جاباما
۹۷۷۷۱۸
۳۳ نظر
۵۰۱۰
۳۳ نظر
۵۰۱۰
پ

نحوه شناسایی واجدان شرایط تسهیلات کرونا

در حالی که برنامه دولت برای حمایت از ضعیف ترین قشر جامعه در شرایط شیوع کرونا اعلام شده است، برخی سودجویان با هدف کسب درآمدهای واهی دست به تبلیغات گسترده در خصوص ثبت نام ویژه یارانه کرونا و تسهیلات ۴ درصدی می کنند.

خبرآنلاین: در حالی که برنامه دولت برای حمایت از ضعیف ترین قشر جامعه در شرایط شیوع کرونا اعلام شده است، برخی سودجویان با هدف کسب درآمدهای واهی دست به تبلیغات گسترده در خصوص ثبت نام ویژه یارانه کرونا و تسهیلات ۴ درصدی می کنند.

این اقدام در حالی از سوی برخی سودجویان در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است که دولت پیش از این بارها اعلام کرده است نیازی به ثبت نام و مراجعه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و بانک ها برای دریافت کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی و تسهیلات بانکی یک تا دو میلیون تومانی نیست.

بر اساس این گزارش سازوکار تعیین شده ، شناسایی افراد واجد الشرایط برای دریافت یارانه کرونا از طریق بانک‌های اطلاعاتی موجود صورت می گیرد و ضعیف ترین اقشار جامعه که هیچ منبع درامدی ثابتی ندارند، در این راستا شناسایی و واریز کمک های دولتی به حساب آنها صورت می گیرد.طبق آخرین گزارش ارائه شده نزدیک به یک و نیم میلیون نفر از جنعیت ایران کمک های ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی را در پایان اسفند ماه دریافت می کنند . مرحله دوم این کمک ها نیز در پایان فروردین به حساب آنها واریز خواهد شد .

بر این اساس پیش بینی شده است عملیات پرداخت یارانه به آسیب دیدگان از کرونا تا پایان خرداد ماه تداوم یابد. ممکن است ستاد ملی مبارزه با کرونا، در صورت افزایش تعداد آسیب دیدگان و همچنین افزایش دوره مقابله با این بیماری ، تصمیمات تازه ای را لحاظ کند .

یارانه کرونا به خانواده‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان؛ دو نفره، ۳۰۰ هزار تومان؛ سه نفره، ۴۰۰ هزار تومان؛ چهار نفره، ۵۰۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان واریز شده است.

وام یک تا دو میلیونی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در این راستا دولت تسهیلات ویژه یک تا دو میلیون تومانی را از طریق شارژ در کارت‌های واجدین شرایط نیز پرداخت می کند.این تسهیلات با بهره ۴ درصد پرداخت می شود و دولت پرداخت هشت درصد از سود این تسهیلات را تقبل کرده است .

بر اساس این گزارش این کارت‌ها در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهوری به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف چهار میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد.به این ترتیب شناسایی این افراد از طریق بانک‌های اطلاعاتی است و نیازی به ثبت نام و اعلام حضور برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد.

بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار یک میلیون تومانی را در کارت خانوارهای یک نفره و ۲ میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور کنند.

بازپرداخت طی ۲۷ ماه که ۳ ماه آن تنفس است صورت می‌گیرد و هشت درصد از سود ۱۲ درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می‌شود. مشمولان نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانک ها با اخذ تعهد الکترونیک می‌توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر کنند.

دارابودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود. طبق اعلام قبلی، برای پرداخت این تسهیلات باید در ابتدا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اصناف و اتحادیه‌ها افراد مشمول را شناسایی کند

۷۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید

بررسی‌ها نشان می دهد بسیاری از مشاغل در ایران با بحرانی جدی پس از شیوع کرونا مواجه شده اند ، از این رو رییس کل بانک مرکزی سازوکار پرداخت این تسهیلات را اعلام کرده است . به گفته وی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مشاغل مشمول این مصوبه در ستاد اقتصادی دولت و با همکاری نظام بانکی مشخص و دستورالعمل مربوط به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد، افزود: طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت این تسهیلات به واحدهای آسیب دیده که اشتغال خود را حفظ کرده اند پرداخت خواهد شد.

همتی گفت: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چند ماهه در نظر گرفته خواهد شد.وی تاکید کرد: نرخ سود ۱۲ درصدی این تسهیلات منطقی و بر اساس بررسی های کارشناسی است و هر نرخی کمتر از این با توجه به بار مالی آن برای نظام بانکی امکان پذیر نیست.

همتی افزود: نرخ بهره حقیقی در کشورمان حتی در حد ۱۸ درصد نرخ سود اسمی بانک ها و با توجه به نرخ تورم سالانه منفی می باشد و قطعا با نرخ ۱۲ درصد نرخ بهره حقیقی بسیار منفی تر خواهد بود و لذا کمک مناسبی به مشاغل آسیب دیده است.

۵ هزار میلیارد تومان برای صندق بیمه بیکاری

در عین حال با هدف حمایت از کارگرانی که در اثر شیوع کرونا شغل خود را از دست داده اند مبلغی نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار گرفته است. طبق تصمیمات اتخاذ شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام آدرس سایت ثبت نام بیمه بیکاری اعلام کرد: کارگران شغل از دست داده مشمول قانون کار برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

محمد شریعتمداری در توئیتر خود نوشته است: «برای پیشگیری از شیوع ‫کرونا و حفظ سلامت کارگران مشمول ‫ قانون کار و تامین اجتماعی که شغل خود را از دست داده‌اند، ازاین پس برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

به گفته وی، به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول می‌توانند به سامانه https://bimebikari.mcls.gov.ir/Darkhast.aspx مراجعه کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش کماندار

      تو سرتون بخوره این پولهای بخور و نمیر و سرشار از منت.... دل خوش به این مقدار نباشیم

      پاسخ ها

      • ali

        من و همکارام شش ماه حقوق نگرفتیم الان هم بخوایم اقدام کنیم برای بیمه بیکاری چقدر طول میکشه ؟؟؟
        تو این مدت چکار کنیم
        سرمونو بزاریم زمین چون کارمند دولتی نیستیم که با وجود بیکاری حقوقمون ماه به ماه بیاد به حسابمون

      • بنده خدا

        همین بخور و نمیر رو بهم نمیدن با اینکه حقوق و بیمه ندارم خدا سر شاهده طرح معیشت هم بهم نمیدن آخه این عدالته... هرگز نمی بخشمشون

      • بدون نام

        همین بخور و نمیر هم کو کی تا حالا گرفته اعلام بکنه! کلا سر کاریه!!

    • بدون نام

      خدا ازشون نگذره

    • بدون نام

      . امریکا ۲۰۰۰ میلیارد دلار اختصاص داده شما یک میلیارد دلار بعد میگید ما قدرت هستیم لعنتی های توهمی

      پاسخ ها

      • لعنت بر ابله نق نقو

        امریکای ملعون پولهای ما رو بالا کشیده.حتما می دونی

    • بدون نام

      عوض اینکه کمک کنند وام می دن اونم وام با سود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بجای پرداخت وام با سودش در این شرایط بد اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم و تعطیلی اصناف و صنوف همه را از پرداخت مالیات امسال کلا معاف کنید تا کمکی بشود به تمامی اصناف کل کشور

    • ههههه

      واجدان شرایط تو شهر ما فقط معتادا بودن کسایی که اهل گرد و شیشه هستن چون تداکنش بانکی ندارن مسخره نیست به نظرتون

      پاسخ ها

      • م سلیمی

        ن اینطور نیست خیلیا شغل درست و حسابی ندارن و مستاجر هستن هیچ بیمه ای هم ندارن اما ب اونا هم تعلق نگرفته

    • AA شهادت AA

      تمام وام ها را به لشکری و کشوری میدهند میگوییم آقای نوبخت‌پس تامین اجتمایی چی
      او در جواب‌میگوید قانون به‌من‌اجازه نمیدهد به کارگران تامین اجتمایی چیزی پرداخت کنم ببخشید
      چطور هر وقت پول‌کم میآورید سراغ تامین اجتمایی می آیید این روحانی طبق آخرین آمار ۵ هزار میلیارد از تامین اجتمایی گرفته و اصلا قصد پرداخت ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تامین اجتماعی ها یاوری جز خدای متعال ندارند
        اما یاور ما پیروز است

      • *نماز بخوان پیروزی*

        پس سر برج برو حقوق خود را از یاورت بگیر.

    • بدون نام

      سلام چرا کمک معیشتی کرونا به مددجویان حمایتی تعلق نمی گیرد منم با دو پسر که کارگر روز مزد هستند در خانه ایم هیچ کاری هم نیست بکنند

      پاسخ ها

      • م سلیمی

        ب هیچ کس ندادن ایناهمش حرفه شما تو دوستان و آشنایانتون ب کسی دادن؟؟؟؟

      • کوروش

        یکاری کنید تا خدا خوشش بیاد شعار شعار شده کار دولت تدبیر و امید چرا این کمکها به ما تعلق نمیگیره خدا ازتون نگذره که دروغ میگید.

      • بدون نام

        بخدا قسم که من هم همین شرایط را دارم ولی به من ندادند که محتاج نان شب خود هستم

    • بدون نام

      از این دو هزار میلیار چقدرش به تو میماسه که انقدر خوشحال شدی

    • بدون نام

      همش گرفتار صدقه دادن به مردمن !!!!

    • بدون نام

      پس کو چرا دروغ پس من که نیومده چرا تا کی

    • حامد

      تو این دولت همش کلاه برداری میکنن بعد به مردم پول میخوان بدن با منت انجام میدن

      پاسخ ها

      • حسن

        والله خدا کریم به فکر کارگران ساختمانی هم باشید من این دوماه بیکارم با دو فرزند میگن هم از خونه نیاید بیرون از خونه خوب به نظر شما چی باید بخوریم

    • بدون نام

      خدا از این مسعولین نگذره چرا باملت دروغ میگین به خدا به هیچ کس ندادن فقط دروغ میگن این نا مسلمانها بی دین

    • بدون نام

      قربونت بعد بیکارانی که از طریق خانواده هاشون کمک مالی میشن هم به دلیل تراکنش در کارت بانکی از دریافت تسهیلات محرومن. یادمون باشه دفعه دیگه فقط نقدی به محرومان کمک کنید ولاغیر...

    • بدون نام

      تادیروز هیچگونه اطلاعاتی بابت شناسایی افراد نداشتن الان هم ندارن
      فقط فکر حیب خودشونن ب هیچ کس هم یارانه کرونا ندادن فقط خودشون دزدی میکنن واسه بچه هاشون
      شفاف سازی نمیکنن.ب چه کسایی تعلق گرفته

    • ایرانی

      باز‌هم‌کارگرهای‌فصلی‌استرس‌میگیرند‌

    • بدون نام

      ای کاش به من بیمار تشنجی وام بدن دستم خالی والان محتاج

    • شهروند

      خدالعنتتون کنه.به خدانون شب ندارم ولی بهم ندادن.خدایاتاکی......

    • حسن

      سلام به خدا داریم از گشنگی میمیریم کارگر ساختمانی هستم این دو ملیون نشد کی میدن نمی دونم

    • بدون نام

      کو به کی دادین خدالعنتتون کنه مردم گرفتارن ندارن همین نون خالیم که بخوای بخوری هزینه داره ی فکری به حال مردم بکنین به حساب همه پول واریز کنین،

    • بنده خدا

      برای کسانی که ماه قبل واریز نکردن این بار واریز میکنن یا همون قبلیا آخه ماه قبل بهم ندادن با اینکه راننده تاکسی هستم و حقوق ثابت و بیمه ندارم لطفا کسی که اطلاع داره جوابم رو بده

    • شاهرخ

      همش دروغه معلوم نیست به جیب کدام یک از آقایان و آقازاده ها رفته من خودم یک ریال حقوق دریافتی ندارم قبلا داشتم ولی به صدقه سر پارتی بازی از حقوق وشغلی که دوازده سال زحمتش رو کشیدم محروم شدم وبه دلایل مختلف مثل بالا رفتن سن و..هیچ جای دیگه هم نتونستم استخدام شم و با مدرک لیسانس چند سال مجبور به عملگی شدم اونهم از دست رفت وبا کمک خانواده ام زنده ام ولی دریغ از یک ریال دریافتی از دولت ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج