جاباما
۹۷۷۷۸۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

هزینه ۴.۱تریلیون دلاری کرونا برای اقتصاد جهان

بانک توسعه آسیا اعلام کرد هزینه همه گیری ویروس کرونا برای اقتصاد جهان ۴.۱ تریلیون دلار است.

خبرگزاری مهر: بانک توسعه آسیا اعلام کرد هزینه همه‌گیری ویروس کرونا برای اقتصاد جهان ۴.۱ تریلیون دلار یا حدود ۵ درصد تولید ناخالص داخلی است و بستگی به گسترش این بیماری در سراسر اروپا، آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ دارد.

دوره کوتاه‌تر محدودیت اقتصادی این آسیب را تا دو تریلیون دلار یا ۲.۳ درصد تولید جهانی پایین می‌آورد. آسیای در حال توسعه از جمله چین ۳۶ درصد کل هزینه این همه گیری را پرداخت می‌کند.

یاسویوکی ساوادا، اقتصاددان ارشد بانک توسعه آسیا گفت: «هیچ کس نمی‌تواند بگوید همه‌گیری ویروس کرونا چقدر گسترده خواهد بود و محدودیت‌های اقتصادی چقدر طول می‌کشد. احتمال اختلال‌های مالی شدید و بحران مالی را نمی‌توان نادیده گرفت».

بانک توسعه آسیا در ششم مارس اعلام کرده بود شیوع ویروس کرونا ۳۴۷ میلیارد دلار برای اقتصاد دنیا هزینه خواهد داشت و نرخ رشد جهان را ۰.۴ درصد پایین می‌آورد. از آن زمان، مرکز شیوع ویروس از چین به اروپا و آمریکا منتقل شده و حالا تعداد کل مبتلایان در دنیا از یک میلیون نفر هم گذشته است.

تخمین‌های جدید این بانک تأثیر مستقیم همه‌گیری این ویروس را بر گردشگری، مصرف و سرمایه گذاری در نظر گرفته است. اگر اختلال‌های مربوط به بخش عرضه تشدید شوند، هزینه این همه گیری افزایش خواهد یافت.

بانک توسعه آسیا در گزارش خود پیش بینی رشد اقتصاد را در ۲۰۲۰ برای آسیا تا ۲.۲ درصد نسبت به ۵.۵ درصدی که در سپتامبر سال گذشته پیش بینی کرده بود پایین آورد. این بانک رشد اقتصادی چین را ۲.۳ درصد پیش بینی کرد در حالی که قبلاً آن را ۶ درصد اعلام کرده بود.

اقتصاد چین در سال گذشته ۶.۱ درصد رشد داشت. طبق گزارش این بانک، تمام مناطق آسیا در سال جاری میلادی رشد ضعیف‌تری خواهند داشت. به گفته ساوادا، اگر این بیماری طی ۳ تا ۶ ماه مهار شود بهبود اقتصاد جهان سریع‌تر خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکای جنایتکار برای جنگ و خونریزی در خاورمیانه پنج تریلیون دلار خرج کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج