جاباما
۹۷۶۹۶۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ترامپ به دنبال بهره‌برداری از کرونا بعنوان پوششی برای جنگ با ایران است

یک پایگاه تحلیلی در گزارشی تأکید کرد که ترامپ و مشاوران وی به دنبال آن هستند که از شیوع بیماری مرگبار «کرونا» بعنوان پوششی برای جنگ با ایران بهره‌برداری کنند.

خبرگزاری فارس: پایگاه تحلیلی «اینترسپت» در یادداشتی به قلم «مهدی حسن» در خصوص بهره‌برداری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از شیوع ویروس ناشناخته «کرونا» در جهان بعنوان پوششی برای جنگ با ایران هشدار داد.

در مقدمه این گزارش با اشاره به تبدیل شیوع ویروس کرونا به مسئله روز دنیا نوشت، همه اخبار مربوط به کروناویروس می‌شود و هیچ‌ راه گریزی از آن نیست و این بیماری همه‌گیر همه افراد را تحت الشعاع قرار داده است و همه درباره آن صحبت می‌کنند، فکر می‌کنند و خواب آن را می‌بینند.

با اینحال این روزنامه‌نگار انگلیسی در ادامه گزارش خود به گزارش اخیر روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» اشاره کرد که در آن نوشته شده بود که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند.

ترامپ به دنبال بهره‌برداری از کرونا بعنوان پوششی برای جنگ با ایران است

بر این اساس، ژنرال «رابرت پی. وایت» فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اما ضمن ابراز نگرانی از این دستور - که هفته پیش صادر شده - هشدار داد چنین اقدامی می‌تواند تقابل خونین و مخرب در منطقه و همچنین جنگ احتمالی با ایران را در پی داشته باشد.

اینترسپت با اشاره به این گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت، سؤال اینجا است که کدام دیوانه‌ای در بحبوحه شیوع یک بیماری همه‌گیر در جهان خود را در معرض خطر جنگ قرار می‌دهد؟

این گزارش ادامه داد که پاسخ این سؤال، دونالد ترامپ با کمک و تشویق «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «رابرت اوبرین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌باشد.

اینترسپت ادامه می‌دهد، هر 10 دقیقه یکبار یک ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد و هر ساعت 50 ایرانی به کووید-19 مبتلا می‌شوند و آمار تلفات به سرعت به سه هزار نفر نزدیک می‌شود و برای ترامپ و مشاوران ارشد وی، این فرصتی است تا دستورکار جنگ‌طلبانه خود را پیش ببرند.

طبق این گزارش، آنطور که ژنرال رابرت وایت هشدار داده است، هرچه فشارها افزایش یابد، احتمال تنش‌های بیشتر نیز وجود دارد اما ظاهراً ترامپ و مشاوران وی اهمیتی به این هشدارها نمی‌دهند و در این برهه از زمان شیوع کرونا نیز به نظر نمی‌رسد که دموکرات‌های کنگره تمایل داشته باشند یا اینکه بتوانند جلسات استماعی را برای رسیدگی به سیاست بی‌ملاحظه دولت ترامپ در قبال ایران تشکیل دهند.

بنا به گزارش اینترسپت، ترامپ و افراد زیردست وی ظاهراً اهمیتی به پیامدهای داخلی شروع یک جنگ خارجی جدید نمی‌دهند زیرا دولت ترامپ همان دولتی است که آشکارا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه اقتصاد ایران اعلام کرد و مخفیانه فرماندهان نظامی آمریکا را به تشدید یک تقابل با ایران در خاک عراق ترغیب می‌کند.

این گزارش در بخش پایانی خود به گزارش نیویورک‌تایمز در خصوص تلاش پشت پرده آمریکا برای تقابل با ایران اشاره کرد و نوشت، در یادداشتی که برای فرماندهان آمریکایی نوشته شده بود و نیویورک‌تایمز آن را فاش کرد، برای ترامپ و یارانش، از بین بردن اقتصاد ایران کافی نیست، آنها در تلاش هستند تا از شیوع یک بیماری مرگبار بعنوان پوششی برای یک جدید بهره‌برداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج