جاباما
۹۷۸۲۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

طالقانی: دبیر باید کفش‌هایش را بالا بکشد

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی گفت: علیرضا دبیر باید کفش‌هایش را بالا بکشد و دنبال کار کشتی بدود. طالقانی: دبیر باید کفش‌هایش را بالا بکشد و دنبال کار کشتی بدود/تعطیلی اردوی کشتی اشتباه است

خبرگزاری فارس: محمدرضا طالقانی که میهمان اولین برنامه «دایره طلایی» در سال ۹۹ بود، درشروع صحبت هایش با اشاره به وضعیت این روزهای کشور گفت: سال جدید برای من خیلی بد بود، عید امسال بد شروع شد و ۳ هزار و اندی از هموطنان مان در بین مان نیستند.

به عنوان کوچکتر می‌گویم، من سنت‌های ایرانی را خیلی دوست دارم، از چهارشنبه سوری گرفته که فلسفه‌اش کمک به مردم بوده است تا عید نوروز، ولی بدون مردم و دیدوبازدیدهای همیشگی، امسال غمگین بودم. البته این را هم بگویم که من خودم در ابتدا مراعات نکردم و همه جا می‌رفتم ولی الان چند روز است که از این موضوع هم ناراحتم.

این فاجعه را که دیدم، حالا دیگر رعایت می‌کنم. البته از دولت درخواست میک‌نم اگر قرار است تعطیل کنید چرا بانک و اداره ها باز هستند؟ یک هفته تمام ایران را تعطیل کنند. ۳۰-۴۰ تماس در روز دارم، برای ارقام خیلی کم. احساسم این است که همه باید به هم کمک کنیم، تا این مسیر سخت را بگذرانیم و در کنار آن ورزش هم روزهای آبرومندی را پشت سر بگذارد.

طالقانی تعویق یک ساله المپیک را برای کشتی ایران خوب دانست و تاکید کرد: تیم ما جوان است و کم نام. البته ایرانی‌ها نشان داده اند که کم نام ها می توانند کارهای بزرگ انجام دهند. البته به خاطر تعویق المپیک به خاطر این بیماری ناراحتم ولی اینکه فرصتی برای ریکاوری پیدا کردیم خوب است.

این تعویق یک ساله خصوصا در کشتی فرنگی که محمد بنا تیم جوانی را ساخته، به ما کمک می کند. تیم آزادمان هم خیلی خوب است. غلامرضا محمدی، عباس حاج کناری و ابراهیم مهربان خیلی کار کرده اند. این فرصت خوبی است که باید از آن استفاده کنیم.

وی در مورد تعطیلی اردوی تیم های ملی کشتی ادامه داد: این اشتباه است، اگر قرار است فقط کشتی قرنطینه شود، چرا اجتماعات دیگر هستند؟ یقین بدانید کشتی گیران زرنگ تر از این حرف ها هستند. کنار دریاچه می دوند. بعضی را شنیدم در خانه ضمن رعایت نکات بهداشتی، تمرین می کنند.

اما درنهایت اگر تعطیلی‌ای هست برای همه باشد. به نظرم بچه های ما از آنهایی نیستند که در این دوره بخوابند. آنها پر از انگیزه هستند. گرچه این دوره هم باید بگذرد. هرچقدر بچه ها تمرین انفرادی داشته باشند، جای تمرین کشتی را نمی گیرد.

خدا رحمت کند ابوطالب طالبی که می گفت اگر ۶ ماه تمرین انفرادی کنیم باز هم اندازه دو تمرین با حریف، نقاط ضعف مان را نشان نمی‌دهد. البته من می بینم ورزشکاران با رعایت همه اصول، تمرین می‌کنند.

قهرمان سابق کشتی تهران همچنین از اهالی کشتی خواست که جویای احوال پیشکسوتانی چون سیدمحمد خادم، کیومرث ابوالملوکی و... شده و برای سلامت آنها دعا کنند. او در همین ارتباط اضافه کرد: من یک نفر را در کشتی آوردم که اگر تحریم نبودیم مدال های زیادی می‌گرفت. رضا سوخته سرایی در بستر بیماری است. از همه اهالی کشتی می خواهم برای شفای عاجل او دعا کنند. سوخته سرایی پهلوان بی بدیلی است که خاطرات بسیار خوبی از او دارم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی در مورد فدراسیون علیرضا دبیر و چیزهایی که باید در اولویت کار قرار دهد، تصریح کرد: دبیر خیلی زرنگ تر و تحصیل تر کرده از آن است که من برای او توصیه ای داشته باشم. به سنش نگاه نکنید بسیار در امور باتجربه است. من وقتی به فدراسیون کشتی رفتم، گفتم باید تیمم قهرمان المپیک شود.

دبیر هم راه سختی را شروع کرده، جز اینکه هر کاری دارد کنار بگذارد و بچسبد به کشتی. دیگر او نمی تواند بگوید من ۶ ماه است آمدم، المپیک یک سال عقب افتاده و فقط باید به فکر افتخارآفرینی کشتی باشد. من خیلی خوشحال شدم حسن یزدانی ما سرحال است. ما یک روز تمرین نکنیم عقب می افتیم.

بهترین فرصت است که به دبیر بگویم مردم تو را به عنوان قهرمان المپیک می شناسند، باید کفش هایت را بالا بکشی و دنبال کار کشتی بدوی. کاری که در خانه کشتی انجام شد، خیلی خوب بود، فقط باید فکرت به المپیک باشد. خود دبیر از همه بهتر می داند چقدر طلای المپیک شیرین است و چه مزه ای دارد. من هم در وقتی رسول خادم در المپیک آتلانتا طلا گرفت، آنجا بودم.

وی در مورد مدلی که سال ۲۰۰۵ و در دوره ریاستی او در تیم ملی کشتی آزاد به اجرا درآمد و آن هم هدایت تیم با ۴ مربی، بدون سرمربی بود، خاطرنشان کرد: من به خاطر علاقه بسیار زیادم به کشتی، همه چیز را تست می‌کردم. همان دوره بود که در بودن محمد طلایی از علیرضا دبیر استفاده کردم. وقتی رنگرز بود حمید سوریان را برای تیم ملی انتخاب کردم چون دنبال جوانگرایی بودم.

خود رسول خادم را خواهش کردم مدیر تیم‌های ملی شود. از امیرخادم که آن زمان هم کشتی می گرفت خواستم سرمربی تیم ملی باشد. من به جوانگرایی اعتقاد داشتم. خواستم یک دوره هم تیم ملیِ بدون سرمربی را تجربه کنیم، یکی هم رئیس کمیته فنی شد. به نظر من جواب داد.

الان همه سرمربیان ما از همان دوره هستند. بنا را از آلمان آوردم، می گفت سرمربی هم نمی شوم، مربی بود که تیمش قهرمان شد در گرجستان. اگرچه به این هم اعتقاد دارم که هرجا چارچوبی باشد، باید یک بزرگتر آن بالا باشد. تمام تیم های ما آن زمان قهرمان جهان شدند.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا کاری در دوران فعالیتش در فدراسیون کشتی بوده که اگر به گذشته برگردد آن کار را انجام ندهد؟» گفت: من پر از اشتباه بودم چون دوست داشتم کار کنم. اشتباهاتم را هم گردن کسی نمی انداختم و سعی می کردم اشتباهم را براساس استمرار کار، کم کنم. هر شب فحش و تهمت زیادی می شنیدم، علیه من هر چه می نوشتند واکنش نشان نمی دادم و حتی حرفی که نزده بودم را تکذیب نمی‌کردم. چون می خواستم تیمم ۳۶ سال بعد از سیدمحمد خادم قهرمان جهان شود.

وی ادامه داد: تیم که قهرمان جهان شود، همه اشتباهات هم پوشش داده می شود، این اتفاق هم با کمترین پول رخ داد. از مردان بزرگی هم استفاده کردم. هیئت رئیسه من را ببینید چه کسانی بودند، ۸ قهرمان جهان و المپیک، وزیر و وکیل. از رسول خادم گرفته تا منصور برزگر، مرحوم مهدی خالدی، مهندس ترکان، غفوری فرد و... کشتی آدم های بزرگ می‌خواهد.

گفتند اینها تو را بیرون می‌کنند اما تیم ما بعد از ۳۶ سال قهرمان جهان شد. یکی از مشکلات ما این است یک نفر را که می آوریم عدم ثبات مدیریت باعث می شود اشتباهات کم نشود. ثبات مدیریت پیامدش موفقیت است. شعارم این بود که «چو ایران نباشد، تن من مباد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج