انرژی در مراکز دولتی، خصوصی و شبه دولتی باعث شده که مزایای ویروس کرونا درمحیط زیست به معایب آن بچربد. کاهش ترافیک باعث از بین رفتن آلودگی هوا شده و در بسیاری از کلانشهر‌ها هوا پاک است.

محبوب فر بار دیگر به زباله‌های عفونی بیمارستانی و خانگی اشاره کرده و افزود: این معایب ویروس کرونا برای محیط زیست با تصمیمات درست، افزایش امکانات و مدیریت درست، تا حدود زیادی مرتفع می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج