۹۷۷۷۱۰
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

زالی: مردم باید همچنان در خانه بمانند

فرمانده ستاد مقابله با کلانشهر تهران با بیان اینکه هنوز به ثبات و پایداری مورد نظر از نظر گسترش بیماری در تهران نرسیدیم، تاکید کرد: با شتابزدگی و عجله نباید تصمیماتی اتخاذ شود که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را مخدوش کند. مردم باید همچنان در خانه بمانند و مسوولان نیز در ارتباط با همین راهبرد تصمیم‌گیری مقتضی داشته باشند.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده ستاد مقابله با کلانشهر تهران با بیان اینکه هنوز به ثبات و پایداری مورد نظر از نظر گسترش بیماری در تهران نرسیدیم، تاکید کرد: با شتابزدگی و عجله نباید تصمیماتی اتخاذ شود که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را مخدوش کند. مردم باید همچنان در خانه بمانند و مسوولان نیز در ارتباط با همین راهبرد تصمیم‌گیری مقتضی داشته باشند.

دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه در تهران هنوز در تب و تاب استمرار بیماری قرار داریم، اظهار کرد: آمار بیمارانی که روزانه در تهران به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و بیمارانی که در بخش‌های عادی و ویژه بستری می‌شوند نشان می‌دهد که شرایط ما هنوز به آن ثبات و پایداری مورد لزوم نرسیده است.

به گفته وی، مهمترین غفلتی که ممکن است در این شرایط رخ دهد این است که تصور کنیم بر این بحران توفق پیدا کردیم که این موضوع می‌تواند بسیار گمراه کننده و فریبنده باشد و اگر در این شرایط تصمیمات قاطعانه و کارآمد را بطور مستمر ادامه ندهیم ممکن است با شرایط بدتری مواجه شویم.

وی افزود: از اعمال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با شرایط مطلوبی که مورد نظر ما بود بیش از چندروزی نمی‌گذرد و هنوز ما با تکانه‌های بازگشت مسافران نوروزی روبرو نشدیم. البته موضوع نهفتگی این بیماری نیز داستان را قامض‌تر می‌کند.

دکتر زالی با تاکید بر این که مطلقا نباید با شتابزدگی و عجله تصمیماتی اتخاذ کنیم که طرح مهم فاصله‌گذاری اجتماعی را مخدوش کند، گفت: این که تصور کنیم به اوضاع کاملا مسلط شده و از ثبات کاری برخوردار هستیم و زودرس و با شتابزدگی این طرح را تحت شعاع قرار دهیم در واقع یک اشتباه بزرگ راهبردی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: اگر تصمیماتی اتخاذ کنیم که با راهبرد ماندن در منزل در تناقض باشد مردم سردرگم می‌شوند. به نظرم الان خیلی زود است که بخواهیم تصمیماتی بگیریم که طرح فاصله گذاری اجتماعی را دچار اختلال کند هنوز زمان لازم است و باید در انتظار تکانه‌های بعدی باشیم. موضوع بازگشت مسافران نوروزی و افرادی که در مقطع زمانی فعلی دچار بیماری هستند اما دوره نهفتگی آنان به پایان نرسیده، از جمله این موارد است.

وی خاطرنشان کرد: در تهران هنوز شرایط به آن حد از ثبات نرسیده است که بخواهیم هر گونه تغییر جدیدی در اسلوب خدماتی انجام دهیم. هنوز خیلی زود است و این اقدام زودرس می‌تواند باعث بروز مشکلات شود. اگر در عرصه سلامت کشور با ساده انگاری به این موضوع بیندیشیم و این کاهش مراجعات بیماران در روزهای اخیر که به دلیل تعطیلات نوروزی و برخی مداخلات و محدودیتها رخ داده را نشانه تسلط بر اوضاع و یا مهار بیماری تصور کنیم؛ به تعبیری به جنگ احد می‌ماند.

دکتر زالی این بحران را یک جنگ تمام عیار دانست که اگر در این جنگ تمام عیار بیولوژیکی با ویروس کرونا مراقب نباشیم درست همان سناریوی تنگه احد برای ما پیش خواهد آمد و از موضع بسیار نامربوطی دچار صدمه بسیار شدید و شکست خواهیم شد.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در خاتمه با بیان اینکه هنوز هم بخشی از بیمارستانها و مراکز درمانی در تهران اعم از بخش‌های عادی، اورژانس و ویژه در تسخیر این ویروس قرار دارند و تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری در آنها بستری هستند، تاکید کرد: باید خیلی مراقبت کنیم. مردم معمولا همکاری می‌کنند، اما به طور طبیعی بخشی از مشی مردم نیز در تعاقب تصمیم مسوولان است و امیدوارم که تصمیمات متناقض با نظرات فنی و کارشناسی در این خصوص اتخاذ نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد عمت میخواد پول بده به اینا که نون بخورن؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلوم نیست دارن چیکار می کنند یه دفعه با سورپرایز مواجه خواهیم شد

      • بدون نام

        خودشان میگویند مردم باید در خانه بمانند بخاطر ویروس کرونا پس اصناف و واحد های صنفی ایا جز مردم نیستند و اگر قرار باشد همه مردم و اصناف و کسبه در خانه بمانند از کجا امرار معاش هزینه زندگی خود و خانواده کنند و از کجا واز کدام درآمد عوارض دولتی شامل شهرداری و پرداخت مالیات و خیلی دیگر از هزینه ها را چطوری پرداخت کنند یا همه کل مردم کشور را قرنطینه ملی کنید ویا از دریافت هزینه های دولتی همه را بصورت کامل معاف کنید

    • ناشناس

      مسخرمون کردید دروغگوها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا که خودشون مساخره کردنه

    • بدون نام

      ای باباپوکیدیم

    • م. ت

      سلام هم دولت وهم مردم تورو خدا صبر کنیم پوست گاو را کندیم به دمش رسیدیم. عجولانه تصمیم نگیرید آتش به اختیار عمل نکنیم. فقط به تصمیمات وزارت بهداشت عمل کنیم.

    • بدون نام

      باشه خرج خونه ماروهم عمت میده

    • مهدی

      شما حقوق آنچنانی می گیری مرتیکه اینایی که تو خونه هستن از کجا بیارن بخورن

    • اریا

      تا شما بی عرضه ابد ما هم در خانه میمانیم

      ۴۲ روز خونه ایم ولی عرضه ندارید اونای تو خیابون با جون مردم بازی میکنند جلوشون بگیرید

    • امیرخان

      سال جهش، و جهش ویروس کرونا......!!!!!!!

    • بدون نام

      آقای زالی فعلا مردم دارند تحمل میکنند چون هنوز پول برای خوردن دارن بگذار پولهاشون تمام بشه اونوقت بهت میگم بحران کرونا در مقایسه با اون هیچی نیست شما فقط بلدین حرف بزنین عرضه هم که ندارید مثل بعضی از کشورها به مردم کمک کنید.

    • پسر شجاع

      خانواده ها که در خانه میمانند.
      مردا چی؟
      میرن بیرون واسه کار
      کارمندا مخصوصا
      اگه ویروس رو با خودشون ببرن خونه؟
      فکر اینارو میکنی اقای زالی

    • بدون نام

      من ترجیح میدم زندگی با کرونا بهتره باشما آقای زالی جای تعجب نیست

    • بدون نام

      آقای زالی چه فرقی میکنه کرونا بگیریم بمیریم یا از گرسنگی و بی پولی بمیریم شما احتمالا یا نمیدونی یا خودت را زدی به نفهمی و یا فکر میکنی جیب ما هم مثل امثال شما پر هست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج