جاباما
۹۷۷۷۱۷
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

هشدار در مورد ۱۱هزار کانون سیار کرونا در پایتخت

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد حضور ۱۱ هزار معتاد متجاهر در پایتخت به دلیل تعطیلی مراکز ماده ۱۶، گفت: بازگشایی این مراکز و قرنطینه معتادان جهت پیشگیری از کرونا ضروری است.

خبرگزاری فارس: زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره حضور معتادان متجاهر در برخی از مناطق پایتخت از جمله میدان شوش به دلیل تعطیلی مراکز ماده ۱۶، اظهار داشت: حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ که تحت‌نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر است نگهداری می‌شدند که پس از بروز کرونا این افراد در مراکز تحت قرنطینه کامل بودند ولی متأسفانه به دلیل اینکه گمان می‌شد مراکز تجمع در این مراکز سبب شیوع کرونا می‌شود تعطیلی مراکز ماده ۱۶ اتفاق افتاد.

وی افزود: گرمخانه‌های پایتخت ظرفیت آن در حدی نیست که بتوان همه این افراد را در آن نگهداری کرد در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ نفر از افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده در ۲۱ گرمخانه پایتخت و ۲ سامان‌سرا نگهداری می‌شوند و اقدامات پیشگیری از کرونا در این گرمخانه‌ها صورت می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: باید جلوی شیوع کرونا را گرفت، حدود ۱۱ هزار معتادی که از مراکز ماده ۱۶ آزاد شده‌اند همچون منابع سیار انتقال بیماری کرونا محسوب می‌شوند و ما نسبت به این مسأله انتقادات بسیاری داشته‌ایم.

نژادبهرام ادامه داد: شهرداری نامه‌ای به ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مقابله با کرونا، رئیس شورای تأمین و فرمانداری تهران ارسال کرده و درخواست داشته است که نسبت به جمع‌آوری معتادین متجاهر رها شده اقدامی جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق پایتخت شاهد تجمع این معتادان هستیم و ترددهای بسیاری علی‌رغم هشدار برای بیرون نیامدن از منازل انجام می‌گیرد، گفت: بسیاری از این معتادان از خانواده‌هایشان ترد شده و یا اصلاً خانواده‌ای ندارند بنابراین در خیابان اسکان دارند و محل تردد دائمی آنها خیابان است و این مسأله در شهر خطرآفرین است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: رها شدن معتادان متجاهر از مراکز ماده ۱۶ عکس اقدامات مقابله با کرونا است چرا که این افراد عوامل سیار کرونا در اجتماع محسوب می‌شوند.

نژادبهرام با اشاره به اینکه بسیج وزارت بهداشت تاکنون چکاپ عمومی ۳۵ میلیون نفر را انجام داده است،‌گفت: جای تعجب است که چگونه عوامل سیار و ناقل بیماری کرونا در پایتخت رها شده است، از مسؤولین انتظار داریم نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کنند و علاوه بر قرنطینه آنها در مراکز ماده ۱۶ چکاپ مداوم آنها انجام گیرد.

وی گفت: تردد معتادان متجاهر در پایتخت و تجمع آنها چهره شهر را هم مخدوش کرده و سبب انتقال بیماری کرونا در پایتخت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازه تازه به فکر افتادین یه دست ومرحبا دارین.والا

    • بدون نام

      کسیکه ول نمیکنه وچیزی براش مهم نیست نه جامعه نه جون خودش ونه زندگی دیگران باید یه اردوگاه کاراجباری وسط کویر بزنن هرکدومشون را یکسال ببرن اونجا توگرما کاراجباری کنن تا ترک کنند

      پاسخ ها

      • لیلا

        کاش این کار رو می کردن نمی دونم چرا انجام نمیشه

      • بدون نام

        کویر چرا

    • فرزانه

      من نمیدونم وقتی اینهمه آواره ومعتادوبیکارداریم چرا مردمو تشویق میکنن بچه داربشن؟

    • بدون نام

      کرونا باعث هویدا شدن ضعفها شد ، نبود پروتکل های سریع الاجرا ، دخالت مراکز قدرت غیر تخصصی در امر تصمیم‌گیری ، رها شدن کارها به امان شانس و اقبال ، عدم مراکز حمایتی ( بیخانمان ، بی سرپرست ، بیکار...) ، مجمع الجزایر درمانی غیر استاندارد،.......... + ۱۰۰۰ مورد دیگر .

    • نگران

      ترا به خدا قبل از اینکه دیر بشه اقدام نمایید. چرا حسی در بین مسولین دیده نمیشه؟ متوجه خطر نیستند.

    • بدون نام

      خدا رحم کنه*

    • بدون نام

      هر کی خربزه میخوره باید پا لرزش هم بشینه بالاخره اون لیدر و صاحب باغ حتما درآمد سرشاری از این راه هپولی میکردندفکر نکنم برای رضای خدا مفت و مجانی از این کارها بکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج