جاباما
۹۷۷۵۰۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

دادگستری یزد: شورش زندانیان، دروغ سیزده بود

رییس‌کل دادگستری یزد شورش و اغتشاش در زندان را به دروغ سیزده تشبیه کرد و گفت: وضعیت عمومی و بهداشتی مددجویان در ندامتگاه های استان در بهترین شرایط قرار دارد و تاکنون هیچ زندانی هم به کرونا مبتلا نشد.

ایرنا: رییس‌کل دادگستری یزد شورش و اغتشاش در زندان را به دروغ سیزده تشبیه کرد و گفت: وضعیت عمومی و بهداشتی مددجویان در ندامتگاه های استان در بهترین شرایط قرار دارد و تاکنون هیچ زندانی هم به کرونا مبتلا نشد.

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی دادگستری استان یزد، غلامعلی دهشیری که برای دیدار با مددجویان زندانی به زندان مرکزی رفته بود، افزود: حفظ سلامتی مددجویان از روز اول مورد تأکید قرار گرفت و در این راستا تمهیدات مختلفی در نظر گرفتیم که توسط مجموعه زندان اجرا شد.

وی، زندان یزد را از یکی از بهترین ندامتگاه های کشور از حیث امکانات آموزشی، فرهنگی، ورزشی و حرفه‌آموزی و سایر خدمات مددکاری دانست و ادامه داد: تلاش تمام مجموعه قضایی و مدیران زندان‌ها و مددکاران بر تأثیرگذاری مثبت و اصلاح مددجویان و بازاجتماعی کردن زندانیان است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگزار نمی‌شود.

رییس‌کل دادگستری یزد در ادامه با اشاره به ارتباط بسیار خوب مددجویان و مددکاران در زندان‌های استان تصریح کرد: این ارتباط خوب و مدیریت قابل مجموعه زندان‌ها و همچنین تعامل بسیار خوب دستگاه قضایی در رفع مشکلات قضایی مددجویان احتمال هرگونه شورش و سرکشی را به حداقل رساند.

دهشیری به شایعه اغتشاش و شورش در زندان یزد در روز ۱۳ نوروز امسال اشاره کرد و بیان داشت: این مطلب که بیشتر از طریق مبادی رسانه‌ای مزدور خارج از کشور و شبکه‌های معاند مورد پوشش قرار گرفت به همان دروغ سیزده بیشتر شبیه بود تا واقعیت.

طبق برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده، رییس‌کل دادگستری به اتفاق رییس کل محاکم عمومی و انقلاب، معاونان دادگستری،رییس حفاظت و اطلاعات و معاون دادستان یزد به همراه تنی چند از قضات اجرای احکام و دادیاران ناظر بر زندان با حضور و دیدار با بیش از۸۰ مددجوی زندانی با شنیدن مشکلات قضایی، دستور مقتضی را در این مورد صادر کرد.
برنامه ملاقات با مددجویان تحت تدابیر کامل بهداشتی صورت گرفت تا هیچ گونه احتمال شیوع و انتقال ویروس صورت نگیرد.

همچنین جانشین فرماندهی انتظامی یزد امروز گفت: اقدام‌های بسیار امیدوارکننده و مناسبی در تمامی زندان‌های استان اتخاذ شد و از لحاظ نظارت و کنترل هم مشکلی در ندامتگاه ها وجود ندارد، ولی تهدید همیشه ممکن است وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی یزد ، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر در نشست بررسی وضعیت امنیت زندان‌ها ، علت برخی شکست‌ طرح های امنیتی را ضعف نظارت، روزمرگی و غفلت برخی افراد ذکر کرد.

وی افزود: مجموعه فرماندهی انتظامی استان آمادگی ۱۰۰ درصد برای همکاری و تقویت حفاظت فیزیکی زندان‌ها با استفاده از تمامی ظرفیت را دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به مولفه‌های موجود در سایه همدلی و تعامل با اداره‌کل زندان‌ها از هرگونه اتفاق ناگوار جلوگیری می شود و با تکیه بر هوشیاری و توانمندی نیروی انسانی، اجازه نفوذ و عرض اندام به هیچ کس را به هر بهانه ای نمی دهیم .

هم اکنون در استان یزد سه زندان شامل مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیربومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باشه تو درست میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج