۹۷۷۸۱۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

سرنوشت تلخ دو برادر با محلول مرگبار

از زمان ورود کووید ۱۹، ۳۱۱۷ نفر در اثر مصرف الکل‌های تقلبی مسموم شدند و ۳۲۰ نفر هم جانشان را از داست دادند.

روزنامه شهروند: از زمان ورود کووید ۱۹، ۳۱۱۷ نفر در اثر مصرف الکل های تقلبی مسموم شدند و ۳۲۰ نفر هم جانشان را از داست دادند.

بی‌حرکت روی تخت افتاده، دکترها می گویند هرکاری که می توانستند برای او و برادرش انجام دادند، اما این که آن ها زنده می مانند را هیچکس نمی داند. فرهان‌ و فواد ۵ روز پیش توسط اورژانس به بیمارستان گلستان منتقل شدند.

حالشان وخیم بود، سرگیچه و فشار خون پایین، بعد هم سطح هوشیاری‌شان افت کرد و حالا ۴ روز است که به کما رفته‌اند. این دو برادر جوان اهوازی هم طعمه الکل های تقلبی شدند. آن ها هم بی آنکه بدانند محلولی را نوشیدند که محتویات آن الکل چوب و مشتی قرص و داروی خواب آور بوده است.

از وقتی که پای کرونا به اینجا باز شد این بدبختی هم یقه ما رو گرفت. اینجا همه فکر می کنند خوردن الکل جلوی این مریضی را می گیرد. بیشتر جوان های محل زندگی ما از ترس کرونا کارشان به بیمارستان کشیده است. این ها را پدر فرهان و فواد به «شهروند» می گوید.

پدری که حالا چند روز است فقط از پشت شیشه می تواند فرزندانش را ببیند: «تکان نمی خورند، نه می بینند و نه حرف می زنند، دکترها به ما گفتند که در کما هستند، معلوم هم نیست که کی حالشان خوب شود.» به اینجا که می رسد بغضش می گیرد.

با این حال او ادامه می دهد:« حتی اگر چشمانشان را هم باز کنند و به هوش بیایند معلوم نیست این الکل لعنتی چه بلایی سرشان آورده، شاید نابینا شوند، دکترها گفتند که احتمال دیالیزی شدن پسرانم بالاست چون کلیه هایشان آسیب جدی دیده.»

آن طور که این پدر میانسال می گوید از اوایل اسفند در اهواز شایعه شد که خوردن الکل می تواند از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری کند. بعد هم موجی از مسمومیت های الکلی در این شهر کلید خورد. البته این شایعه خطرناک فقط به اهواز و استان خوزستان محدود نشد، تهران، کرج، شیراز، کرمانشاه، اصفهان و خیلی از شهرهای بزرگ و کوچک را در گیر کرد.

آن طور که مسئولان وزارت بهداشت می گویند از وقتی که ورود کووید ۱۹ به طور رسمی تایید شد تا کنون ۳۱۱۷ نفر در اثر مصرف الکل های تقلبی مسموم شدند و ۳۲۰ هم جانشان را از داست دادند.

به نظر می‌رسد، اطلاع رسانی ها درخصوص بی تاثیری الکل در جلوگیری از ابتلا به کرونا کافی نبوده و شاید هم مردم به خصوص جوان‌ترها این هشدارها را جدی نگرفتند.

پدر فرهان و فواد می گوید در محلی که آن ها زندگی می کنند دو جوان جانشان را از دست دادند:« چند روز قبل از پایان سال جواد مرد، دو روز بعد هم خبر رسید که دوستش هم در بیمارستان فوت کرد. هر دو آن ها به خاطر الکل مردند. الکل صنعتی خوردند، خودشان هم خبر نداشتند.»

وقتی که کرونا آمد الکل سفید کمیاب شد، قیمت این محلول ضدعفونی کننده سربه فلک گذاشت و بعد هم عده ای سودجو تا شرایط را مهیا دیدند، دست به کار شدند و گالن گالن الکل صنعتی را به اسم الکل سفید روانه بازار کردند، این را یکی داروخانه داران شهر اهواز به « شهروند» می گوید.

به گفته این داروساز یکی از دلایل آمار بالای مرگ و میر الکل در اهواز وجود هزاران لیتر الکل صنعتی در این شهر و استان خوزستان است:«چون اهواز شهری صنعتی است. کارخانه، پالایشگاه و واحدهای تولیدی و صنعتی زیادی دارد و الکل متانول هم یکی از محلول های کاربردی در این صنایع است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا رحمتشون کنه اینایی که فوت کردن. واقعا چند نفرشون الکل خوردن که کرونا نگیرن.!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منکه بعید میدونم حتی یک دهم اینایی که خوردن بخاطر ترس از کرونا وبحث ضد عفونی باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج