جاباما
۹۷۷۵۴۵
۱۷۸ نظر
۵۰۱۹
۱۷۸ نظر
۵۰۱۹
پ

شما بگویید «عصرجديد» لایق این ستایش‌هاست؟

مدت هاست عرصه ي نقد رسانه از حضور جماعت نقاد و قلم به دستي كه از سواد رسانه اي لازم برخوردار باشند و در عين حال هنوز دغدغه مند كيفيت برنامه هاي تلويزيون باشند و بخواهند بي طرف ،برنامه يا اجرا يا نگاهي را در برنامه سازي را با تمام نقدهاي مثبت و منفي اش به چالش بكشند، خالي مانده است.

برترین‌ها- یادداشت وارده: مدت هاست عرصه ي نقد رسانه از حضور جماعت نقاد و قلم به دستي كه از سواد رسانه اي لازم برخوردار باشند و در عين حال هنوز دغدغه مند كيفيت برنامه هاي تلويزيون باشند و بخواهند بي طرف ،برنامه يا اجرا يا نگاهي را در برنامه سازي را با تمام نقدهاي مثبت و منفي اش به چالش بكشند، خالي مانده است.

اين اتفاق مي تواند منجر به يكه تازي بعضي از افراد پرنفوذ و قدرتمند در رسانه هايي مثل تلويزيون شود. يك دليلش مي تواند اين باشد كه تلويزيون بخش عمده اي از مخاطب جدي اش را از دست داده، مخاطبي كه به جز ساعتي براي سرگرم شدن ، بخواهد نقدهاي جدي اين رسانه را هم دنبال كند و به دنبال فهميدن كم و كيف برنامه هايي باشد كه مي بيند.

شما بگویید «عصرجديد» لایق این ستایش‌هاست؟

از طرف ديگر رسانه هاي كاغذي كم شده اند و رسانه هاي مجازي منبع اطلاع رساني مردمي شده اند كه به دقيقه اي مكث ،روي يك خبر بسنده مي كنند و مي گذرند. اين رسانه مجازي در بازارهاي تبليغاتي داغي كه راه انداخته اند، از آب گل آلود ماهي مي گيرند و در ازاي گرفتن پول تبليغات ،با تيترهاي به شدت اغراق شده سعي در بزرگ نمايي اتفاقي مثل يك برنامه تلويزيوني دارند.

اين مقدمه را نوشتم كه بگويم برنامه عصرجديد عليرغم تبليغات گسترده ، برآورد بالا و پول كلان تبليغاتي كه نصيب خودش و سازمان صدا و سيما مي كند، برنامه موفقي نبوده و نيست. به چندين و چند دليل:

1.برنامه از روي نمونه ي خارجي اش كپي شده ، پس زحمتي براي طراحي اوليه اين برنامه در كار نبوده و نيست.

2.شايد در طول يك دوره از عصر جديد بين ٧٠ تا ١٠٠ شركت كننده حضور پيدا كنند. اين شركت كننده ها كشف نشده اند و كساني هستند كه از بين فيلم هاي ارسالي انتخاب مي شوند، پس زحمت چنداني براي پيدا كردن شان كشيده نمي شود. درصد بالايي از افراد انتخاب شده ، براي تست خوانندگي مي آيند كه ساده ترين راه براي انتخاب است ، آنچنان كه اگر در جمعيت مدرسه اي تست خوانندگي بگيريد قطعا به چند صداي خوب برمي خوريد ، در حالي كه ميان همين انتخاب شده هاي خوانندگي در ميدان عصر جديد ، به ندرت به صداي درست و خوب و حرفه اي برمي خوريم. در عين حال در هر دو سري از برنامه عصر جديد ديده ايم كه در ميان اين انتخاب شده ها هم ، تعداد دانه درشت هايي كه استحقاق واقعي براي حضور در چنين جايگاهي را دارند، در هر دوره ، به تعداد انگشت هاي يك دست هم نمي رسند.

3.در هيچكدام از برنامه هاي استعداديابي دنيا ، تافته ي جدا بافته اي به نام مجري وجود ندارد كه از بالا به پايين به همه ، حتي به دوربين نگاه كند، در تمام امور مداخله كند، گاهي از داورها بخواهد نظرشان را عوض كنند، به شركت كننده و عوامل پشت صحنه بي احترامي كند و زنگ طلايي را روي ميز خودش بگذارد.

4.تبليغات گسترده ي اين برنامه در فضاي مجازي به نحوي كه هنوز صحنه مورد نظر از تلويزيون پخش نشده، روي صفحه هاي پربيننده و پولي قرار مي گيرد، به مرور ذهن مخاطب منفعل را مجاب مي كند كه برنامه ي عجيب و غريبي در حال پخش از تلويزيون است و باز اين احسان عليخاني ، تلويزيون را تركانده در حالي كه واقعا تماشاي كامل يك قسمت كامل از برنامه ، حوصله سربر و طولاني و پر از نقدهاي ريز و درشت است.

5.پخش آنچه گذشت و توضيح تكراري و طولاني هر قسمت توسط مجري ، وقت زيادي از برنامه مي برد كه حساب تك تك اين ثانيه ها و دقيقه ها را در برآورد كلي برنامه از حساب بيت المال نوشته شده است.با اين حال جناب مجري ، آب بستن در چنين برنامه اي را به خوبي بلد است.

شما بگویید «عصرجديد» لایق این ستایش‌هاست؟

۶.احسان عليخاني آدم به شدت باهوشي ست. خوب مي داند چطور وقت برنامه اش را پر كند. چطور نسبت بالايي از سوژه هاي معمولي را با تك و توك اتفاق هاي ريز و درشت بپوشاند و درنهايت با چند اتفاق خوب برنامه را به پايان ببرد تا در ذائقه عمومي مخاطبان برنامه اش كادرست و حرفه اي جلوه كند.احسان عليخاني پايان خوش را بلد است.

۷.القا اصل مهمي در باور آدم هاست. صدا و سيما آمارهايي را اعلام مي كند كه معلوم نيست از كجا آمده اند. مردم پرمخاطب بودن پايتخت را مي فهمند چون همه ي آدم هاي اطراف شان مشغول ديدن اين سريالند و درباره اش حرف مي زنند اما عصر جديد قطعا جزو برنامه هاي پرمخاطبي نيست كه همه جا حرفش باشد. با اين حال مي بينيم كه اعلام آمارهايي شبيه درصد بالاي رضايت مخاطبان ،در نيمه راه برنامه در اذهان مردم ، جا باز مي كند و كم كم تبديل به باورشان مي شود. اين ها ابزارهايي ست كه يك برنامه پرطمطراق اما تا حد زيادي توخالي را جاي اصل مي زند ، آن هم در ميداني كه يا مدعي تازه نفسي نيست يا اصلا حال و حوصله اي براي مدعيان ناب رسانه نيست.

۸.نكته ي اخر اين كه اگر چهار داور ديگر، از سر اتفاق ، روي آن چهارصندلي مي نشستند ، كم و بيش باز با همين نتيجه و همين درجه از انفعال نظر مي دادند. داورهايي كه قطعا در خيلي زمينه ها صاحب نظر نيستند ،هيچ استادي و تبحري در كلام شان نيست و جز لجبازي هاي گاه و بيگاه شان ، اتفاقي از اين همه راي و نظر ، در ذهن مخاطب از اين چهار نفر به ياد نمي ماند.

براي سازمان صدا و سيمايي كه عليرغم انبوه توليداتش جز چند اسم و برنامه در خاطر مردم نمانده ، عصرجديد حتي اگر با ايده آل خودش ، فرسنگ ها فاصله داشته باشد، مهم نيست. اگر با شوخي هاي اغراق شده و از پيش تعيين شده ، به هجو نزديك شود، باز حمايت مي شود. اگر با داوري هاي احساسي و سطحي و غالب استعدادهايي نه چندان حيرت آور در اكثر اوقات به اتفاق خاصي نرسد، باز هم به آن امكانات داده مي شود و حتي اگر با وقت كشي و آسمان ريسمان بافتن و شواف كردن در بيشتر قسمت ها مخاطب را مجبور به عوض كردن كانال تلويزيون كند، باز هم برايش در جهت مثبت آمارسازي مي شود.

حتما بسياري از نكته هايي كه در اينجا گفته شد ، براي بسياري از مخاطبان و مديران سازمان واضح و مبرهن بوده و هست . با توجه به بضاعت كم برنامه سازي در سازمان فوق ، انتظار مي رود دست كم براي دوره هاي بعد اين برنامه، همت والاتري طلب شود، انرژي و اندوخته و انديشه ي بيشتري پشت استعدادهاي غالبا تكراري اش در نظر بگيرند ، از ميدان داري بي حد و حصر مجري كم شده و از داور هاي صاحب نظرتري استفاده كنند تا بلكه به مرور زمان اين برنامه به استانداردهاي لازم نزديك و نزديك تر شود.

خلاصه كلام اين كه عصر جديد برنامه ي سرگرم كننده ي متوسطي ست كه به خاطر امكانات وسيع يك شبكه به نسبت پربيننده به مدد ساعت پخش خوب، بازپخش هاي مكرر ، پشت صحنه هاي طولاني ،تبليغات وسيع و بريز و بپاش هايش ديده شده و تا ايده آل برنامه سازي فرسنگ ها فاصله دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و یک مسئله دیگه که برای بعضیها استعداد یابی میشه ولی بعضیها رو چنان رای های منفی بدی میدن که با خاک طرفو یکسان میکنن مثل اون آقایی که با پیستوله نقاشی میکرد یا آقای میوه فروشی که صدای عالی داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت با نظر شما کاملا موافقم

      • بدون نام

        من که وقتی اینا را با برنامه های خارجی مقایسه میکنم خندم میگیره حتی بلد نیستن یه برنامه درست و حسابی را تقلید کنن

      • بدون نام

        عصر جدید عالیه

      • یارا

        ضرب المثل : وقتی گوشت بره نیست چغندر سالاره

      • بدون نام

        اون آقای میوه فروش منفی گرفت؟؟؟!!!! نخیر اصلا مننفی نگرفت به گمانم داشتی یه شبکه دیگه رو می دیدی ایشون نرفت بالا چون قرار هست برای افراد جوانتر باشه و توی همین برنامه به حد کافی شناخته شد

    • منگومگ

      دمت گرم برترین ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی درست ترین حرف رو زدی.......بارها شده شرکت کننده ها با احساسات مردم رای میارن
        نمونش همین برنده فصل قبل، یه موضوع احساسی با یکم تیزهوشی نتیجش شد رودست زدن به همه فینالیست های محق

      • مجله برترینها

        برنامه چرتی است....وکلا متناقض است... مخصوصا دور دومش

      • بدون نام

        موافقم مگریک بازیگرسینما یا یک اهنگ ساز درچندزمینه مهارت دارد که بخواهدنظربدهد مگراینا فوتبال بلدند یا ورزش رزمی بلدند یاتیراندازی یاخوانندگی باید خودشون درمورد چیزی که بهش رای میدن بیان اجراش کنند ببیند اصلا چکاره هستند

      • بدون نام

        واقعا نویسنده حرف حق زده

    • بدون نام

      برنامه های حکومتی فقط بدرد خودشون میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین.هم نظریم

      • امین

        گودرز چه ربطی به شقایق داره?

      • بدون نام

        گل گفتی

      • بدون نام

        دمت گرم ، ایول داری

      • بدون نام

        دمت گرم،کاملا موافقم

      • بدون نام

        دقیقا.همش تزویر و شو

    • بدون نام

      بهترین برنامه هست...یکی عصر جدید عالیه...یکی برنامه مسابقه ایران یکی هم پایتخت فقط فقط همینا.بهترین هستن..با دورهمی....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دیگه خیلی بدبختی که برنامه صداسیما رو دنبال میکنی

      • بدون نام

        شاید یکی مثل تو نظر نده خیلی بهتر باشه
        واقعا به نظرت اینا بهترینند.....

      • ایمان

        در دانشگاه یه دوستی داشتم که همیشه میگفت تلویزیون چیه؟! کی برنامه‌های تلویزیون و میبینه؟!
        تا اینکه یه روز تو حیاط دانشگاه بچه ها جمع بودند و در مورد یه سریال پر مخاطب صحبت میکردند و میخندیدند...
        ناگهان به خودم اومدم دیدم رفیق ما با آب و تاب داره در مورد سریال بحث و گفتگو میکنه! مطمئن باشید بیشتر آدمهایی که دارند نظر میدن و با پرویی تلویزیون و میکوبند! یکی از بیننده‌های جدی تلویزیون هستند!
        و الا این همه نظر چی میگه....؟؟؟

      • هادی

        واقعا"دستشان دردنکند.زحمت خودشان رومیکشند

      • بدون نام

        شما که میگی بدبختی برنامه تلویزیون ایرانو نگاه می‌کنی..چرا توکشورایران موندی گممشو از ایران برو بیرون

      • بدون نام

        دوره اول عصر جدید نسبتا خوب بود ولی الان فاجعه است البته با این فقر فرهنگی موجود هر جه نمایش بدهند بازهم طرفدلر دارد

    • بدون نام

      نه ابدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باریک خوب مقاله نوشتی این علی خانی پولکی ملوچک چهره واقعیش ونشان دادی

    • مجید

      قسمت دومش که کلا فاجعه و آب بندی هستش خدا وکیلی مثل خود پایتخت که دوربین رو یه جا میکارند و ۲۰ دقیقه حرف میزنند بدون اینکه قصه ای داشته باشن که بخواد جلو بده و ...

    • بدون نام

      خیر

    • بدون نام

      آی گل گفتی

      پاسخ ها

      • مجیدکرمونی

        به نظرمن حق کشی میشه

    • بدون نام

      بعضیاش درست بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من عصرجدید دوست داشتم ولی این دور را اصلاخیلی بی محتوابود

    • بدون نام

      وافعا حرف دل مردم رازدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما از طرف مردم حرف نزن

      • بی نام

        ابدا

      • سارا

        من که خیلی عصر جدید رو دوست دارم

      • بدون نام

        واقعا همینطوره

    • علی

      این نظر شما است خیلی از مردم این برنامه رو دوست دارن البته نقطه ضعف هایی داره که خیلی از برنامه ها همینطور است ولی نظر غالب نظر مردمه

    • یک شهروند

      با بخشی از نقد در مورد بعضی رفتارهای مجری با داورها یا شرکت کننده ها موافقم اما در کل نقد منصفانه ای نیست. داخل این نقد پر از تناقض هست جایی از نوشته علیخانی باهوش و کاربلد خوانده شده که بلده چطور برنامه را از کار در بیاره جای دیگه از اون بد گفته. در مورد پر تماشاگر بودن هم همین طور.
      #تناقض

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باهوش بودن ،یعنی اینکه خوب بلده مردم رو احساساتی کنه تا نتایج دلخواهش رو بگیره.
        این کجاش متناقضه؟!!

      • بدون نام

        گفته از اين نظر باهوشه كه مي دونه با دو سه تا استعداد گل درشت چطور حجم استعدادهاي معمولي شو پوشش بده و يه جوري شواف كنه كه واي من تركوندم هوش كاسبي منظورشه

    • بدون نام

      آفرین عالی بود بهترین نقدی بود که میشد عنوان کرد

    • آرش

      حیف این همه نوشته که گذاشتی برای این برنامه ابکی..هیچکس نگاه نمیکنه. اینارو..مگه دیگه خیلی بیکار باشه..یا مهواره نداشته باشه

    • فرهاد

      برنامه فقط برای خودشون و جیبشون جذابیت داره .والا هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیره.پول نباشه اینا اولین نفر فرارین و به فکر استعداد مردم نیستن. تا چجوری جیب خودشون پر بشه

    • جمشید

      خدا وکیلی دوزار نمی ارزه.

    • سعید

      ی برنامه کاملا یکطرفه و بی محتوا و کاملا جهتدار..افتضاح

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا.عصرجدید.سری.اولش.بدنبودولی سری.دوم.
        اولا.بایستی.داورها عوض.می شدن دوم برنامه خوبی
        ازاب درنیامد.حیف ان پول که علیخانی.ازبیت المال.میگیره.

      • بدون نام

        واقعا.عصرجدید.سری.اولش.بدنبودولی سری.دوم.
        اولا.بایستی.داورها عوض.می شدن دوم برنامه خوبی
        ازاب درنیامد.حیف ان پول که علیخانی.ازبیت المال.میگیره.

    • بدون نام

      مزخرف ترین برنامه تلویزیون

    • بدون نام

      برنامه خوبی است

    • بدون نام

      خوب آقا سرگرممون کرده لطفا الکی نگید بده همتون میبینید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله به لطف پول كلاني كه به فضاي مجازي داده بالاخره همه چند تا تيكه هاي اغراق شده شو ديدن

    • میثم نوری

      یعنی انقد اشغاله، اصلا یه بارم نگاش نمیکنم، یه برنامه مضخرف کپی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همینطور

    • سامان

      نقد بسیار عالی و منصفانه بود

    • بدون نام

      واقعا حق گفتی برترینها.
      هرکاری که صدا و سیما باعث و بانیش باشه ، ارزش ستایش که هیچ، ارزش دیدن رو هم نداره

    • بدون نام

      نقی مثل صمد است صمدهم نگاه انتقادی به سینما داشت.

    • کشاورز

      مسلما انتقاد ها وارده ولی این برنامه فرصت خیلی خوبی رو درست کرده واسه کسایی که باید دیده میشدن و نشدن
      به نظرم کلی جنبه مثبت هم داره این برنامه
      در ضمن ،خیلی برنامه ها ممکنه شبیه به هم باشن ولی این دلیل نمیشه که چون کپی از خارجی هاست،پس ما نباید همچین شرایط خوبی درست کنیم

    • بدون نام

      یکی از آبکی ترین برنامه های صدا وسیماست بد تر از اون پایتخته

    • بدون نام

      احسان علیخانی هنوزخام وبچه است....فقط بازرنگ بازی توسازمان صداوسیماخودشوگنده کرده....وگرنه بارهاباحرف های ریزودرشت خودش ونیش وکنایه های گاه وبیگاه به شرکت کننده هاوعوامل کم مایه بودن خودشونشان داده..‌‌

    • بینام

      خودزنی بسه.خیلیم برنامه ی خوبیه.

    • مصطفی

      بسیار عالی و جذاب در ضمن تمام استعداد ها لا اقل ۹۰ درصد عالی هستن بر خلاف استعداد یابی مزخرف گات تلنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه گات تالنت رو هم میبینی؟ آره واقعا عصر جدید عالی و حرفه ای ۱۰۰در صده خخخخخ

    • محمد حسین

      کاملا موافقم یه برنامه مسخره با عشوهای خرکی مجریش

    • بدون نام

      برنامه بدرد نخور چرت

    • بدون نام

      منوچهر نوذری.خدابیامرز مسابقه داشت.اینا هم دارن...یادش بخیر.روحش شاد...استاد بود

      پاسخ ها

      • ،،،،،،،،،،،،،،،،

        روحش. شاد يكي از بهترين برنامه هايدوران عمرم كه تا به حال ديدم پر محتوا و پر بيننده واقعاًً استاد بود روحش شاد شاد

    • حسین

      بی خود ترین مسخره ترین و بی معنی ترین برنامه تلویزیونی که میشه دید همینه،اول که با ۱۰۰٪ کپی برداری شروع شد بعد ۴ تا آدم بی خود آوردن،من که دو قسمت دیدم حالم بهم خورد واقعا متاسفم واسه صدا و سیمای میلی که چنین برنامه هاییو ساخت و پخش میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه این نباشه مثلا چیپخش کنن ببینید.؟ تام وجری خوبه

    • بدون نام

      کاربر‌سارا‌گل‌فرمودی‌عالی‌بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کامنتشو حذف کردن

    • ابی

      اصلا جالب نیست خیلی ضعیف شده باید داور هارو عوض میکردن

    • بدون نام

      برنامه های علیخانی هیچکدام به درد نمیخره اون از ماه عسل این عصر جدید کپی شده از برنامه امریکایی

    • بدون نام

      فاز علیخانی واسه ماها بیشتر همون ماه عسل هست
      حالا یه عده خانوم نوجوون به خاطر چشم و ابروی علیخانی و یکی دو نفر دیگه تماشا کنن دلیل به پرتماشاگر بودن نیست
      من تا حالا یه قسمتشم ندیدم

    • آرش حسینی

      فعلا که از هیچی بهتره!!! ناز شصته علیخانی!! جربزه داشته به قوله بعضی ها داره پول پارو میکنه!!! بعضیها دوس دارند همش مداحی پخش بشه و مردم مدام گریه زاری کنند!! هرکی ناراحته بزنه شبکه چهار!!!!

    • بدون نام

      خدایش حرف دل خییییییلی هارو زدی
      دمت گرم

    • گمنام

      به ولله من ورزشکارم نقره المپیک دارم جهان و... اینم که گفتم از سر اینه که منظورم الکی نڟر نمیدم حداقل تو بخش ورزشیش . تا الان یک دونه پدیده و ادمی که واقعا بشه روش حساب سرمایه گذاری ارزش داشته باشه بکنن.. حداقل در بخش د ومش منظورمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا تو تاریخ کشور ما اندازه انگشت های یک دست هم نبودن نقره المپیک گرفتن ببخشید شما خدابیامرز تختی هستی یا علیرضارضایی یا مسعودجوکار؟؟؟

    • بدون نام

      علیخانی اگه بلده خودش برنامه بسازه نه تجربه داره اگه ماهواره بده چرا برنامه آمریکایی کپی میکنی درحدی نیست

    • ترجیحا بینام

      کاملا با این نظر و نقد موافقم خصوصا در رابطه با زنگ طلایی که چرا باید روی میز مجری برنامه باشه ؟؟؟
      در صورتیکه حق استفاده از این زنگ با داورهاست پس این داورها هستن که باید از زنگ طلایی استفاده کنند و لزومی نداشته که روی میز مجری باشه

    • لاکپشت سبز

      واسه ندید بدیدها آره

    • بدون نام

      واقعا بي محتواترين برنامه تلويزيون هستش مخصوصا مجري از خود راضي و چرتش

    • محسن68

      برترین ها دمت گرم خداوکیلی علیخانی خیلی دور برداشته بدجور داره به شرکت کننده ها توهین میکنه اون داورا هم که همش سلیقه ای رأی میدن اصلا کاری به هنره طرف ندارن

    • مسعود

      برای هربرنامه یی که ازرسانه پخش میشه باید مدیریت وکنترل کیفیت مرتب صورت بگیرد برنامه عصرجدیدم انتقادهایی به ان وارده از مدیریت خوداقایرعلیخانی تاداوران وبازیگران برنامه که باید مورد نقد قراربگیرد

    • بدون نام

      فقط برنامه نود از تلویزیون ایران قابلیت دیدن داشت. چون تهیه کننده و مجریش بله قربان گو نبود. بقیه همه سر و ته یک کرباس هستن

    • خدایا رحم کن

      دستتون درد نکنه . عالی بود مقاله . ولله اگه ما این حرفهارو میزدیم عمرا منتشر نمیشد .

      پاسخ ها

      • علی

        عصرجدید کیفیت ندارد فقط مثل سول قبل تکرای داورانی باید انتخاب شود در همه زمینها تخصص داشته باشند پایتخت هم نسبت به قبل خوب نیست بعضی جاهای سریال بد آموزی دارد برای جوانان اسم خدا رامیبرند در فیلم ودروغ میگویند

    • بدون نام

      اشغالترین برنامه تاریخ تلوزیون

    • بدون نام

      سری اولشم چرت بود . کافیه نمونه خارجیشو ببینید تا سطح مبتدی بودن و بی کیفیتی عصر جدید براتون محرز بشه

    • آ+دم

      برنامه نود بهتر بود..

    • محمد

      حرف دل من را زدی جناب فداتتتتت

    • علی

      اصلااااا خدایی اصلا جذاب نیس

    • حسین

      در مقایسه با پرشین گات تلنت که با اینهمه سر وصدا شروع شد عصر جدید واقعا پادشاهه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ربطي ندارد ميان دو بد مقايسه كنيد مدل هاي بهترش را ببينيد

    • بدون نام

      معمولا برنلمه های تلوزیونی وبه اصطلاح هنری سلیقه ای است بعضی دوست دارند و برخی نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اما استاندارد برنامه سازي تعريف دارد كمي بينديشيم لطفا

    • مردم

      حیف پول بیت المال

    • وفاق ملی

      برنامه ای بسیار عالی و سرگرم کننده هست
      ما که هرشب میبینیم
      اونایی هم که ماهواره دارن برن خارجیشو ببینن
      آنقدر غر نزنید لطفا..

    • وفاق ملی

      برنامه ای قابل ستایش هست نسبت به مدل خارجی‌..
      دست همشون درد نکنه
      ممنون از آقای علیخانی

    • بدون نام

      بجای این همه جارو جنجال و شلوغ بازی علیخانی اگر صدا و سیما کارهای به درد بخور برخی هنرمندان شرکت کننده در برنامه را پخش کند خیلی بهتر و کم هزینه تر است

    • بدون نام

      با خیلی از این ایرادهایی که گرفته شده مخالفم .
      برنامه خوبیه حداقل بین برنامه های موجود
      قطعا هم اشکالاتی داره ولی نه در این حد

    • مظفری

      از وقتی برنامه نود و عادل فردوسی پور رو کنار گذاشتن ، تماشای تلویزیون ایران ظلم به آزادی انسان است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوه مای گاد.چقدددر روشنفکر.چه جمله عمیقی!!!

    • همراه

      معلومه برنامه نود باید حذف بشه تا اراجیف. آقایان را بینیم. و البته. بار دوم.از دیدن منقلب میشی.

    • امروز

      عصر جدید لایق فحش هست نه اینکه تقدیر و تشکر. حیف که نمیشه فحش داد اینجا

    • محبوب

      اصلا این برنامه مجری نمی خواد بعد ریتم کندی هم داره

    • بدون نام

      اب بستن را خوب گفتی، من که یه قسمت دیدم خیلی کش علکی میدادند،دیگه ندیدم

    • بدون نام

      دقیقا.بهترین نقدی بود که دیدم.کاملا درسته

    • بدون نام

      این منتقدین فقط بلدین بشین یه گوشه هرکی کار میکنه رو بکوبید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه شما گوشت كوبيده رو جاي چلوكباب بخور حالشو ببر

    • مهری

      برنامه‌عالیه‌ازاین‌بهتر‌نیست

    • ..

      آشغال ترین برنامه ای است که انگار‌همه شرکت کننده ها و داور ها برده علیخانی هستند . توهین تمام و کمال به شعور مخاطب و مردم است . در ضمن بسیاری از کارهای آکروباتی بسیار نا ایمن اجرا میشه و آخر یک موردی پیش می یاد

    • keyv

      حاجی کاپی درست کاپی کن ما اینجا کاپی نمیخوایم اینا در بهترین حالت یه دستگاه زیراکس دست دوماا

    • بی نام

      نقد بجایی بود.

    • بدون نام

      نه برنامشون جذابه.نه داوراش به داور میبره

    • ج.زی

      نیم ساعت نگاه کردم،خداوکیلی خیلی برنامه چرت و حوصله سربریه..و اینکه این یارو مجریه این وسط کارش چیه!!!

    • بدون نام

      استعدادها ونخبه ها از ایران رفته یا میروند.اواز خواندن . بازیگری کردن و پشتک ملق که نشد استعداد.جوان رفته دستگاه تصفیه هوا برای بیماران کرونایی ساخته اینجا گفتن نمی‌خواهیم رفته ترکیه اونجا طرحش رو داده.

    • بدون نام

      این برنامه فقط نشان دهنده مد روز پوشیدن برای اقای علیخانی است هرشب یک مدل کت شلوار هزینه لباس علیخانی بالای صد ملیون تومان است حیف و میل بیت المال از سیمای میلی

    • بدون نام

      کسی که این متنو نوشته هیچی از برنامه سازی نمی دونسته مقایسه پایتخت و عصر جدید از اساس اشتباهه.پایتخت داستان داره.سریاله و شش فصل ادامه داشته.تکه کلام داره .اما عصر جدید یک مسابقست.پنج دقیقه هر کسی میاد برنامشو اجرا می کنه و میره مردم باید راجع به چیه عصر جدید با هم حرف بزنن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتي برنامه اي ديده مي شه دست كم دور و بريات ديدنش يا درباره اش حرف زده مشخصه كه پربيننده است نويسنده منظورش اينه كه مشك آن است كه خود ببويد نه آن كه عليخاني بگويد

    • بدون نام

      برنامه مزخرفیه

    • بدون نام

      از نظر من که چرنده چون ۴ تا داور انتخاب کردن که زیاد مناسب این نوع استعداد یابی نیستن .بیشتر شبیه یه برنامه سرگرمیه

    • بدون نام

      شما نگاه نکن ما که لذت میبریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس حقتونه هر چي جفنگياته به خوردتون بدن پول پارو كنن با يه برنامه متوسط شواف كنن پس حقتونه هر چي سرتون مي اد

    • بدون نام

      واقعا انسان این همه نظرات کارشناسی دقیق و بی طرفانه رو می بینه، بغض می کنه، واقعا متاسفم

    • بدون نام

      شما کلا با آقای علیخانی مشکل دارید همیشه نقد منفی در مورد ایشون و برنامشون دارید

    • علی

      احیانا،نویسنده،یکی ازطرفدارتیم ششتقلال نیست!!!

    • بدون نام

      من که تا حالا حتی یک اجرا رو هم تماشا نکردم.جذابیتی نداره.

    • بدون نام

      بایستی داورهایش عوض شوند

    • abed

      اگه این برنامه نبود همینام کشف نمیشدن

    • بدون نام

      باهمه نظرات مقاله موافقم سطح پایین است وخسته کننده

    • بدون نام

      ایکاش قوی ترین مردان رامییاخت ومجری میشداحسان

    • حسن کچل

      شرکت کنندگان عالی.بقیه ش اشغال

    • بدون نام

      فقط تو خوبی برترینها .....

    • بدون نام

      خدای همش مسخرس آخه چقدر کپی برداری
      به خدا هیچ چیزی گویش خوب نیس چه برسه به این با داوراش رویا نونهالی اصلا نبودش فکرکنم یه پولی به علیخانی داده

    • نظری

      تو بیا تو گود برنامه بساز ببینیم بلدی ویا فقط بلدید نقد کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دليل ندارد كسي كه مثلا نقد شعر بلد است شاعر خوبي هم باشد ممكن است يك نفر بتواند از نظر تكنيكي اثري را نقد كند كار نقاد يك چيز است كار سازنده چيز ديگر

    • مهدی

      این برنامه مفت نمیارزه.
      هم واسه سازنده ها و هم واسه تماشاگرها و بیننده ها و هم برای اونایی که اسپانسر میشن و تبلیغ می‌کنند متأسفم.

    • بی نام

      به نظرم خیلی برنامه خوب و موفقی است
      اگر میبینید که در فصل دوم آنچه گذشت دارد، به این علت است که مجبور شدن هر قسمت را به دو بخش تقسیم کنند تا بتوانند شبهای بیشتری برنامه را نمایش دهند
      در مورد اینکه میگید هیچ برنامه استعدادیابی تو دنیا مجری به این شکل نداره، خوب قرار نیست که ۱۰۰ درصد کپی برنامه های مشابه باشد و اتفاقا این موضوع برنامه را متفاوت کرده
      در مورد داورها هم، معلومه که هیچ انسانی همه توانمندی ها را ندارد ولی سلیقه که دارد و میتواند نظر دهد

    • بیژن

      خب شماها که همه شمشیر رو از رو بستید بگید این همه استعدادی که تو کشور هستند باید کجا دیده بشن فقط پولدارهاشون میتونند برن خارج توی برنامه خارجی شرکت کنند تا دیده بشن به نظر من جای این برنامه واقعا خالی بود توی سیمای ما ولی اینکه داورها کارشناسی قضاوت نمیکنند درسته واقعا چون مقایسه کردن یک ورزشکار با یک خواننده و یک شعبده باز درکنار هم و با یک معیار اصلا درست نیست به نظر من برای هر تخصصی بایست یک تیم داوری مخصوص اون نظر بدن تا حق به حقدار برسه

    • بدون نام

      واقعا برنامه ضعیفی هستش

    • محمد شهریاری

      عای خانی اومده پول پارو کنه وبس. البتته جمع کرده ولی هرس بد چیزیه. این داور ها هم اومدن یک نفر و پیدا کنن که مفت براشون کار کنه..

    • محسن

      افتضاحه

    • Amin

      برای سرگرمی بد نیست ولی خداییش فینال سال پیش دیگه شورشو درآوردن! کل روز کنداکتور شبکه رو اختصاص دادن به این برنامه. خداییش حالم به هم خورد گرفتم خوابیدم

    • احمد

      بهترشو پیدا کردید بدید بهترشو بسازه

    • جابر

      رسانه ی میلی همینه دیگه

    • بی نام

      باید گفت این داوران به جز امین حیای با خودشان اختلاف دارن فقط می خواهن هر کدام خودشون را استاد تر از دیگری بدانند

    • بدون نام

      نه

    • رفیع زآده

      آفرین
      دقیقا قبل-از این مقاله ما دربآره تمام موارد-بآلآ هم نظر بودیم

    • بدون نام

      عصر جدید سری اول بیشتر دیده شد چون اولین بار بود و استعدادهای که اومدن خدایی بهتر بودن این سری واقعا افتضاح شده اکثرا تیم درست کردن پشتک وارو میزنن و با دوچرخه تک چرخ آخه این که نشد و داور ها که حسابی از خود متشکر و بی دانش

    • بدون نام

      نقد غیر منصفانه ایی بود

    • محمدنظری

      برنامه احسان علیخانی اصلا ارزش دیدن نداره از برنامه آمریکایی کپی کرده دوما این هنوز مال این حرفها نیست با رابطه می ره برنامه چرت میسازه اولا تهیه کننده رسمی سازمان صداوسیما هم نیست......

    • reza

      پر مخاطب فقط برنامه نود بود بس

    • reza

      باز سری اولش بد نبود ولی این سری چرت و به تمام معناست

    • موری

      احساساتی رای میدن یه بچه که میاد ازطناب میکشه بالا سریع چهارتا سفید میدن ولی برا بقیه میشن کارشناس ملت رو سر کار گذاشتن

    • بدون نام

      اصلن نمیبینم خلاص

    • مازیار

      اولین نقد درستی بود که از برتریینها تا حالا دیدم . واقعا برنامه اش مزخرفه . حیف تلویزیون برای همچین برنامه ایی روشن باشه .

    • بیژن حاجی زاده

      یه کپی پیست مسخره بیشتر نیست... تلویزیون میدان آقا زاده ها و تافته های جدا بافته شده و خاک خورده های تلوبزیون را از میدون بدر کردن.... صدا سیمای میلی تحریم

    • بدون نام

      خدارو شکر یکی پیدا شد در دل مارو هم بگه دقیقا همیه این انتقاد هارو رو خانواده داشتن

    • بی نام

      مرحبا یکی پیداشدحرف دل خیلیا رو بزنه کاملا موافقم

    • حمزه

      چرت ترین برنامه که تا کنون دیده ام هم کپی برداری از برنامه های مشابه خارجی است هم بخش زیادی از زمان برنامه به خوانندگی و ترویج آن می گذرد هم بسیاری از موضوعات عادی که در گوشه و کنار هر محله و باشگاه می گذرد در آن نمایش داده می شود هم اینکه هیچ موضوع خارق العاده ای در آن نمایش داده نمی شود در مجموع چون بیشتر برنامه های پخش شده مورد استقبال کودکان است پیشنهاد میکنم در برنامه کودک پخش گردد

    • رضا رمضانی

      موافق هستم

    • حامی

      با گزینه 3 کاملا موافقم ، آقای علیخانی خودشون رو همه کاره نشون میدن و تووی همه چیز دخالت میکنند ، نیازی نیست زنگ طلایی روی میز مجری باشد ، میزی که خیلی شیک و مجلسی برای خودش درست کرده که انگار مثلا چه شخصیت مهمی قراره پشت آن میز بنشیند ... رئیس پندار

    • ali

      ضمن عرض خسته نباشید به برترینها،

      به نظر من(با کمال احترام به داورها) هیچکدوم از داورهای این برنامه تخصص و کارایی داوری از شرکت کنندگان رو ندارند!!! لطفا منطقی باشیم و احساسی نظر ندیم.

    • شروین

      این غالب برنامه در همه جایه جهان داره برگزار میشه، در خیلی از شبکه ها هم کیفیتش از این پاییتره، پس این ایرادات بیشتر می تونه جنبه غیر آکادمیک داشته باشه.
      این که منفی زیاد می دن هم بنظرم درست نیست، بالاخره برنامه ایه که برای اولین بار در تلوزیون ما ساخته شده و تا همینجا هم به اندازه کافی ساختار شکنانه بوده

    • بدون نام

      چرت تر از برنامه های علیخانی نیست

    • rambo_khass

      متنش زیاد بود نخوندم

    • بدون نام

      جناب عبدلی سردبیر محترم سایت.
      ذکر نکته ضروری ست.
      نویسنده اول میگوید این برنامه کپی برداری ست. بعد میگوید شبیه برنامه های مشابه نیست!.
      برنامه ای که در سایت نچندان مطرح شما این همه واکنش داشته پس بیننده دارد. چرا مطلبی درباره ی سریال دوپینگ نمینویسید؟ واضح است چون مهم نیست!!
      قرار نیست یک برنامه همه را راضی کند. حتی اگر کارکرد برنامه را امور خیریه بدانید مفید بوده است.یک طرفه به قاضی نروید.

    • بدون نام

      اول اینکه درسته کپی ولی خوب تموم کشور دنیا هم همین برنامه رو کپی کردن و توی کشورشون اجرا میکنن و ایکاش همه ما بعضی از نقاط مثبت کشورای دیگه چه برنامه هاشون چه رفتاروشون کپی کنیم درباره داورها از نظر من افردی هستن که در رشته خودشون همین مردم قبولشون دارن حالا بجز بشیر حسینی که کلا نظراش آبکیه بدونه منطق این برنامه هر چقدر که درآمد داشته باشه حداقل درصدی رو صرفه هزینه های خیر خواهانه میکنه و از نظر کشف استعداد که نقد نویسندش غیر منطقی هم میگم که علیخانی که نمیشه بیاد در تموم خونه ها رو بزنه بگه ببخشید شما استعداد توی خونتون دارین بیاد برنامه ما

    • بدون نام

      و اینکه داورا احساسی رای میدن درست ولی باید قبول داشته باشین که مردم هم در نظر سنجی ها احساسی عمل میکنن این برمیگرد به کل ایرانی که تموم رفتار ها تصیماتشون بر اساس احساس مشکل فقط داورای احساساتی برنامه نیستن

    • بدون نام

      بعد تز حذف برنامه نود که پرمخاطبترین برنامه بود فروغی و دار و دسته اش خیلی سعی میکنن یه جایگزین درست کنن اما نمی تونن بخاطر اینکه موو و فردوسی پور تکرار نشدنی هستن

    • بدون نام

      اينا كه مي گن همه جا كپي پيسته بايد بدونن اونجاها حق امتياز اين برنامه رو قانوني خريدن ندزديدنش اينا دارن غيرقانوني از روي مدل اون برنامه كپي مي كنن

    • علی

      مهمترین ضعف برنامه داورانش هستن. هر ۴ داور حتی توی کار خودشون هم متخصص نیستن چه برسه به تخصصای دیگه. عدم تخصص داورا رو از صحبتاشون براحتی میشه فهمید. نونهالی و حیایی صرفا بازیگر دست چندمن نه چیز دیگه. چرا اینقد ژست همه چیزدان میگیرن؟ آریا عظیمی نژاد صرفا یه آهنگسازه. اصلا مگه کسی میاد اونجا آهنگ بزنه؟ همه میان برا خوانندگی. چرا یه آهنگساز باید نظر بده در مورد خوانندگی اونهم اینقدر مغرور و ...؟ آقای سید بشیر حسینی هم که ولش کن هیچی نمیشه گفت.

    • بدون نام

      تمام مواردتون اشتباه بود

    • بدون نام

      خیلی عذر میخوام ولی شما خودتون اطلاع دارید بقیه کشور ها قانونیه که میگین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غير از ايران همه جا حق كپي رايت رو رعايت مي كنن حتي افغانستان اين برنامه چون رعايت نمي كنه از روي يوتيوپ برش مي دارن اينم يه متر و معيار براي سنجش

    • بدون نام

      این برنامه اشاعه فحشا وفرهنگ منحرف غربی و نشر آن در جامعه اسلامی است که توسط مردی منحرف از برنامه یوتیوب امریکا کپی برداری شده است والبته این مرد منحرف با استفاده از فیلتر شکن وارد این سایت ضد انقلاب می شود و بعد از نگاه به فسق و فجور ان این هدیه های شیطان را در جمهوری اسلامی ایران پیاده می نماید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج