جاباما
۹۷۷۱۸۸
۳۹ نظر
۵۰۰۹
۳۹ نظر
۵۰۰۹
پ

پیشنهاد کارفرمایان درباره تعیین دستمزد ۹۹

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: تعیین دستمزد ۹۹ باید به گونه‌ای باشد که منافع کارگران و کارفرمایان تامین شود؛ بر این اساس معتقدیم تعیین دستمزد باید به بعد از شرایط بحرانی موجود موکول شود.

خبرآنلاین: نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: تعیین دستمزد ۹۹ باید به گونه‌ای باشد که منافع کارگران و کارفرمایان تامین شود؛ بر این اساس معتقدیم تعیین دستمزد باید به بعد از شرایط بحرانی موجود موکول شود.

«اصغر آهنی‌ها» روز چهارشنبه اظهار داشت: در جلساتی که پیش از سال برای تعیین دستمزد برگزار شد، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت سه پیشنهاد را مطرح کردند.

وی افزود: نماینده کارگران بدون توجه به شرایط و مشکلات موجود اعداد و ارقام بالایی را پیشنهاد می‌دادند که بخش کارفرمایی با آن موافقت نکرد، از سوی دیگر دولت نیز با توجه به سیاست‌های اقتصادی کلان در سال ۹۹ میانگین ارقام اعلام شده را پیشنهاد می‌داد و بخش کارفرمایی نیز افزایش ۱۵ درصدی دستمزد را پیشنهاد داد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: البته پیشنهاد اصلی نمایندگان کارفرمایی این بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا و از بین رفتن مشاغل خرد، تعیین دستمزد به زمان دیگری موکول شود اما در مرحله نخست این موضوع پذیرفته نشد و می‌خواستند که این موضوع تا پایان سال ۹۸ تعیین شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان کارگری بیشتر بر اعداد و ارقامی که امکان عملیاتی شدن آن نبود و نمی‌توانستیم آن را پیاده‌سازی کنیم تاکید داشتند، که با نظرات کارفرمایی و دولت اختلاف زیادی داشت؛ بنابراین تصمیم‌ گرفتیم انتخاب نهایی در سال ۹۹ گرفته شود.

آهنی‌ها اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که تعیین حقوق کارگران یک بحث و پرداخت حقوق بحث دیگری است. در حال حاضر هر روز که می‌گذرد زمینه تعطیلی مشاغل جدی‌تر می‌شود و با این شرایط اگر تصمیم‌گیری نامناسبی انجام شود به طور قطع بیکاری در کشور را تشدید کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: هیچ کدام نباید راضی به این موضوع باشیم و در درجه اول در شرایط بحرانی، حفظ اشتغال موجود را باید در نظر داشته باشیم.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: در این شرایط دولت باید وارد شود و با اعطای سبدهای معیشتی، ‌مشکلات کارگران را برطرف کند و اشتغال موجود را نیز حفظ کند اگر غیر از این باشد مشاغل خرد که در دو ماه گذشته آسیب جدی دیده‌اند، به تعطیلی کشیده خواهند شد.

وی تاکید کرد: نباید به این بسنده کنیم که بیمه بیکاری پرداخت کنیم و بودجه سنگینی در این زمینه هزینه کنیم در حالی که می‌توانیم این بودجه را برای حفظ اشتغال موجود به کار ببریم.

وی اظهار امیدواری کرد که اشتغال موجود حفظ شود و کارگری بیکار نشود تا بتوانیم با موفقیت از این بحران عبور کنیم.

آهنی‌ها گفت: برخی معتقدند افرادی که کار می‌کنند باید دستمزد بیشتر دریافت کنند در حالی که معتقدیم در شرایط موجود بهتر است افراد بیشتری مشغول شوند و حقوق کمتری بگیرند.

وی افزود: همانطور که باید به کارگرانی که در کشور فعالیت می‌کنند توجه کنیم باید به افرادی که بیرون از این سیستم بیکار هستند نیز توجه کنیم؛ به خصوص اینکه در حال حاضر شرایط ویژه‌ای داریم و باید تلاش کنیم از این بحران عبور کنیم.

نماینده کارفرمایان اظهار داشت: در مشاغل کلان همچون پتروشیمی، مشکلی در پرداخت دستمزد کارگران وجود ندارد و حتی ارقام بیشتری پرداخت می‌شود اما بخش‌های خرد و واحدهای کوچک که ۹۰ درصد اشتغال کشور را برعهده دارند شرایط دیگری دارند.

وی اضافه کرد: ممکن است تا پایان فروردین ماه جلسات تعیین دستمزد برگزار شود، اما معتقدیم جلسات به زمان خروج از بحران موکول تا تصمیم‌گیری درستی انجام شود؛ در غیر این صورت بخش کارفرمایی امکان پرداخت عدد و رقم بالا را ندارد و با اجرایی شدن این مورد بسیاری از شغل‌ها از بین می‌رود.

آهنی‌ها تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده از بنگاه‌های خرد و کوچک، هیچ کدام تمایلی به پرداخت حقوق بالا را ندارند و تصمیم‌گیری نادرست آسیب جدی به کارگران وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و در دوران مشکلات اقتصادی بسیاری از مسائل را برطرف کند تا کارفرما و کارگر ادامه حیات دهد و شرایط بهبود یابد؛ در غیر این صورت هر دو طرف آسیب می‌بینند.

جلسه شورای عالی کار پس از سه جلسه رایزنی در سال ۹۹ بی نتیجه ماند و سرانجام در آخرین ساعات ۲۹ اسفند جلسه به نیمه دوم فروردین ماه موکول شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع،ر

      اخرش‌هم‌حرف‌حرف‌کارفرماست‌چون‌
      دستشون‌یه‌جای‌خوبی‌بنده.

    • متین

      واقعا خجالت نمیکشین همه مشکلات را روی سر گارگران ریختین پس چرا دولت حقوق گارگران را زیاد کرد بد بخت گارگران

    • مهدی

      بله, از نظر شما که کلا کارگر نباید حقوق بگیرد

    • بدون نام

      آقای آهنی ها که نمیدانم چطور به خودت
      اجازه میدهی که قشر زحمتکش کارگران را
      تهدید به بیکاری میکنی.مگر بالاتر از سیاهی
      هم رنگی هست .بدان که پیشنهاد نمایندگان
      کارگری کف خواسته کارگران است و با آن
      دستمزد حتی ۱۰ روز هم نمیتوان زندگی کرد.
      دوره برده داری تمام شده است و پیشنهاد
      نفرت انگیز شما برای اشتغال بیشتر با دستمزد کمتر فقط از ذهن یک آدم طماع و
      فئودال بیرون میاید که فکر میکند کارگران
      بخاطر احتیاج مالی تسلیم خواسته ناحق
      آنها میشوند.ویروس کرونا نشان داد که
      انسانها در برابر بلایای طبیعی هیچ قدرتی
      ندارند و تلنگری بود بر افکار استثمار گرایانه
      که بجای تضییع حقوق دیگران کمی به
      رعایت معنویات و رشد درونی فکر کنند اما
      متاسفم که هنوز آدمهایی هستند که با بهانه قرار دادن این ویروس و شروع بیکاری
      کارگران را به اخراج تهدید میکنند.
      خدا گر ز حکمت ببندد دری
      ز رحمت گشاید در دیگری
      توکل کارگران و کلا انسانها به خدا است نه امثال شما که امروز هستیدولی فردا که میداند.....

    • جوافشان

      یه وقت رودل نکنید با این پیشنهادتون. شما که بدتون نمیاد کارگرا واستون مفت کار کنن.
      چطور واسه هرچیزی قیمتهاتون رو بالا میبرید و گرونی رو به همین قشر تحمیل میکنید. بازم گرون کنید ولی از افزایش حقوق کارگرای زحمتکش نزنید. چند ساله هی وعده بهتر شدن اوضاع رو میدید؟
      حقوق کارگرا رو ۱۰۰٪ هم اضافه کنید بازم از پس خرج و مخارج زندگیشون بر نمیان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارفرما محترم و نماینده شون میگن ما جنس تولید شده رو سیصد درصد گرون کنیم عیبی نداره ولی حقوق کارگر رو اگه بالای 15درصد اضافه کنیم اشتباه کردیم

    • سید

      چرانظررونمیذاری

    • سعید

      اولا اگرافزایش کمتراز قانون تورمی وکف معیشت باشه امسال دیگه ما کارگران صبر نمیکنیم تاشرمنده زن وبچه شویم.خودمان رو مجبور به اقدام میکنید ثانیا اگ قصد فریز رو دارید حقوق یکماه رو زودتر بدید تاوقتی که افزایش دادید ما کارگران هیچی نداریم تاخرج کنیم ومنتظر تصمیم کدخدایان باشیم

    • بدون نام

      باز کارگر کوتاه بیاد ؟! اینقدر کارفرماها در سالهای قبل خوردند که میتوانند الان حقوق و مزایا بدهند..الان فقط شانه خالی میکنند.‌

    • بدون نام

      منظور اینکه باز هم دست تو دخل کارگر مظلوم بفرمایند یعنی چی که دستمزد کمتر بدیم تا به تعدادبیشتری اشتغال برسه هرکب کار میکنه باید دستمزد مربوطه راهم بگیره

    • بدون نام

      این دولت خدمت گذار باید سر کیسه را شل کند که میان کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی ومشکلات کارفرمایان جهت پرداخت حق وحقوق به حق کارگران وساطتت کند واین دولت خودش را کنارکشیده ودر این میان هرسال حق کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی ضایع میشودوهمیشه میان کافرمایان ونماینده کارگران اختلاف افتاده واین وسط طبق سنوات گذشته به زیان کارگرانی که چرخه وبازوی تمام صنایع کشور هستند به حقوقشان نمی رسند وهرسال بدتر سال قبل میشودوبازنشستگان تامین اجتماعی هم که آینه سی سال خدمت هستند 50%زیر خط فقر زندگی فلاکت باری راتحمل میکنندبنا بر این فقیر فقیرتر میشود وغنی غنیتر واین وسط عدالت اجتماعی وجود ندارد

    • بدون نام

      تولید کننده بی انصاف وقتی میخواد یک ماسک 300 تومنی را 1500 بفروشه یا محلول ضدعفونی که 8000 تومن بود را 24000 میخواد بفروشه هیچ حرفی نمیزنه همینکه بحث حقوق میشه همه سر و صداشون بلند میشه

    • مسعود. الف

      خوب نماینده کارگر حق داره ارقام واعداد بالا رو پیشنهاد بده چون اولا بیشتراز 90درصدکارگران زیرخط فقر زندگی میکنن واز تورم و خط فقر وحداقل زندگی آبرومندانه کیلومترها فاصله دارن، ثانیا وقتی دولت برای کارمندان کشوری ولشکری بیشترین افزایشها و بیشترین امکانات رو درقالب انواع طرحهای حمایتی و کمکی درنظر میگیره، کارگران تولیدی که بیشترین نقش رو در شکوفایی اقتصادی وافزایش ذخیره های ارزی و پولی مملکت دارند چرا باید اینقدر مورد ظلم دولت قرار بگیرن؟؟!! البته این مسئله در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعی در قیاس با بازنشستگان لشکری و کشوری هم صدق میکنه!!! ظاهرا کارگران وبازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی دشمن این مملکت، وسایرین از دوستان وسفارش شدگان دولت ونظام هستن!!!!

      پاسخ ها

      • جواد

        این دولت حامی کارگر نیست میگه پیش باباشون

    • رضا

      شما نگران نباش بذار حقوق واقعی مشخص بشه ی تعدادی هم بیکار مشکلی نیست .کار فرما زیاده خواه نباشه و از سودتون کم کنید کسی بیکار نمیشه

      پاسخ ها

      • یه عابر

        جالبه برای کارمندان دولت 50 درصد افزایش حقوق درنظر میگیرن ، اونجا مهم نیست که تعداد بیشتری رو ببرن سر گار و به کارمندای دولت حقوق کمتری بدن این کارگر بدبدخت همه جا به هر بهونه ای باید حقش خورده بشه.
        من که حلال نمیکنم اینهمه بی عدالتی که در حق ما کارگرا روا میکنید.

    • بدون نام

      کارفرمایان که برا خودشون کیف دنیا را میکنند بعد که کارگر حق مسلم خودش را میخواد میگن اعداد و ارقام بالا! به خدا ارقام و اعداد بالا نیست کارگران خیلی اذیت هستند.

    • ناشتا

      میگم میخواید یه چند سالی حقوق کارگران بدبخت رو اضافه نکنید تا کارفرماها خودشون پیدا کنن وبعدا اگه مشکل دیگه ای نبود یه 15 درصد البته بعد چند سال به حقوق کارگری اضافه بشه ؟؟؟،

    • بدون نام

      طبق قانون عمل کنید بی قانونی به صلاح کسی نیست .طبق قانون ملاک تورم سالانه می باشد که باید درمزدسال ۹۹عمل شود حال چرا کارفرمایان که درهرصورت نرخ کالا هاشونوباا میبرن پیشنهاد۱۵ درصدی دارند فکرجیب خودشون هستند لطفا به فکرکارگرا ن بدبخت وبیچاره که حداقل حقوق را میگیرندباشین ایا خودکارفرمایان یادولت میتونن با این حقوقه ده روزدوام بیارن ؟؟؟

    • پرسپیولیس

      خدا لعنتتون کنه آخرشم 200تومن اضافه می کنین تموم می شه می ره کار فرمایی که داره این طوری گریه می کنه ببین کارگر چی داره می کشه

    • بدون نام

      این شرایط ویژه کشور همیشه بوده و این حرفها ازسوی نماینده کارفرمایان هم چیزی جز سو استفاده از شرایط موجود کشور نیست و همیشه به نفع خود سود برده اند و هیچگاه تعطیل نکرده اند وروز به روز کلفت تر شده اند و کارگر روز به روز بی چاره تر شده است ختم کلام

    • بدون نام

      حداقل دستمزد کارگران باید معادل کارکنان دولت باشد

    • بدون نام

      چرا زمانی که قیمت اجناس تولیدی شرکتها سالی چند بار کرون میشه نماینده کارفرما صحبتی نمی‌کنه حالا در ابتدای سال که میخواد یکبار حقوق اضافه بشه این طوری فیلم بازی می‌کنند

      پاسخ ها

      • فرهاد

        حداقل حقوق کارگر باید با حداقل حقوق کارمند برابر باشد.

      • یوسف الف

        احسنت خوب گفتی خیلی از شرکت ها با اجازه ی دولت سالی چند بار قیمت هارا بالا می کشند ولی حقوق کارگر ها جند ماه همیشه عقب افتاده دارن مثل کارخانجات لبنی وقند شکر وروعن ورب اینها حساب نیست

    • حامد

      تقصیر خودمونه.دو ماه نریم سر کار ببینیم کی ضرر میکنه.کارگر یا کارفرما یا کارگر.ما کارگرها که چیزی برا از دست دادن نداریم.بیکاری بهتره تا پانزده درصد ....

    • بدون نام

      سازمان تامین اجتماعی جلو هزینه هاراپایین بیاوردد
      ده برابر بانک هزینه می کند
      متوسط حق بیمه دردنیا چقدر است
      ۷درصد بیشتر نیست
      سودتولیدات راکنترل بکنید چند درصداست
      همان سودرادرسال به کارگر اضافه بکنید

    • بدون نام

      دولت‌ میبایست تمام حق بیمه راتقبل بکندپرداخت
      بکند کارگران آسیب پذیر هستن
      کارفرما کارگر کمتر استخدام وهزینه تولیدراپایین
      بیاورد تابتواند به تولید ادامه بدهد

    • بدون نام

      شما شکر زیادی نخور نمئخوادجوش اونایئ بیکارمیشن بخوری کر تونایی باش ۲۰ ساله کارمیکنن حقوقشون ۲میلیون نیسسس

    • بدون نام

      شما حرف نزنی نمیگن لالی ...

    • بدون نام

      دولت کاری بکند اصناف نتوان برای فروشگاه حداقل
      یک نفر استخدام بکند حق بیمه بادولت
      حقوق درصدی باشد ازفروش
      نرخ درصد فروش مشخص بشوداداره دارایی
      معافیت کارگران رالحاظ بکند وبه اعضای هر
      کارگر مثل خوداصناف معافیت مالیاتی بدهد
      دریک کلام مشکل بیکاری درکشور دولت است
      ازطریق سازمان تامین اجتماعی
      مالیات اصناف
      به روز نکردن قیمت ها درتعزیرات
      خودتعزیرات شده هزینه ای برای کسبه کشور

    • بدون نام

      یکی نیس بگه جنس تولیدی شما ۲سال پیش چقدبودقیمتش ...الان چقدره و حقوق چقدر فرق کرده ....یکی نیس بپرسه سرمایه شماظرف ۳سال چند برابر شدده ؟ خوب کمترسودببر

    • محمد

      ترا به خداحقوق مستمر بگیران وکارکران رااصاف نکنید بزار کرنا جان انها رابگیردوحقوق هاراخودتون بخورید

    • حسن

      ازاین اقای اصغر اهنی ها ادم طماع تر وحریص تر تو دنیا من ندیدم همیشه گریه نداریم سر میده بیچاره میخای کارگرها یه گلریزون برات بگیرن ها نظرت چیه؟

    • بدون نام

      چطور موقع افزایش قیمت محصولات تولیدی هیچ مخالفتی ندارید ولی موقع افزایش حقوق کارگر بدبخت هزار جور بهانه میارید. میخوا هید کارگر اصلا حقوق نگیره شما حاضرید قیمت ها روبالا نبرید. خیلی رو دارید بخدا.!!!!!!

    • بدون نام

      خوبه این کرونا اومد برای اینا بهانه جورشد.

    • بدون نام

      کارفرمایان خیلی سودمیکنن وقتی حقوق کارگر میادوسط الکی گریه زاری میکنن

    • ج وا د

      خب حالادستمزد سال 99 تعیین شد یانه قراره این هم بخورید اگر بالا کشیدید انشاالله حرامتان باشه

    • ج و ا ب

      واقعا خجالت نمیکشید حالا دیگه هرچه ذزدی کردین دیگه بسه جیبدون پرنشده خجالت بکشین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج