جاباما
۹۷۷۸۹۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چرا لیگ ایران از ابتدای اردیبهشت شروع نمی‌شود؟

ادامه دار شدن بحران شیوع کرونا در ایران و اظهارات وزیر بهداشت حاکی از طولانی تر شدن تعطیلات مسابقات ورزشی است و به همین دلیل سازمان لیگ قادر به برگزاری لیگ برتر از ابتدای اردیبهشت نخواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: ادامه دار شدن بحران شیوع کرونا در ایران و اظهارات وزیر بهداشت حاکی از طولانی تر شدن تعطیلات مسابقات ورزشی است و به همین دلیل سازمان لیگ قادر به برگزاری لیگ برتر از ابتدای اردیبهشت نخواهد بود.

ادامه بحران گسترش بیماری کرونا در اقصی نقاط جهان و تعطیلی تمام مسابقات ورزشی از جمله فوتبال، موجب سردرگمی تیم ها شده است و اطلاع دقیقی از زمان بازگشایی اماکن عمومی و امکان مشاهده مسابقات فوتبال وجود ندارد.

بعد از لغو مسابقات ورزشی تا پایان فروردین، هنوز تاریخ جدیدی برای شروع مجدد مسابقات اعلام نشده اما سازمان لیگ امیدوار است ستاد مقابله با ویروس کرونا در اوایل اردیبهشت اجازه برگزاری مسابقات را بدهد تا به این شکل مانع از نیمه تمام ماندن مسابقات شود.

*تعطیلی تمرینات و ناآمادگی بازیکنان

تقریبا از اوایل اسفند ماه سال گذشته، تمرینات گروهی تیم ها به حالت نیمخه تعطیل درآمد و به جز مقطعی، بازیکنان در خانه به تمرینات خود پرداختند و همه ۱۶ تیم لیگ برتری تا اطلاع ثانوی تمرینات خود را تعطیل کردند. این تعطیلی موجب خارج شدن بازیکنان از وضعیت بدنی ایده آل شده و اکنون برخی از آن ها اعلام کرده اند که بازگشت به تمرینات و فشار آوردن به بازیکنان می تواند موجب بروز مصدومیت شود.

در حالی که حدود ۱۵ روز تا تاریخ قبلی سازمان لیگ برای شروع مسابقات باقی مانده، همچنان تمرینات تیم ها تعطیل است و به نظر نمی رسد با آغاز لیگ برتر، بازیکنان قادر به بازیابی خود و رسیدن به بهترین وضعیت بدنی خود باشند.

*سرنوشت لیگ برتر در دستان ستاد مقابله با کرونا

در شرایطی که مربیان و بازیکنان در سردرگمی ناشی از نامشخص بودن سرنوشت مسابقات به سر می‌برند، مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند که برای شروع مجدد فصل جاری، تابع نظرات ستاد مقابله با کرونا هستند و هیچ برنامه ای را با نظر شخصی خود انجام نخواهند داد.

در همین رابطه مسعود سلطانی فر، عالی ترین فرد ورزشی کشور نیز اعلام کرده که هنوز ادامه برگزاری مسابقات مشخص نیست و البته نمی توان درباره نیمه تمام ماندن مسابقات هم نظری ارائه کرد.

این موضوع ناشی از اعلام نشدن زمان جدید از سوی ستاد مقابله با کرونا برای شروع فعالیت ها و برگزاری رویدادها است.

*وزیر بهداشت: هنوز ویروس کرونا کنترل نشده است

آمارها و ارقام از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور نشان دهنده بحرانی بودن وضعیت در ایران است و هنوز وضعیت امیدوارکننده‌ای برای شروع فعالیت‌های گروهی به وجود نیامده است.

به همین دلیل، وزیر بهداشت برای جلوگیری از حضور مردم در امکان عمومی در اظهارنظری اعلام کرد که فعلا در فاز کنترل بیماری کووید ۱۹ هستند و امکان دارد از هفته‌های آینده وارد فاز مهار این بیماری شوند و تا این زمان، هموطنان باید در خانه بمانند.

*نامساعد بودن شرایط برای شروع فوتبال

صحبت‌های دکتر نمکی به معنای فراهم نبودن شرایط برای شروع مجدد فوتبال و سایر مسابقات در ایران است و نمی‌توان با برگزاری مسابقات درباره این موضوع ریسک کرد.

با وجود اعلام نشدن تاریخ جدیدی برای شروع مسابقات و موکول نشدن آن از ابتدای اردیبهشت به زمان دورتری، به نظر می‌رسد فعلا شرایط مساعد نیست و امیدواری سازمان لیگ برای شروع مسابقات بیهوده است.

تیم‌های ورزشی نیز با آگاهی از اظهارات مسئولین بهداشتی کشور و بدون توجه به تاریخ قبلی اعلام شده برای شروع مسابقات، هنوز از آغاز تمرینات خودداری کردند و با این شرایط، نمی‌توانند آماده شرکت در مسابقات شوند.

*نگاهی به وضعیت لیگ های اروپا؛ تمدید تعطیلات تا پایان خرداد

وضعیت در کشورهای اروپایی تقریبا بدتر از ایران است و به همین دلیل مسابقات ورزشی آن‌ها تا خرداد و تیر سال جاری تعطیل شده است. اما در این موضوع فقط مربوط به کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا نیست.

سایر کشورهای آلوده به بیماری کرونا که تقریبا شرایطی مشابه به ایران دارند هم مسابقات ورزشی خود را تا پایان خرداد تعطیل کردند و فعلا خبری از فوتبال نیست تا در این شرایط زمینه آلودگی بیشتر برای افراد دخیل در برگزاری مسابقات فراهم نشود.

یکی از این کشورها، روسیه است که مسابقات لیگ برتر این کشور فعلا تا خرداد لغو شده است و قطعا از نظر سازمان دهی مسابقات ورزشی بهتر از ایران است اما با این وجود، اجازه برگزاری مسابقات در اردیبهشت را ندادند.

به نظر می‌رسد با وجود اعلام نشدن تاریخ جدید از سوی ستاد مقابله با کرونا، این موضوع به معنی شروع مسابقات ورزشی از ابتدای اردیبهشت نیز نیست و باید چشم انتظار زمان دیگری باشند.

انتهای پیام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج