۹۷۷۹۱۹
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

بلاتکلیفی لیگ برتر فوتبال؛ سرخ‌ها نزدیک به جام؟

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مدت‌هاست به خاطر شیوع ویروس کرونا نیمه‌تعطیل مانده و هر روز اخبار متناقضی درباره سرنوشت آن منتشر می‌شود.

فرهیختگان: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مدت‌هاست به خاطر شیوع ویروس کرونا نیمه‌تعطیل مانده و هر روز اخبار متناقضی درباره سرنوشت آن منتشر می‌شود. در آخرین تصمیم‌گیری قرار بود رقابت‌ها از نیمه فروردین از سر گرفته شود و حتی سازمان لیگ نیز برنامه ادامه لیگ را اعلام کرد. در این بین کار با بازی عقب‌افتاده استقلال و فولاد دوباره ادامه یافت و هفته‌های باقی‌مانده قرار بود یکی پس از دیگری برگزار شود اما درست در روزی که برنامه اعلام شد، ستاد مقابله با کرونا هرگونه فعالیت ورزشی در کشور را تا پایان فروردین ۹۹ منع کرد و در ادامه باشگاه‌ها نیز درخصوص برگزاری غیرقانونی تمرینات تهدید به برخورد قضایی و توبیخ شدند.

در روزهای ابتدایی سال دوباره بحث ادامه برگزاری لیگ برتر داغ و این‌بار عنوان شد اگر اوضاع مساعد شود، تیم‌ها از اواسط فروردین تمرینات خود را آغاز می‌کنند تا از ابتدای اردیبهشت دوباره لیگ برتر از هفته بیست‌و‌دوم همراه با بازی‌های عقب‌مانده پیگیری شود؛ موضوعی که درنهایت محقق نشد تا ادامه فصل نوزدهم لیگ برتر همچنان در هاله‌ای از ابهام باشد.

تکذیب رسمی اعلام قهرمان از سوی سازمان لیگ

اواسط تعطیلات عید نوروز یک خبر عجیب همه را شوکه کرد. براساس این خبر مقرر شد قهرمان لیگ ایران با قرعه‌کشی مشخص شود! در جزئیات این خبر این‌طور ذکر شده بود که در بسته پیشنهادی‌ای که دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها ارائه کرده، بین چهار تیم اول لیگ یعنی پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و استقلال، مراسم قرعه‌کشی برگزار می‌شود و نام هر تیمی که از قرعه‌کشی بیرون بیاید، به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم ثبت می‌شود. همچنین برای تعیین چهار سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بین ۸ تیم بالای جدول قرعه‌کشی خواهد شد که در این صورت، شهرخودرو، فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان شانس آسیایی شدن خواهند داشت. در ادامه هم بین ۸ تیمی که در نیمه پایین جدول هستند، قرعه‌کشی جداگانه‌ای برگزار می‌شود تا ۲ تیم بدشانس که نام‌شان بیرون می‌آید، به دسته دوم سقوط کنند.

وزارت ورزش و جوانان این خبر را به طور رسمی تکذیب کرد اما نیاز بود تا یک مقام رسمی از فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ نیز آن را تکذیب کند تا خیال هواداران فوتبال از عدم تحقق این طرح عجیب و غریب راحت شود .خبرنگار «فرهیختگان» در گفت‌و‌گو با یکی از مقامات ارشد سازمان لیگ درباره صحت و سقم این خبر از وی سوال کرد که این مقام مرتبط هم این شایعه خنده‌دار را تکذیب و اعلام کرد به زودی سرنوشت لیگ با سازوکار معقول مشخص خواهد شد.

وزارت ورزش موافق تعطیلی لیگ!

شاید کمی عجیب باشد اما درست خواندید! مسئولان وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش کشور و به‌ویژه به‌عنوان صاحب اصلی دو تیم سرخابی پایتخت شاید در ظاهر نسبت به برگزاری ادامه فصل نوزدهم لیگ برتر بی‌تفاوت باشند یا حتی خود را موافق جلوه دهند اما طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» ترجیح می‌دهند این فصل ادامه پیدا نکند.

فصلی که سپری شد، هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ سر و سامان مدیریتی یکی از بدترین فصول تاریخ استقلال و پرسپولیس بود تا جایی که هر دو تیم مجبور شدند در نیم‌فصل لیگ با مربیان موفق خارجی خود آن هم با کارنامه‌هایی درخشان خداحافظی کرده و بدهی‌ها را افزایش دهند.

از راهروهای وزارت ورزش خبر می‌رسد وضعیت بغرنج مالی سرخابی‌ها به‌علاوه بی‌سر و سامانی مدیریتی، دعواهای داخلی، مشخص نبودن پازل هیات‌مدیره و ... باعث شده وزارتی‌ها موافق تعطیلی لیگ باشند چراکه در این صورت هزینه تیمداری برای سرخابی‌ها برای فصل جاری کاهش پیدا کرده و فرصت کافی به ‌منظور حل برخی مشکلات نیز ایجاد می‌شود.

به گمان مسئولان وزارت ورزش با تعطیلی لیگ برتر، علاوه‌بر کم شدن دستمزدها، حاشیه‌ها نیز کمتر شده و فرصت مناسبی برای ریکاوری مدیریتی و خلأ ایجاد‌شده برای پرکردن شکاف‌های مالی تا فصل بعد به وجود آمده و وزارت می‌تواند در این مدت علاوه‌بر سر و سامان بخشیدن به بدنه مدیریتی استقلال و پرسپولیس، تصمیمات اساسی را نیز درخصوص خصوصی‌سازی این دو تیم گرفته و به اجرا دربیاورد.

در این بین تسویه‌حساب با شاکیان داخلی و خارجی فصول گذشته دو تیم نیز در فرصتی مناسب‌تر در دستور کار مدیران دو تیم قرار می‌گیرد تا خطر جرایم احتمالی نیز از سر آنها رفع شود. ضمن اینکه در این صورت کمتر شاهد قهر و استعفا هم خواهیم بود!

چه اتفاقی می‌افتد؟

برای تضمین برگزاری ادامه لیگ همه‌چیز به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد. اینکه پرسپولیس بتواند فاصله ایجاد‌شده را حفظ کرده و چهارمین قهرمانی‌اش را تثبیت کند یا سایر تیم‌های مدعی خود را به این تیم رسانده و حتی از آن سبقت بگیرند نیز به کرونا بستگی دارد. اگر شرایط هموار شود خیلی زود و از همین اردیبهشت مسابقات پیگیری شده و قهرمان، سهمیه‌های آسیایی و سقوط‌کنندگان نیز با توجه به تعطیلی موقت لیگ قهرمانان آسیا در فاصله یک و نیم تا ۲ ماه مشخص خواهند شد اما اگر این اتفاق نیفتد مطمئنا الگوپذیری از لیگ‌های مطرح خارجی در دستورکار قرار گرفته و شاید لیگ ایران نیز تاثیرپذیر از لیگ‌های مطرح جهان تعیین‌تکلیف شود.

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ چندی پیش درباره اینکه آیا از تصمیم سایر کشورها در خصوص لیگ برتر ایران الگوبرداری خواهد شد یا خیر به «فرهیختگان» گفته بود: «ما راه‌حل‌های خودمان را داریم و به قول یکی از مسئولان فدراسیون ایتالیا برای هر لیگ باید جداگانه با توجه به شرایط خودش تصمیم‌گیری کنیم. این جمله درستی است و ما هم باید بر اساس شرایط خاص خودمان و برحسب ضوابط و امکاناتی که داریم تصمیم‌گیری کنیم، هرچند با توجه به قدمت و تجربیات لیگ‌های مطرح اروپایی، تصمیمات آنها نیز قابل بهره‌برداری خواهد بود و این‌طور نیست که نخواهیم تجربیات آنها را هم ببینیم. جالب اینکه برگزاری بدون تماشاگر رقابت‌ها ابتدا در ایران اجرایی شده و سپس به کل دنیا سرایت پیدا کرد و لزومی ندارد همه‌چیز از اروپا آغاز شود.»

یک احتمال جدی!

پرسپولیس هم‌اکنون با اختلاف ۱۰ امتیازی در صدر جدول قرار دارد و شانس اصلی قهرمانی فصل نوزدهم لیگ برتر به شمار می‌رود و بر همین اساس نیز عده‌ای عقیده دارند به‌خاطر همین اختلاف امتیاز باید جام قهرمانی این فصل از رقابت‌ها نیز به پرسپولیس اهدا شود. اتفاقی که اخیرا در لیگ بلژیک رخ داد و بروژ به عنوان قهرمان معرفی شد. با این حال و طبق برخی اطلاعات کسب‌شده مرتبط با تغییر و تحولات اخیر در فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد اگر الگوهای خارجی درخصوص تعیین قهرمان لیگ برتر مورد موافقت قرار نگیرد و قرار باشد فدراسیون به صورت مستقل و مجزا از سایر لیگ‌های دنیا به تصمیم‌گیری بپردازد و البته رای به لغو کامل لیگ بدهد نیز شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر از هر احتمال دیگری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بااسنب براشون بفرستید

    • محسن

      با سلام
      این همه متن بالا بلند نوشتی که اخر بگی پیروزی قهرمان فصل بشه.البته تیم پیروزی عادت به قهرمانی بدون بازی داره.اختلاف هم که فرمودید 10 امتیاز استقلال یک بازی عقب مانده داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیروزی نه بگو پرسپولیس که همیشه سرو ت هست

      • بدون نام

        پیروزی نه بگو پرسپولیس که همیشه سرو ت هست

      • جواد

        داداش، بدون بازی؟؟ هفته چندمه؟ چند امتیاز کم داری؟؟؟

      • جواد

        داداش، بدون بازی؟؟ هفته چندمه؟ چند امتیاز کم داری؟؟؟

      • جواد

        داداش، بدون بازی؟؟ هفته چندمه؟ چند امتیاز کم داری؟؟؟

      • حرف حق!

        محسن تو هنوز باید به سیب زمینی بگی دیب زیمینی چون به پرسپولیس مثل مالک تراکتور زنوزی میگی پیروزی!!!!! خخخخخ

      • حسین

        دیگه زغال شد ابو بیخیال

    • sep

      لیگ بلژیک بیست و پنج امتیاز جلوتر بود و فقط یه بازی مونده بود یعنی تیم قهرمان و تیم سقوط کننده مشخص بود. جوگیر نشو لیورپول با اون عظمتش سه تا باخت پشت سر هم داد تو فوتبال هیچ چیز مشخص نیست برا همین فوتبال جذابه تو لیگ ایران نه بازی مونده یعنی بیست و هفت امتیاز تیم استقلال یه بازی کمتر کرده یعنی هشت امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول

    • بدون نام

      صد درصد به فولاد میبازد

    • محمد

      اگه تو بلژیک یه تیم را قهرمان کردن بدلیل اختلاف 15 امتیازی و هفته ماقبل آخر بوده نه اینجا که 9 هفته دیگه باقی مونده.

    • کامران

      اینم روی جام های درپیتی وافتخاری به اشون تا به ستاره دوم وجعلی نزدیک بشوند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج