جاباما
۹۷۷۷۶۳
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

هشدار صادقی درباره وضعیت معیشتی کارگران

محمود صادقی گفت: اگر اداره‌ها و کارخانجات تعطیل نکنند، کارمندان و کارگران مجبورند به سر کارشان بروند و این تردد در مترو و اتوبوس‌های شهری احتمال ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برد.

اعتمادآنلاین نوشت: محمود صادقی گفت: اگر اداره‌ها و کارخانجات تعطیل نکنند، کارمندان و کارگران مجبورند به سر کارشان بروند و این تردد در مترو و اتوبوس‌های شهری احتمال ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برد.

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس دهم اظهار داشت: مردم روزهای پرفشاری را تحمل می‌کنند و به همین دلیل لازم است تدبیری اندیشیده شود تا دغدغه‌ها حتی‌المقدور کم شوند؛ به عنوان مثال با اینکه دولت به لحاظ مالی در تنگنا قرار دارد، باید به بی‌بضاعت‌ها یارانه ویژه بدهد که به نظر من این کار امکان‌پذیر است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به توصیه‌های مکرر برای رفتن به قرنطینه گفت: اینکه مردم خودشان را قرنطینه کنند امری مهم، اما سخت است. در اجرای عمومی قرنطینه باید قاطعیت زیادی برای تعطیلی اداره‌ها داشت. چون اگر اداره‌ها و کارخانجات تعطیل نکنند، کارمندان و کارگران مجبورند به سر کارشان بروند و این تردد در مترو و اتوبوس‌های شهری احتمال ابتلا به ویروس کرونا را بالا می‌برد .

او افزود: همچنین عده‌ای از مردم روزمزد هستند و هیچ پشتوانه مالی‌ای ندارند. به همین دلیل تاکید بر این است که دولت حتماً فکری کند تا بلکه بخشی از مشکلات این قشر را کم کند، لازمه این مهم هم قاطیعت است و با توصیه و سفارش هیچ مشکلی حل نخواهد شد. دولت باید با هماهنگی شورای پول و اعتبار هرچه زودتر برای کمک‌رسانی به قشر ضعیف جامعه به تصمیم برسد

صادقی همچنین توضیح داد: نهادهای مدنی و NGOها در این شرایط می‌توانستند فعالیتی توأم با تاثیرگذاری داشته باشند که متاسفانه نهادهای مدنی در ایران تضعیف شده‌اند. حتی مانع کمک‌رسانی جمعیت شناخته‌شده امام‌علی شده بودند که البته با رایزنی‌های لازم این تشکل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد

محمود صادقی در پایان سخنانش گفت‌: در کشورهای دیگر خیریه‌ها و حتی کلیساها فعال هستند. در شرایطی که برخی از تنگ‌نظری‌ها مانع از فعالیت این نهادها هستند،‌ دولت حتماً باید بودجه لازم را برای بهبود وضعیت روزمزدها در نظر بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به ما که جز ثروتمندان یا کارمندان یا بیمه بیکاری چیزی ندادند و جز فقرا هم ندادند یه وام تسهیلاتی گفتند که هنوز هم چیزی ندادند

    • بدون نام

      آفرین بر شما به این میگن مسئول لایق

    • بدون نام

      کلیساها!!!؟؟؟؟؟ هههه واقعا این باچه سوادی شد نماینده؟ خودش زده نون کارگرارو آجر کرده حالا شده دلسوز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج