۹۷۷۴۸۶
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

صندوق اوپک ۵۰۰ هزار دلار به ایران کمک می‌کند

با پیگیری‌های وزارت اقتصاد، کمک ۵۰۰ هزار دلاری «صندوق اوپک برای توسعه جهانی» به ایران برای خرید و توزیع تجهیزات بیمارستانی جهت مقابله با ویروس کرونا تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی وزارت اقتصاد، کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) به ایران برای خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا از سوی این صندوق تصویب شد و صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) این کمک ۵۰۰ هزار دلاری را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده تا خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا در ایران عملیاتی شود.

بر اساس این گزارش، با توجه به گستردگی و شدت شیوع کرونا در سطح جهان وزارت اقتصاد برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی از بانک‌های توسعه‌ای تلاش نموده و این کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) در پی اعلام آمادگی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برای دریافت کمک‌های بانک‌های توسعه‌ای انجام شد.

شایان ذکر است موضوع دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی از صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID)، بانک جهانی (WB)، بانک توسعه اسلامی (IDB) و بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از چهارده اسفند ماه ۱۳۹۸ در دست پیگیری است.

این گزارش می‌افزاید: این کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) در راستای حمایت از تلاش‌های ملی برای مقابله با ویروس کرونا انجام گرفته و صندوق مذکور در مواجهه با سیل سال ۱۳۹۸ نیز کمک فوری مشابهی به کشورمان اعطا نمود.

برای اولین بار در اجلاس سران سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) که در سال ۱۹۷۵ میلادی در کشور الجزایر برگزار گردید پیشنهاد تأسیس صندوقی به عنوان مجرایی برای اهدای کمک‌های توسعه‌ای سازمان اوپک به کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های عقب مانده، توسط وزرای اقتصاد کشور‌های عضو مطرح گردید. در همین راستا، صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) رسماً فعالیت خود را در سال ۱۹۷۶ میلادی با مشارکت ۱۳ کشور عضو و با سرمایه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار به صورت وقف آغاز نمود. هدف از تأسیس صندوق فوق کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور‌های در حال توسعه از طریق اعطای کمک‌های بلاعوض و وام‌های ترجیحی می‌باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      چقدر کم این پول رادبه کدام آقازاده بدیم بقیه ناراحت نشن

    • بدون نام

      عقاب اوپک بودیم .... افسوس

    • بدون نام

      بده در راه خدا
      .خیر از جوونیت ببینی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این جیب به آون جیبها

    • بدون نام

      دیگه رسما وارد فاز گدایی شدیم

    • ع،ر

      حالابسته‌حمایتی‌ببریدبرای‌کمک‌به‌مردم
      امریکا‌تاکی‌شعارهای‌توخالی‌بگذاریدکشور
      ارامش‌پیداکند.

    • بدون نام

      البته منظورش سوریه هست نه ایران!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج