جاباما
۹۷۷۷۸۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هیجان قیمت نفت فروکش کرد

قیمت نفت پس از این که شب گذشته صعود چشمگیری را رقم زد، در معاملات روز جمعه با تردیدها نسبت به توافق کاهش تولید میان عربستان و روسیه که رییس جمهور آمریکا در توییتر دم از آن می زد، به پایین ۲۵ دلار در هر بشکه برگشت.

خبرگزاری ایسنا: قیمت نفت پس از این که شب گذشته صعود چشمگیری را رقم زد، در معاملات روز جمعه با تردیدها نسبت به توافق کاهش تولید میان عربستان و روسیه که رییس جمهور آمریکا در توییتر دم از آن می زد، به پایین ۲۵ دلار در هر بشکه برگشت.

بهای معاملات نفت پس از این که روز پنج شنبه در بازار نیویورک در واکنش به توییت ترامپ، حدود ۲۵ درصد صعود کرده بود، روز جمعه حداکثر ۷.۱ درصد کاهش یافت. رییس جمهور آمریکا اظهار کرده بود که انتظار دارد تولیدکنندگان جهانی تولیدشان را حداکثر ۱۰ میلیون بشکه در روز یا بیشتر کاهش دهند. با این حال کرملین اندکی بعد اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با همتای سعودی خود صحبت نکرده و با کاهش تولید موافقت نکرده است. سیتی گروپ و گلدمن ساکس اعلام کردند هر گونه توافق محدودیت عرضه بسیار اندک و بسیار دیر خواهد بود تا بتواند تاثیر افت تقاضا را جبران کند.

در حالی که بهای معاملات آتی افزایش یافت، دورنمای بازار فیزیکی تیره و تار مانده است و تخفیفهایی که برای تحویل فیزیکی برخی از گریدهای نفتی در آمریکا و کانادا عرضه شده، افزایش زیادی پیدا کرده است. نفت سنگین لوییزیانا سوییت نسبت به وست تگزاس اینترمدیت یک دلار و ۷۵ سنت ارزانتر شده و به رکورد پایین ۱۰ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسیده است.

نفت که دوشنبه هفته گذشته به پایینترین حد در ۱۸ سال اخیر سقوط کرده بود، هفته جاری نوسان زیادی را تجربه کرد. در حالی که ترامپ توییت کرد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با پوتین صحبت کرده است، یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: هدف ترامپ کاملا رویایی است و به این بستگی دارد که آیا ریاض و مسکو می‌توانند به توافق برسند یا خیر.

پس از درخواست ترامپ، عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست فوق العاده گروه اوپک پلاس شامل روسیه برای مذاکره درباره یک توافق منصفانه شد که نشان می دهد این کشور در صورتی تولیدش را کاهش خواهد داد که دیگران هم چنین کاری را انجام دهند.

جان دریسکول، استراتژیست ارشد شرکت "جی تی دی انرژی" اظهار کرد: حتی اگر توافق برای کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز حاصل شود، عوامل بنیادین بازار نفت نابودی تقاضا و رشد ذخایر نفت را نشان می دهد. اضطراب و جنجالی که وجود دارد یادآور دوران بحران مالی است.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت یک دلار و ۹ سنت معادل ۴.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۴ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. این قرارداد همچنان حدود ۱۳ درصد افزایش در هفته جاری نشان می دهد که نخستین افزایش هفتگی از فوریه است.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳.۳ درصد کاهش، به ۲۸ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید با این حال در هفته جاری ۱۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رایان سیتون، رییس رگولاتور نفت تگزاس در اقدام کم سابقه ای اعلام کرد که با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه صحبت و درباره کاهش تولید جهانی به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز بحث کرده و به زودی با وزیر نفت عربستان سعودی هم گفت و گو خواهد کرد.

ترامپ قرار است روز جاری با مدیران شرکتهای نفتی آمریکا دیدار کرده و درباره راههای کمک به این صنعت گفت و گو کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج