جاباما
۹۷۷۰۰۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مهاجری: طلبه‌ای در بیمارستان انزلی، زحمات حوزه را بر باد داد

" امروز کارهای بسیار احمقانه و آشکار از سوی دولت‌مردان آمریکا صورت می گیرد، کسی توجهی نمی کندو حرف نمی زند که اگر یک صدم آن کار به وسیله طلبه ای صورت گیرد، معلوم نیست چه بلایی سرآن بیاورند و چه برخوردی هم داشته باشند."

محمد مهاجری در یادداشتی که روزنامه ایران منتشر کرده، نوشته است؛ آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در سخنان اخیر خود با انتقاد از هجمه اخیر علیه حوزه های علمیه گفته است:" امروز کارهای بسیار احمقانه و آشکار از سوی دولت‌مردان آمریکا صورت می گیرد، کسی توجهی نمی کندو حرف نمی زند که اگر یک صدم آن کار به وسیله طلبه ای صورت گیرد، معلوم نیست چه بلایی سرآن بیاورند و چه برخوردی هم داشته باشند." جمله مهم دیگری که ایشان به آن پرداخته این است: "لازم است بدانیم یک دهه، ضد خدایان و اضداد نگاه قدسی به این قصه تمسک خواهندکرد؛ حوزه باید برای آن دوره آماده شود که منطق خود را ارائه دهد ..."

وی در ادامه نوشته است؛ با استقبال از رویکرد آیت الله اعرافی این نکته را اشاره کنم که مخالفان حوزه لزوما بیرون از این نهاد نیستند. البته آمریکا و غرب همانطور که ایشان اشاره کرده،عملیات خود را دارند،اما عدم رعایت اولیه ترین اصول عقلانی توسط برخی معممین ، آسیبهای بزرگی به حوزه زده که غربیها هم همین از همین نقطه ضعف استفاده کرده و ضربه زده اند.

مهاجری: طلبه‌ای در بیمارستان انزلی، زحمات حوزه را بر باد داد

مهاجری در ادامه خطاب به آیت الله اعرافی می نویسد؛ اجازه بدهید از همین آقای معممی که به نام طب اسلامی موجب وهن حوزه و استهزاء دین شد شروع کنم. آیا جناب اعرافی قبول دارند که همه زحمات حوزه در برابر کرونا را طلبه ای در بیمارستان شهر انزلی بر باد داد؟ واقعا سخنان کدام عالم بلندمرتبه حوزه به اندازه تجویزهای خرافی باند آقای تبریزیان بازتاب داده شد؟ آقای تبریزیان یک کتاب علمی را آتش زد.آقای اعرافی آن را محکوم کرد و چه کار شایسته ای. اما متاسفانه او در کانال تلگرامی خود نوشت آقای اعرافی گروهی را نزد من فرستاد و از من عذرخواهی کرد! آیا جناب اعرافی با این عذرخواهی(که تکذیب هم نشد) انتظار دارد حنای حوزه علمیه رنگ داشته باشد؟

مهاجری در بخش دیگری از این یادداشت نوشته است؛ تفکرات شهیدمطهری شاید امروز در حوزه بیش از هرجای دیگری مهجور است. او در دوره ای با خرافات و تحریف جنگید که بسیار سخت بود. اما امروز بسیاری از اهل خرافه و رویا و روایات ضعیف و مجعول، دکاندار دین شده اند و متاسفانه بعضی از آنها کاروبارشان سکه است و در رسانه ملی هم حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج