۹۷۷۵۰۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

رسوایی دیگر برای کاسبان کرونا در ایران

یک منبع آگاه در قوه قضاییه ضمن سطحی خواندن ادعای مطرح شده در زمینه صدور گواهی فوت بیماران کرونایی گفت: پزشکی قانونی و دستگاه قضا نقشی در صدور گواهی فوت برای بیماران کرونایی ندارد و از آنجایی که جانباختگان بر اثر این بیماری در بیمارستان فوت می‌کنند، صدور گواهی فوت در صلاحیت بیمارستان است و اصلا به پزشکی قانونی ارجاع نمی‌شود.

ایلنا: یک منبع آگاه در قوه قضاییه ضمن سطحی خواندن ادعای مطرح شده در زمینه صدور گواهی فوت بیماران کرونایی گفت: پزشکی قانونی و دستگاه قضا نقشی در صدور گواهی فوت برای بیماران کرونایی ندارد و از آنجایی که جانباختگان بر اثر این بیماری در بیمارستان فوت می‌کنند، صدور گواهی فوت در صلاحیت بیمارستان است و اصلا به پزشکی قانونی ارجاع نمی‌شود.

چندی پیش پایگاه اطلاع رسانی وابسته به گروهک منافقین، طی مطلبی که برخی مخاطبان ان را دروغ سیزده نامیدند مدعی شد که رییس قوه قضاییه دستور داده تا در گواهی فوت متوفیان بر اثر کرونا، دلایلی غیر از آن به عنوان علت فوت درج شود و این موضوع را به مقابله با اخبار مربوط به جان‌باختگان کرونایی نسبت داده.

البته با کمی دقت به خوبی مشخص می‌شود که تهیه کنندگان این سناریوی مضحک که موج سواری بر کرونا و‌کاسبی با این ویروس در ایران را جزو ماموریت‌های اصلی خود تعریف کرده‌اند، حتی به خود زحمت ندادند یکبار در رابطه با آنچه می‌نویسند، تحقیق و مطالعه کنند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مطابق دستورالعمل اجرایی جواز دفن فوت شدگان بیمارستانی و مراکز درمانی، در مواردی که فردی در بیمارستان فوت می‌کند و یا به صورت فوت شده به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل می‌شود؛ جسد وی ابتدا توسط پزشک معالج و یا سایر پزشکان مراکز درمانی بررسی شده و چنانچه علت مرگ مشخص بوده و جرمی مطرح نباشد، گواهی فوت و جواز دفن را صادر می‌نماید و این موضوع اصلا به قوه قضاییه ارتباطی نمی یابد.

در همین زمینه نیز یک منبع آگاه در قوه قضاییه ضمن سطحی خواندن ادعای مطرح شده در این زمینه گفت: پزشکی قانونی و دستگاه قضا نقشی در صدور گواهی فوت برای بیماران کرونایی ندارد و از آنجایی که جانباختگان بر اثر این بیماری در بیمارستان فوت می‌کنند، صدور گواهی فوت در صلاحیت بیمارستان است و اصلا به پزشکی قانونی ارجاع نمی‌شود.

همچنین به گفته یک مقام آگاه نزدیک به وزارت بهداشت، آمارهای اعلام شده از سوی این وزارتخانه در رابطه با کرونا بسیار مستند و مستدل است و دقایقی بعد از اعلام، از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان مرجع منتشر می‌شود و بارها سازمان بهداشت جهانی سندیت این آمار را تایید کرده است.

پس با کمی تامل به خوبی می‌توان دریافت که این قبیل توهمات در روزهایی که کادر درمان و همه مسئولان کشور همصدا با هم در حال مهار ویروس منحوس کرونا هستند، تنها با هدف سیاه نمایی از وضعیت کشور و ایجاد ترس و دلهره در دل شهروندان منتشر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدی

      خدا لعنت کنه هر چی منافق داخلی خارجی وسطی و...........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا ول کنید مارو .بزارید به درد خودمون باشیم.چقدر از بدبختی مردم پول میخواید دربیارید.و احمق تر از شما اونا که باور و پخش میکنن.

    • بدون نام

      عزیز جان پزشکی قانونی زیر مجموعه قوه قضاییه است .بهرحال امار واقعی نیست .من حتی ماهواره هم ندارم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج