۹۷۷۱۶۴
۲۶ نظر
۵۰۰۱
۲۶ نظر
۵۰۰۱
پ

افشاگری فغانی درباره دلیل مهاجرتش از ایران

داور پیشین لیگ برتر فوتبال ایران می‌گوید پس از رفتن او به کشور سوئد، فدراسیون فوتبال و کمیته داوران حتی سراغی هم از او نگرفته و بی‌خیال او شده بودند.

ایسنا نوشت: داور پیشین لیگ برتر فوتبال ایران می‌گوید پس از رفتن او به کشور سوئد، فدراسیون فوتبال و کمیته داوران حتی سراغی هم از او نگرفته و بی‌خیال او شده بودند.

محمدرضا فغانی، داور پیشین لیگ برتری فوتبال ایران و برادر کوچک علیرضا فغانی بعد از ۲ سال فعالیت داوری در کشور سوئد، تصمیم گرفته در این کشور برای همیشه بماند و از این به بعد در لیگ این کشور سوت خواهد زد.

فغانی درباره دلیل رفتنش از ایران گفت: شرایط برای من سخت شده بود و دلیل اصلی آن فدراسیون فوتبال بود. مجبور بودیم برای هر کاری جواب پس بدهیم. آن‌ها دوست نداشتند من قضاوت کنم و من هم با رفتنم کار را برای‌شان آسان کردم. چگونه می‌شود یک داور تا ۳۰ یا ۳۵ سالگی تجربه کسب کند و زمانی که وقت ثمره دادنش است، او را کنار بگذارند.

او ادامه داد: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران جوان‌گرایی بلد نیستند و تنها کلمه آن را یاد گرفته‌اند. جوان‌گرایی به این معنا نیست که داور ۳۵، ۳۶ ساله خود را کنار بگذاری و میدان را به یک سری جوان بی‌تجربه بدهی بلکه به این معنا است که از ابتدا برای جوانان‌تان برنامه‌ریزی کنید و به گونه‌ای به آن‌ها میدان دهید که از تجربه بقیه استفاده کنند. خدا می‌داند آقایان در ۲ سال اخیر باعث شدند چند داور خداحافظی کنند و با بازی ندادن به چند داور دیگر، باعث شوند آن‌ها کنار بکشند. من شاهد هستم که کمیته داوران به چند داور اعلام کرد باید بازنشسته شوید و کنار بروید در حالی که آن‌ها شرایط قضاوت را داشتند. من ۲ سال پیش که می‌خواستم در لیگ سوئد فعالیت کنم، به فدراسیون فوتبال درخواست معرفی‌نامه دادم، آن‌ها در حرکتی عجیب معرفی‌نامه‌ای به من دادند که در سربرگ آن نوشته بودند " این نامه اعتباری ندارد و تنها به درخواست نامبرده صادر شده است"، آن وقت سوابق من را هم در آن نوشته بودند. من این نامه را نگرفتم اما وقتی این قضیه را به فدراسیون فوتبال سوئد اطلاع دادم، آن‌ها کمیته داوران و فدراسیون فوتبال را مسخره کردند و از تعجب نمی‌دانستند چه بگویند. این جا طوری به من احترام می‌گذارند که احساس می‌کنم سمت ویژه‌ای دارم و این نوع رفتار در مقایسه با کشورم برایم باورنکردنی است.

محمدرضا فغانی درباره این که آیا برادرش علیرضا پناهنده شده است یا خیر؟ تصریح کرد: نه، علیرضا تنها با فدراسیون فوتبال استرالیا قرارداد دارد و وضعش هم در این کشور خوب است. چرا وقتی کسی شرایطش را دارد باید در سختی بماند و با این وضع فدراسیون فوتبال و کمیته داوران به کارش ادامه دهد. آن‌ها من را از فهرست کنار گذاشته بودند و حتی در این سال‌ها از من نمی‌پرسیدند که می‌خواهم برگردم یا نه. برای فوتبالی‌هایی که این آقایان در راس فدراسیون و کمینه داوران آن هستند، متاسفم.

وی در پایان گفت: این فدراسیون تخصص از بین بردن و سوزاندن سرمایه‌ها را دارد. در این ۲ سالی که من نبودم، وضع داوری بهتر شده یا بدتر؟ آیا پیشرفتی داشته‌ایم؟ تمام ارکان فوتبال به قضاوت‌ها معترض هستند و نمی‌دانند در فدراسیون چه می‌گذرد و آقایان چه بلایی بر سر این داوری می‌آورند. تا این‌ها در راس فوتبال باشند، همین آش است و همین کاسه و چیزی بهتر نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حق داری ظلمی که توی ایران از سمت زمین و اسمون به داورا میشه هیچ جای دیگه نمیشه

    • بدون نام

      برو بجهنم ظاهرا افراطیگرای ارثی بهتون رسیده

    • احد

      به این نمی گویند افشاگری می گویند درد دل
      این داور درددل کرده یا به عبارتی گله مند است
      از واژه ها درست استفاده کنید

    • محمد شجاعی

      به درک که رفتی

    • ایرانم روزی اباد میشود که .........

      اقای فغانی عزیز کار بسیار درستی کردند وازاین کشور رفتن جالبه که نامه فدراسیون مثل تمام مدرکهای درسی و غیر درسی است که همه ادم های این مملکت میگیرند که در پایین ان مینویسند این در خواست به خواست نامبرده بوده و هیچ استفاده ای ندارد مدارک پایان تحصیلات را ببینید دیپلم فوق لیسانس و فوقش دکترا و پرفسوری و هر مدرک دیگری که در ایران کسی میگیرد اخرش این را مینویسند این مدرک به در خواست نامبرده بوده و هیچ استفاده قانونی ندارد پس برای چی مدرک میدین اگه قراره من درس بخونم یا کاری را یاد بگیرم ومدرکش را بگیرم واستفاده ای نداشته باشه برایم پس اون مدرک بدرد چه میخورد حتی سابقه کار هم که میگیری بازهم این نوشته پایینش هست وازاین بدتر نمیشود ازاین ننگین تر نمیشود ازاین بدبخت تر نمیشود این یه عقب ماندگی وبیفکریست کاملا نشون میده که دراین مملکت هرکسی که لابی وپارتی اشنای نداشته باشد حتی اگر بالاترین مدارج علمی و غیره را بگزراند مدرکش بدرد هیچ چیزی نمیخورد

    • بدون نام

      علیرضا فغانی چه گلی به سرفوتبال ما زد که تو میخواستی بزنی آخه

    • بدون نام

      خفه شو مردیکه شما ها خانوادگی وطن فروش هستید به فدراسیون چه ربطی داره.

    • منصور آذریبیگی

      زیاد ب این توجه نکنید داره زر مفت میزنه،، برترینها لال شو لطفا

    • بدون نام

      خوش به حالت که از این کشور لعنتی رفتی و راحت شدی

    • بدون نام

      دمت گرم ک رفتی بخدا منم پول داشتم میرفتم

    • بدون نام

      خوش بحالتون...خوش باشین...

    • پرویز

      فدراسیون فوتبال ایران مدت ۱۲ سال است در دست یک باند مافیایی است و فساد در آن موج می زند

    • مهدی

      الی جهنم

    • بدون نام

      کل سیستم ایران همینه و شایسته سالاری معنی نداره و باعث بی انگیزه شدن شخص و صدمه سازمان میشوند‌

    • سعید

      کار بسیار خوبی کرد رفت

    • بدون نام

      بافتن شما آب از آب تکان نمی خورد! برو خوش باش!

    • گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک

      عقده ای حرف نزن، تو با سرمایه این مردم به اینجا رسیده ای، حالا خودت رو فروختی، که بگی تو گشنه گدایی که ، دو ریال اعتبار شخصیت نداری ! چون دیگران فرش قرمز جلو پات پهن کردند، باید نوکری و مزدوری آنها را بکنی؟ با این استدلال غلط تو آگه یه سرباز وطن هم خوب دیده نشد باید خودش را به دیگران بفروشه؟ اگه بیگانه تو رو پسند کرده، یعنی او به تو احترام گذاشته‌است؟ خاک بر سر چنین نادانانی که آبروی خود و مردم ایران را به باد می دهند واقعا متاسفانم

    • بدون نام

      تاج کفاشیان وسایر روسای فدراسیون به فکر رانت خواری واختلاس هستند وابنکه کدام تیم را قهرمان لیگ کنند

    • بدون نام

      برادر وطن فروش کسی از شما یاد کرده رفتی که رفتی دیگه نیازی بهت نداریم

    • hamiiiiiid

      این مشکله همه سیستمه متاسفانه،،،هیچ کس سر جای خودش نیست،،وقتی مسئولین خودشونو موظف ندونن برای پاسخگویی همین میشه،،تازه روزهای خوشیمونه.

    • بدون نام

      برو غربزده میخواستی از برادرت عقب نمونه بهانه نیار

    • پرویز

      در کشور ما فقط طلبه ها و مداح ها بازنشستگی ندارند

    • بدون نام

      باز با این تفاسیر. این مجوز برای پناهندگی به یه کشور دیگه برای تو نیست. می تونستی مثل برادرت در اون کشور یاهر کشور دیگه قرداد ببندی دآوری کنی. این دلیل برای. پناهندگی به یه کشور عریبه نیست ! پناهندگی یعنی از نظر سیاسی با دولت و مردمت هم خط نیسی وفقط به اسایش خودت فکر میکنی !!!!

    • بدون نام

      عمراین لعنتیاتموم میشه

    • بدون نام

      لطفا عزیزانی که خودشون در زندگی نتونستن واسه کشورشون افتخاری بیارن یا پرچم کشورشون بالا ببرند در مورد ورزشکاران و نام اوران کشور اظهار نظر از روی تعصب بیجا نکنند علیرضا فغانی افتخار کشور هستش آدم خوب یا بد پرچم ایران بالا برده بهترین داور دنیا شدن لطفا یاوه گویی نکنید

    • بدون نام

      کسانیکه به امثال اینها وطن فروش میگن، آب نمیبینن وگرنه در اولین فرصت حاضر بودن بخاطر پول و تابعیت حتی از دینشون برگردن، دیدم که میگم، وطن فروش کسانی هستند که پول فروش نفت و گاز این سرزمین و که مردمش احتیاج دارن بدون اجازه میفرستن به کشورهای دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج