۹۷۷۳۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انقلاب کرونایی در فوتبال کرواسی!

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رقابت‌های باشگاهی در کرواسی، مدیران دینامو زاگرب تصمیم گرفتند تا ۳۰ درصد از دستمزد بازیکنان، کادر فنی و کارمندان باشگاه در ۶ ماه آینده را کسر کنند؛ تصمیمی که جنجال ساز شد.

خبرورزشی: چهارشنبه قبل بود که باشگاه دینامو زاگرب تصمیم گرفت حقوق همه ۴۵۰ کارمندانش را کاهش بدهد و تنها بازیکنان و اعضای کادر فنی با این تصمیم مخالفت کردند. همین مسئله باعث شد تا باشگاه یک روز بعد، قرارداد دستیاران نناد بیه‌لیکا، سرمربی تیم، یعنی رنه پومز، نینو بوله، مربی دروازه بان ها، سیلویه کاولینا، مربیان بدنساز، مارتین مایر و کارلو رینولز و همچنین آنالیزور تیم، یاسمین عثمانوویچ، را فسخ کنند. به این ترتیب، از اعضای کادر فنی، تنها بیه‌لیکا در باشگاه دینامو ماندگار شد.

روز جمعه باشگاه دینامو دو آمبولانس با تجهیزات کامل به سیستم سلامت کرواسی اهدا کرد که هر کدام نیم میلیون کونا قیمت داشت. همچنین این باشگاه ۵۰۰ هزار کونا به دو مرکز پزشکی در زاگرب که به تازگی در زلزله آسیب دیدند، اهدا کرد.

کرسمیر آنتولیچ، رئیس باشگاه دینامو، در مورد اختلافاتی که بین این باشگاه با اعضای تیم بر سر کاهش دستمزد‌ها پیش آمد، گفت: ما همه جنبه‌های مختلف تصمیم مان را در بیانیه باشگاه اعلام کردیم. کسانی که منطقی، واقع بین و نرمال هستند، تصمیم ما را متوجه می‌شوند. این تصمیم به خاطر این نیست که ما ترسیده‌ایم، به خاطر این است که به ۳، ۶ یا ۹ ماه دیگر فکر می‌کنیم. همه باید در مورد آنچه می‌گویند، مسئول باشند و در مورد «اعمال نفوذ و چیز‌های غیرواقعی» حرف نزنند. اجازه بدهید ما با بازیکنان مان صحبت کنیم و آن‌ها از طریق گفتگو از موضوع ما مطلع شوند. این کاری است که از طریق آن می‌توانیم قرارداد‌های شان را حفظ کنیم و ۹۰ درصد افرادی که از دینامو دستمزد دریافت می‌کنند، آن را پذیرفته اند. بازیکنان بارسلونا هم ۷۰ درصد دستمزدشان در این مدت را کاهش داده اند. بازیکنان لیگ بلژیک با ۱۳ هزار کونا (۱۷۰۰ یورو) دستمزد ماهانه، این مدت را سپری خواهند کرد. قهرمان ۱۳ ساله اهل اسلواکی هم دستمزدش را بخشید. این‌ها نشان داده اند که قهرمان هستند.

در بیانیه باشگاه دینامو هم که روز پنج شنبه منتشر شده بود، اینطور آمده بود که: ما تغییراتی در دستمزد‌های دریافتی کارمندان باشگاه در ۶ ماه آینده داشتیم تا بتوانیم ثبات باشگاه را حفظ کنیم؛ و این مسئله را به همه اعضای باشگاه اطلاع دادیم. اولین نفراتی که در تیم از این موضوع مطلع شدند، نناد بیِلیکا و آریان آدِمی، کاپیتان تیم بودند. گفته می‌شود دلیل اخراج نشدن بیِلیکا، هزینه بالایی بود که این تصمیم روی دست دینامو می‌گذاشت. در صورتی که دینامو تصمیم به اخراج بیه‌لیکا می‌گرفت، باید دستمزد او تا تابستان ۲۰۲۱ را به همراه پاداش پرداخت می‌کرد. قرارداد او سالانه ۱.۲ میلیون یورو است و در صورت اخراج، چیزی حدود یک و نیم میلیون یورو روی دست دینامو خرج می‌گذاشت. ضمن اینکه با توجه به احتمال قهرمانی دوباره در لیگ کرواسی و نتایج خوب در اروپا، نزدیک به ۵۰۰ هزار یورو دیگر هم به عنوان پاداش باید به این مربی پرداخت می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج