۹۷۸۲۹۳
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

عراق برای خروج آمریکایی‌ها برنامه تعیین کرده

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه اعلام کرد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه الحبانیه در استان الانبار طبق جدول زمانی از پیش توافق شده انجام گرفت و دولت برنامه‌ای برای خروج نیروهای این کشور از همه پایگاه‌های نظامی تعیین کرده است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز شنبه اعلام کرد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه الحبانیه در استان الانبار طبق جدول زمانی از پیش توافق شده انجام گرفت و دولت برنامه‌ای برای خروج نیروهای این کشور از همه پایگاه‌های نظامی تعیین کرده است.

سرلشکر «تحسین الخفاجی» گفت که نیروهای آمریکایی پایگاه هوایی الحبانیه را مطابق جدول زمانی توافق شده بین ائتلاف بین المللی و دولت عراق واگذار کردند.

وی در گفت وگو با المعلومه با بیان اینکه نیروهای در حال عقب نشینی از پایگاه الحبانیه، عراق را ترک کرده و به پایگاه‌های دیگری در کشور منتقل نشده‌اند، افزود که دولت برای خروج آمریکایی‌ها از همه پایگاه‌های نظامی برنامه زمانی مشخص کرده است.

سخنگوی عملیات مشترک تاکید کرد که همه نیروهای آمریکایی که از پایگاه‌های نظامی عقب نشینی می کنند، عراق را ترک کرده‌اند و طبق توافق بین ائتلاف و دولت عراق به مکان دیگری در کشور منتقل نشده‌اند.

در همین حال، المعلومه به نقل از یک منبع امنیتی در فرماندهی الحشد الشعبی استان الانبار نوشت که کاروان‌های آمریکایی مجهز به خودروهای نظامی امروز (شنبه) وارد پایگاه هوایی عین الاسد شدند.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز شنبه، پایگاه نظامی «الحبانیه» در استان الانبار واقع در غرب عراق را به نیروهای امنیتی این کشور تحویل داد.

ائتلاف ضد داعش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این ائتلاف پایگاه هوایی الحبانیه را تخلیه کرد و ساختمان‌ها و تجهیزات آن را که نزدیک سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود، به دولت عراق تحویل داد.

طبق این بیانیه، ۵۰۰ تن از نیروهای ائتلاف این پایگاه را ترک کردند.

ائتلاف ضد داعش در این بیانیه تاکید کرد: نیروهای امنیتی عراق قادر به مقابله با داعش در استان الانبار بوده و هستند.

این در حالی است که دولت عراق روز دوشنبه گذشته، پایگاه نظامی دیگری را در استان نینوا واقع در شمال این کشور که محل حضور نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا بود، از این ائتلاف تحویل گرفت.

ائتلاف عراق در ۲۶ مارس (۱۰ فروردین) نیز پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب موصل را به نیروهای عراقی تحویل داد و نیروهای ائتلاف نیز طبق تعهدات خود از آن عقب‌نشینی کردند.

پیشتر در ۱۹ مارس نیز نیروهای امنیتی عراق پایگاه «القائم» را از نیروهای ائتلاف بین المللی تحویل گرفتند.

چند روز پس از شکایت عراق به سازمان ملل علیه حملات آمریکا به نظامیان عراقی که موجب کشته شدن ۶ نظامی عراقی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد، نیروهای ائتلاف ضد داعش شروع به تحویل پایگاه‌های خود به دولت عراق و کاهش حضور خود در این کشور کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج