۹۷۸۱۸۴
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

مخالفت با بازگشایی عجولانه مدارس و ادارات

رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر در بازگشایی مدارس و ادارات تصمیم عجولانه اتخاذ شود، ممکن است جهش در آمار مبتلایان به کرونا داشته باشیم.

فارس نوشت: رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر در بازگشایی مدارس و ادارات تصمیم عجولانه اتخاذ شود، ممکن است جهش در آمار مبتلایان به کرونا داشته باشیم.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و با اشاره به موفقیت قابل توجه این طرح گفت: لازم است از همه مسئولین به ویژه مسئولین وزارت بهداشت و درمان که با دقت کامل توانستند آمار مبتلایان به بیماری و تلفات را کنترل کنند تشکر کنیم و همچنین از همکاری سایر اقشار مردم که دستورات و تذکرات را رعایت کردند.

وی افزود: اما آنچه که این روزها مطرح شده و من به طور خاص لازم است ابراز نگرانی جدی در باب آن داشته باشم این است که در مورد بازگشایی مدارس و شروع به کار ادارات و نهادهای دولتی و برپایی اجتماعات قرار است تصمیم‌گیری شود. درست است که این نگرانی وجود دارد اگر این تعطیلی ها ادامه داشته باشد خساراتی در پی خواهد داشت، اما باید توجه کرد مهمترین مسئله جان مردم و صیانت از زندگی آن‌هاست.

رییس جامعه روحانیت مبارز در ادامه تاکید کرد: از منظر دینی، اگر جان آدمی به خطر بیفتد حتی واجبات الهی نیز ساقط می‌شوند. در فریضه هایی مثل حج، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و امثال اینها اگر خطر جانی وجود داشته باشد انسان مومن لازم نیست این فریضه های واجب دینی را انجام دهد و در واقع از گردن او ساقط می شوند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر نیز خطر ویروس کرونا و همه‌گیری آن، مسئله‌ای است که جان مردم را به خطر انداخته و اگر خدای ناکرده در بازگشایی مدارس و ادارات و اجتماعات تصمیم عجولانه و زود هنگام یا نادرستی اتخاذ شود، این خطر بسیار بزرگ وجود دارد که جهش در آمار مبتلایان و افزایش تلفات انسانی داشته باشیم و توسعه بیماری به گونه‌ای شود که نتوانیم آن را جبران کنیم و از مدیریت ما خارج شود.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به لزوم اغتنام فرصت‌ها در این ایام گفت: یک توصیه اخلاقی نیز به مردم عزیز و مومنین داشته باشم که این روزها همه خانه‌نشین شده‌اند و فرصت اجباری فراهم شده تا در خانه بمانند و معتقدم از این فرصت باید استفاده بهینه شود. به مطالعه علمی بپردازند یا کارهای معوق خودشان را انجام دهند. همچنین مطالب دینی و روایی و قرآنی را دنبال کنند.

وی در همین زمینه افزود: در ماه شعبان هستیم که ماه رسول الله و ماه استغفار است و همه عزیزان می‌توانند به نحوی بیشتر دنبال موضوعات معنوی باشند. چنانچه غفلت‌هایی در گذشته شده جبران کنند. اگر رد مظالم و یا حق الناسی بر ذمه آنهاست به اینها بیاندیشند تا برای جبرانش عمل کنند و این فرصت می‌تواند برای ما یک تجربه ارزشمندی باشد تا هم قدر یکدیگر بیشتر بدانیم، هم قدر عافیت را و ان شاءالله برای پاکی و طهارت روحی و درونی خود نیز به اندازه پاکی جسم و ظاهر حساسیت داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: برای همه مبتلایان به این ویروس منحوس طلب عافیت و سلامت عاجل از درگاه خداوند داریم و برای جانباختگان، طلب مغفرت و آمرزش می‌کنیم. ان شاءالله خداوند عنایت کند و این مسئله هر چه زودتر فیصله یابد و ختم به خیر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش همه روحانیون مثل شما فکر میکردن

    • بدون نام

      مگر ایران وزیر اموزش و پرورش ندارد که این اقا باید نظر دهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا خوب بگن میگی چرا گفتن چیزی نگن میگی پس چرا حرف نمیزنن ساکتن ، به چه ساز شما برقصن اخه.

    • چیکو

      داره اما وقتی عقلشون نمیرسه و خل مغزن باید بقیه دل بسوزونن برا مردم

    • بدون نام

      احسنت.

    • بدون نام

      واسه جون خودش نگرانه بنده خدا چون سنشم بالاست

    • بدون نام

      لطفا پخش کنید

    • بی نام

      ایشون چرا موقعی که میگفتن قم را قرنطینه کنید ساکت بودن؟

    • شهروند

      چنان میگن که آدم فکر می‌کنه اینها نگران مردم هستند.

    • بدون نام

      روزشنبه 99/1/16تلفات به158 نفررسیده ازخودشون نیست که دلشون بسوز ه خب بازگشایی فعلا عقب بیوفته هیج اتفاقی نمی افته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج