۹۷۸۴۷۸
۱۴۵ نظر
۵۰۲۰
۱۴۵ نظر
۵۰۲۰
پ

جزئیات طرح بازگشایی مشاغل متوسط و کم‌خطر

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: از ۲۳ فروردین استان‌های کشور کسب و کار‌ها را می‌توانند شروع کنند، اما کسب و کار‌های پرریسک تا آخر فروردین تعطیل می‌مانند تا بعد برایش فکری کنیم.

خبرگزاری مهر: رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم فعالیت اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی با هم قابل اجرا و پیاده کردن است، گفت: فعالیت کسب و کارهای پرریسک فعلا تا پایان فروردین ممنوع است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن تبریک ایام شعبان، روز سلامت و روز جوان اظهار داشت: باید چند نکته را در ابتدا بیان کنم، نکته اول اینکه در روندی که پیش‌رو داریم برای مسأله مبارزه و مقابله با کرونا، هیچ اختلاف نظری میان دستگاه‌های دولتی و قوای سه گانه وجود ندارد و همه با هم و در کنار هم داریم کار را انجام می‌دهیم.

جزئیات طرح بازگشایی مشاغل متوسط و کم‌خطر

وی افزود: نیروهای مسلح و همه ارکان کشور همینطور در کنار ما هستند و مقام معظم رهبری همه جا حمایت فرمودند و هر جا نیاز بود و ما خدمت ایشان نکته‌ای عرض کردیم، پیامی فرستادیم، نامه‌ای نوشتیم ایشان همراهی کردند. بنابراین کل نظام یکپارچه است. حالا بدخواهان ما ناراحت و عصبانی هستند خودشان می‌دانند.

رئیس جمهور عنوان کرد: کرونا با همه گرفتاری‌هایی که برای ما درست کرده است آثاری هم برای ما داشته و یکی از این آثار همین وحدت و یکپارچگی بیشتر جامعه، دولت، مردم، نیروها و همه ارکان کشور است. البته گزارشات در مورد سالم بودن هوا به دلیل کاهش ترافیک نیز یکی از آثار بیماری کرونا است. به هرحال ما هیچ اختلافی در این زمینه نه میان وزارتخانه‌ها، نه وزارت صمت و نه بهداشت نداریم.

روحانی ادامه داد: چیزی که وجود دارد این است که شخصی یا شیطانی در گوشه‌ای چیزی پیدا می‌کند و به رسانه‌های خارج کشور می‌دهد و آنها مسأله را بزرگ می‌کنند. ما هیچ اختلافی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه بر خلاف دعوت بدخواهان و ضد انقلاب که مردم بین سلامت و فعالیت اقتصادی باید یکی را انتخاب کنند حرف غلط و ناصوابی است، تصریح کرد: هم فعالیت اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی هر دو در کنار هم قابل اجرا و پیاده کردن است. هم فعالیت اداری و هم فعالیت تولیدی ما و سایر فعالیت‌های اقتصادی ما همه باید به پا باشد اما همه اصول و پروتکل‌های بهداشت و درمان باید مورد مراعات همه ما قرار گیرد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز نسبت به طرح جدید فاصله گذاری هوشمند بحث کردیم و کارگروهی در این چند روز در وزارت کشور این موضوع را بررسی کرده بود و کمیته اجتماعی و امنیتی ما جمع بندی‌ای داشت و ارائه کرد. خواست این کمیته و همچنین وزارت صمت و فعالان اقتصادی و اصناف در جلسه ارائه و جمع بندی شد و به این صورت بود که کسب و کارها به غیر از تولید که از آغاز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هیچ مانعی روبرو نبوده و فعالیت می‌کردند اما برای خدمات اجتماعی و کسب و کار تصمیم گرفته شد و پیشنهاد مورد تصویب قرار گرفت که از ۲۳ فروردین ماه کسب و کارهای کم ریسک در تمام استان‌های کشور می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

روحانی افزود: اما کسب و کارهای پر ریسک تا پایان فروردین همچنان ممنوع می‌ماند و بعداً برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود؛ مانند مراکز ورزشی و استخرها و … تا اطلاع ثانوی محدود است.

وی افزود: اما در مورد کسب و کارهای کم ریسک و فعالیت کسبه و فعالیت‌های اقتصادی‌ای که پر ریسک نیست بنا شد در استان‌ها از شنبه فعالیت خود را با مراعات پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده و در سایت گذاشته آغاز کنند و حتماً باید بر این پروتکل نظارت شود و مسئولیت اصلی نظارت بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. در اینجا تصویب شد اگر نیاز داشتند نیروی بسیج هم کمک کند تا نظارت آن به دقت انجام شود زیرا ما نمی‌خواهیم در اینجا کسب و کار و فعالیت اقتصادی سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین همه پروتکل‌ها را باید مورد رعایت قرار دهند.

وی تاکید کرد: اما در مورد استان تهران این فعالیت از شنبه ۳۰ فروردین ماه آغاز می‌شود و نظارت و رعایت پروتکل بهداشتی باید به دقت انجام شود. از کمیته تبلیغات خواستیم در این زمینه طرح‌ها را آماده کند تا اطلاعات لازم در صدا و سیما برای مردم توضیح داده شود که چه کسی در مورد ساعت کار مغازه و فروشگاهش باید چه اصولی را رعایت کند و نسبت به جنسی که عرضه می‌کند چه اصولی باید مراعات شود و مشتری‌ها چه اصولی را باید مورد مراعات قرار بدهند؟

روحانی خاطرنشان کرد: همه اصول بهداشتی که باید مورد نظر و توجه قرار بگیرد عنوان شود. آغاز این فعالیت به معنای این نیست که اصل در خانه ماندن را نقض یا فراموش کرده باشیم. آنهایی که حضورشان در جامعه ضرورتی ندارد ترجیح است که در خانه بمانند و بیرون آمدن و فعالیت ما باید در جامعه به حداقل ممکن ضروری کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: ما برای بازگشایی فعالیت تصمیم گرفتیم از روند پلکانی استفاده کنیم که پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان بود و توصیه آنها به ستاد ملی این بود که این فعالیت‌ها به تدریج و پلکانی صورت بگیرد. بنابراین هم نسبت به اقتصاد استان‌ها و استان تهران تصمیم‌گیری کردیم و هم گفتیم همه باید اصول را رعایت کنند.

رئیس‌جمهور گفت: نسبت به ادارات دولتی که هم اکنون نیز فعال بوده و همه سر کار و فعالیت هستند باید بگویم، از ۲۳ فروردین دو سوم کارمندان سرکار خواهند بود و مابقی مجاز به این هستند که سر کار نیایند. نهادها نیز در مورد این یک سوم تصمیم به گردش افراد برای حضور در محل کار، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

روحانی ادامه داد: در مورد افراد حاضر در محل کار نیز باید نسبت به سن و بیماری زمینه‌ای آنها تدابیری لحاظ شود. این را باید مجدداً بگویم کسی که بیمار شد، باید به رئیس و محل کار خود اطلاع دهد و در مدت دو هفته باید در خانه، بیمارستان یا نقاهتگاه بماند. اعلام نکردن مثبت بودن بیماری جرم است.

وی اظهار داشت: کسی که مبتلا به کرونا است، آمدنش به محل کار، اجتماع و به طور کلی بیرون ممنوع است. ما در مصوبه قبلی این را تاکید کردیم. دیروز من پرسیدم و این موضوع هنوز ابلاغ نشده است. من از وزیر بهداشت می‌خواهم که قاطع اعلام و ابلاغ کند که هر آزمایشگاهی مثبت بودن بیماری فردی را تشخیص داد، به فرد مبتلا، محل کار و خانواده وی اعلام کند.

رئیس قوه مجریه افزود: همه آزمایشگاه‌های باید نتیجه را به سه جا یعنی، خود فرد، خانواده بیمار و محل کار اعلام کنند که نتیجه آزمایش مثبت بوده است و این موضوع برای ما مهم است. این به دلیل این است که اهمیت دارد که بیمار باید خود را قرنطینه کند.

روحانی عنوان کرد: کسی که آزمایشش مثبت شد، نباید اضطراب و نگرانی داشته باشد. بسیاری از مردم با ایزوله کردن و قرنطینه خود و بدون درمان خوب می‌شوند و رقم این افراد، ۸۵ درصد است.

وی تصریح کرد: ممکن است ۱۵ الی ۲۰ درصد از بیماران نیز به مشکل خورده و به دکتر مراجعه کنند و برخی نیز نیاز به پروتکل درمانی داشته باشند.

رئیس‌جمهور گفت: از صد نفری که مبتلا می‌شوند حدود سه یا چهار نفر با خطر مرگ مواجه هستند. نرم‌های جهانی مرگ در مورد این بیماری پنج درصد است و ما باید تلاش کنیم به زیر سه و دو درصد برسیم.

روحانی ادامه داد: باید این بیماری را به منزله آنفولانزا بدانیم. مگر کسی آنفولانزا می‌گیرد، آن را پنهان می‌کند و یا نگران می‌شود. باید همه اصول بهداشتی را مراعات کنیم. اجتماع نباشد، به اجتماع نرویم، دست ندهیم و در مکان‌های لازم از دستکش و ماسک استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: وقتی به کسی می‌گویند مبتلا شده، فاجعه رخ نداده است و باید خودش مراعات کند. ما از این وضعیت عبور می‌کنیم.

رئیس قوه مجریه افزود: ترس از کرونا از خود بیماری خطرناک‌تر است و اضطراب و مشکلاتی ایجاد می‌کند.

روحانی در مورد ساعت کاری ادارات عنوان کرد: ساعت کار ادارات نیز از ۲۳ فروردین در همه استان‌ها و خود تهران، از ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر خواهد بود. چون نهار و نماز جماعت نیست، از همین رو کار به صورت پیوسته خواهد بود و تا ساعت ۱۴ خوب است. ماه رمضان نیز اینگونه خواهد بود.

وی در بحث نقل و انتقال تصریح کرد: کلیه کالاهای ضروری، چه از مراکز تهیه به محل مصرف و یا گمرک به محل مصرف، هیچ مشکلی نبوده و تاکنون حتی یک درصد خللی در آن وارد نشده است.

رئیس‌جمهور گفت: همه در حال تلاش هستند و برخی اقلام از سوی هواپیما و راه آهن جابجا می‌شود که باید تشکر کرد. هم اکنون نیز برخی داروها از خارج توسط هواپیما به کشور وارد می‌شود.

روحانی ادامه داد: گفته می‌شود در ماه اسفند و فروردین که با مشکل کرونا مواجه هستیم، هیچ کسی در بخش حمل و نقل اخراج یا تعدیل نشده است که خبر خوبی است و مشمول تسهیلات می‌شود که اگر بنگاهی نیروی کار خود را تعدیل نکرد، تسهیلات دریافت خواهد کرد. همچنین با پروتکل‌های بهداشتی بخش حمل و نقل به کار خود ادامه می‌دهند.

وی در مورد تردد خودروهای شخصی اظهار داشت: در مورد تردد خودروهای شخصی در داخل استان‌ها مشکلی نیست و در مورد تهران و البرز هم مشکلی وجود ندارد و ما به دلیل پیوستگی این دو استان، آنها را یک استان به حساب می‌آوریم. در مورد تردد بین استان‌ها نیز تردد تا ۳۰ فروردین همچنان ممنوع بوده و بعد از این تاریخ آزاد می‌شود.

رئیس قوه مجریه افزود: در مورد آموزش و پرورش و آموزش عالی بحث‌هایی امروز شد و فعلاً تصمیم بر این است که در بخش آموزش به جز آموزش تکمیلی در دانشگاه که گفته می‌شود از ۳۰ فروردین به خصوص بخش دکترا حضوری خواهد بود، در بخش‌های دیگر تصمیم بر این است که تا ۳۰ فروردین همچنان تعطیل باشند.

روحانی عنوان کرد: ما این اختیار را به استان‌ها داده‌ایم که خودشان تصمیم بگیرند. ما برخی استان‌ها را در جنوب به صورت سفید داریم و مثلاً در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشکلی نیست و می‌توانند آموزش را شروع کنند.

وی تصریح کرد: برای کل کشور تا پایان فروردین آموزش تعطیل است تا ما در آینده تصمیم بگیرم.

رئیس‌جمهور گفت: شیوه درمان و کار ویروس کرونا برای ما مشخص نیست و وزارت بهداشت نمی‌تواند قطعی و روشن بگوید که چه می‌شود و مثلاً در دو ماه آینده یا تابستان چه چیزی رخ می‌دهد. از این رو باید صبر کنیم و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

روحانی ادامه داد: در مورد اماکن مقدسه باید بگویم که آنها تا پایان فروردین همچنان تعطیل هستند و در مورد آنها در آینده تصمیم می‌گیریم.

وی اظهار داشت: ۲۴ فروردین جلسه بعدی ما خواهد بود و اگر نیاز بود، پیش از آن جلسه می‌گذاریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه رو به کشتن میدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو را خدا پای جان انسانها در میان است
        کارشناسانه وعلمی تصمیم بگیرید

      • بدون نام

        رعایت بشه فعالیت شروع بشه آقا دوماهه مغازه بسته هست از کجا بیاریم ماهی
        بیست میلیون کرایه بدیم حالا مزد کارگر و هزینه های دیگر بماند

      • بدون نام

        هیچی ، این عیدو الکی تو خونه بودیم ، هرچی اذیت شدیم به باد رفت

      • امیر

        مثل اینکه آقا تبر زده؟؟؟؟

      • بدون نام

        همینطوری که نمیگه با چند وزیر مشورت کرده و نظرهای کارشتاسای مختلف رو شنیده بعد تصمیم گرفته تو مو میبینی و او پیچش مو

      • هاکان

        کاملا موافقم. تا همه رو به کشتن نده ول نمیکنه

      • بدون نام

        دانشگاه ما آموزش‌های مجازی رو به خوبی اجرا کرده کلاس‌ها هم منظم تشکیل شده دیگه چرا بلند شیم بریم تهران کلاس حضوری اینجوری سلامتی خیلی‌ها به خظر می‌افته

      • علی 11

        خب تعطیل کردن این چند وقت چه معنایی داشته!!! مگه الان چیزی عوض شده یا حتی سرعت شیوع کم شده که میگین از 30م جاده ها بازن، یا اینکه ملت برن بیرون و سر کار!!! خب از اول میگفتین بی خیال کرونا همین حرف امروز رو 1 ماه پیش میزدین، واقعا چیزای به این سادگی رو نمیفهمین یا ملت رو نفهم فرض کردین

      • مممم

        میگه برید هرکاری میخایید بکنید فقط خرجتونو گردن من ندازید واز من انتظار کمک نداشته باشید

      • مسعود

        خود مجلس الان تعطیله
        بعد کار ملت میشه کم ریسک
        عجب...

      • بدون نام

        روحانی: از شنبه ۲۳فروردین کسب و کارهایی که پُر ریسک نیست فعالیتشون رو آغاز کنن!!
        همه جای دنیا دارن قرنطینه میکنن، اینجا استاد میگه بیایید سر کار! وقتی کرونا هست، کار کم‌ریسک‌نداریم. هر کاری که منجر به حضور در خیابون بشه خطر گسترش بیماری رو افزایش میده.

      • عدالت خواه

        عزیزم اگه راه و چاره ای داری بگو. اینجا ایرانه کار نکنی یکنفر دو ریال کف دستت نمیگذاره. روی دولت و نظام هم حساب نکن که هدفشون با کرونا مشترکه

      • بدون نام

        خدایا اول ما رو از شر مسئولین بی وجدان وبی تدبیر وبعد از شر کرونا نجات بده آااااااامین

      • بدون نام

        آمریکا در ادامه طرح شوم ترور بیولوژیک علیه ایران، اقدام به باز کردن اداره‌جات و سازمانهای دولتی ما کرده و باعث حضور مردم در خیابان‌ها شد.

    • امیرخان

      علی برکت الله......

    • بدون نام

      این کارهای کم خطر و پر خطر چیاست؟بیکاری کدوم حساب میشه...؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا اینا میخوان بمیریم تا یارانه هارو برا خودشون ببرن

      • بدون نام

        خدایا مسئولین بی درد وکرونا رو باهم نابود کن

    • امیر

      خدا رحمت کنه همه رو..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با رعایت اصول بهداشتی برو سر کار
        اینقدر هم‌نق نزن

      • هادی

        جالبه کل دنیا داره به سمت قرنطینه و تعطیلی میره ولی اینجا کاملا برعکس یه کرونا رو نمیتونن کنترل کنن اوضاع از دسشون در رفته فقط ادعا دارن

    • بدون نام

      اینم اصلا معلوم نیست با خودش چند چنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب هم میدونه فقط جون ملت براش ارزشی نداره.به فکر منافع خودشه

    • بدون نام

      همینو کم داشتیم حداقل ۲ میلیون فوتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به جهنم
        جمعیت کمتر زندگی بهتر

      • مممم

        میخاد از خودش برا هرخانواده یه یادگار بزاره

    • ...

      از شنبه هم همگی میریم سر‌کار و ویروس هم‌قراره با شرمندگی و عذرخواهی رسمی‌ برگرده سر خونه زندگیش
      مرسی که هستی حسن‌

      پاسخ ها

      • Bita

        والا
        حسسسسنننن

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخ

    • سنگنورد

      کاملا معلومه که اختلافی نیست !!!!
      دعا به پیشگاه خدای قادر و رحیم ،
      این مصیبت را از ایران و ایرانی دور بدار ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام عیدمون تو خونه ماندیم که این ویروس کم بشه بعد این آفت مگه برین سرکار از ساعت ۷الی ۲

    • قرمز

      اینهمه حفظ کردیم رعایت کردیم دوباره بدترمیشه بااین تصمیم.انشاله که خیرباشه

    • حاج رضا

      آزاد شد ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا خدوتدا پتاه میبریم به تو یاد فیلم حصرت یوسوف افتادم پنه به فقط خدا راصیم به رضای الله

      • بدون نام

        خوبه‌نماینده ها دور کاری بکنند تو خونه بخوابند بیست و پنج میلیون بگیرند فقط از راه دور خیلی حال میده تخمه هم میتونند بشکنند

    • بدون نام

      مردم بهداشت را رعایت کنند و از تجمع دوری کنند و ماسک بزنند تا مثل آمریکا نشویم ++++++++++++++++++

    • جلا وطن

      مسئولین کشور در همه چالش هایی که تا حالا پیش اومده برخلاف خواسته ملت حرکت کردن. انگار تنها چیزی که براشون مهم نیست جان ، رفاه و... مردمه. مطمئن باشین آمار مرگ و میر ناشی از این بی تدبیری چند برابر امار کنونی میشه و مجبور میشن پنهان کاری کنن.

    • بدون نام

      آقاى روحانی میشه بفرمایید تعریف مشاغل کم ریسک و پرریسک چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی: از شنبه ۲۳فروردین کسب و کارهایی که پُر ریسک نیست فعالیتشون رو آغاز کنن!!
        همه جای دنیا دارن قرنطینه میکنن، اینجا استاد میگه بیایید سر کار! وقتی کرونا هست، کار کم‌ریسک‌نداریم. هر کاری که منجر به حضور در خیابون بشه خطر گسترش بیماری رو افزایش مید

    • بدون نام

      خدا بخیر بکنه عاقبت ما را با تصمیمات غیر کارشناسانه مسئولین

    • وحید

      منظور از کم ریسک؟
      ادارت چی؟
      بانک ها چی؟
      خدمات عمومی چی؟
      اینقدر افاضات نفرمایید آقا.......

    • هموطن

      چرااینقدر خوشخیال هستین شماها!؟تا اخر فروردین غیراز نانوایبها وسوپریها ومیوه فروشیها وداروخانه های کشیک همه جارا تعطیل کنید،یکماه ضربه ای که به تولید واقتصاد میخورد خیلی کتر از ضرر کروناست

      پاسخ ها

      • فقط خدا

        اینا تاحدودی فایده داره این ویروس کافیه یک نفر مبتلا باشه تا کل کشور بگیره .این روحانی همونی بود میگفت از شنبه وضعیت به حالت عادی برمیگرده ۱۰ شنبه گذشته و بحالت قرمز دراومده

      • فقط خدا

        اینا تاحدودی فایده داره این ویروس کافیه یک نفر مبتلا باشه تا کل کشور بگیره .این روحانی همونی بود میگفت از شنبه وضعیت به حالت عادی برمیگرده ۱۰ شنبه گذشته و بحالت قرمز دراومده

    • حیدر

      دولت باید یکماه کلا تعطیل کنه تا ریشه کن بشه در صورت بازگشایی آمارها وحشتناک بالا میره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره ولی اینا آمارارو مگه اعلام میکنن

      • علیرضا صابری

        دقیقا همین طور باید باشه

    • بدون نام

      پس کرونا حالا حالا ادامه دارد

      پاسخ ها

      • mehdi

        کرونا تا زمانی که واکسنش نیاد هست حالا تا یه سال دیگه همه بمونیم خونه؟ کشور آمریکا هم که اقتصاد اول دنیاست هم نمیتونه این ضربه اقتصادی رو تحمل کنه چه انتظاری از ایران دارین؟ اون موقع که باید قرنطینه میکردن نکردن الان دیگه فایده ای نداره

    • بدون نام

      این چه وضعشه اخه بجای اینکه مملکتو یک ماه تعطیل کنید و قرنطینه کامل انجام بدید میگید باز بشه بله براتون مهم نیست چه بلایی سر مردم میاد

    • احمد عسگری

      مگه کرونا ریشه کن شده که این تصمیمات اتخاذ میشه؟

    • بدون نام

      همه رو نابود کن خیالت راحت بشه با کمکهای که به ملتت کردی

    • بدون نام

      اینهمه تو خونه موندن باد هوا شد رفت فاجعه نزدیکه

    • بدون نام

      این دیگه برای نابودی مردمه

    • بدون نام

      خوب نشان دادید که فکر مردم هستید

    • بدون نام

      مثل جاهایه شلوغ نباید بازباشن بازرارهایه روز

    • بدون نام

      صد در صد رعایت هم میکنن ! خطر خطره مگه ملت مراقب باشن خدا بخیر کنه!!!!

    • بدون نام

      مثل اینکه تعداد کشته ها رو برسونه به امریکا.
      ایولا عمو حسن

    • علی

      خب دیگه از الان فاجعه تو ایران شروع میشه این دو هفته هم ک تعطیل شده بود چون عید بود و تعطیل رسمی بود آقای روحانی این کارت یعنی قتل عام مردم......

    • علی

      فعلا رو دنده لج بازی هستی

    • بدون نام

      اگه رعایت کنن اینجوری خوبه

    • موسی

      منم خودم مشکل دارم ولی به نظرم باید تا اخر اردیبهشت همه جا تعطیل بشه هیچ چیزی مهمتراز سلامتی نیس

    • عرب

      کشور های پیشرفته با این جرات همچنین حرفی نمی زنند.اون هم توی کشور ما که یک بسته دستکش یکبار مصرف یا پیدا نمی شود و اگر هم پیدا بشود بالای 15000 هزار تومان هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من یه جفت دستکش لاتکس گرفتم، ۳۰۰۰ تومن

      • بدون نام

        کاملا درسته، چون الان کارگرا و مشاغل کم درآمد میرن سرکار و بیمار میشن، ولی بیماری مسری هست

    • امنه

      سپاس فراوان آقای رئیس جمهور

    • بدون نام

      از یه طرف میگه برید توو قرنطینه،از طرف دیگه دستور بازگشایی مشاغل و با سطح بندی،صادر میکنه! داداش چند چندی با خودت؟!

    • امیر

      دولت از خداشه نصف مردم فقیر رو به کشتن بده اینجوری هم از شر شون خلاص میشه هم یارانه شونو پرداخت نمیکنه هم اینکه هر سال مجبور نیست آنها رو از یه طریقی از بین ببره

    • رضی

      باز نکنید تو رو خدا کشور رو به نابودی می کشه این کار.کاش یه سبد غذایی و دارویی برای هرخانوار که درآمد نداره تعلق بگیره که فعلا همه جا تعطیل بمونه

    • بدون نام

      ای خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا

    • بدن نلم

      خسته نشید دور هم تصمیم مرگ مردم رو میگیرید.؟

    • بدون نام

      فردا هم میگن از شلوغی نگرانیم!!!!!

    • بدون نام

      نظرات را پخش کن

    • mort

      بزرگترین اشتباهم رای دادن به تو بود

    • بدون نام

      صندوق بین المللي پول با وام پنج میلیارد دلاری ایران مخالفت کرد

    • بدون نام

      بعد دیگه کی هست بابا ی تصمیم درست بگیرین مردم گرفتار بی پول خسته داغونن،قطره چکونی تصمیم میگیری

    • بدون نام

      ضررکرونا بیشترازبسته بودن مغازه ها هست آخه کی میخواید بفهمید

    • یک ایرانی

      کرونا نشان داد که برای دولت پول مهمتر از جان مردم است.
      والا ملت هم عقل و شعور دارند، می‌دانند که تعطیلی خسارات اقتصادی زیادی به دولت و چرخه اقتصادی کشور وارد می‌کند، اما هر آدم عاقلی می‌داند که هیچ اولویتی بالاتر از سلامت شهروندان نیست که متأسفانه گویا دولت در تشخیص اولویت‌ها به خطا می‌رود. اصولاً در تعریف دولت-ملت مدرن، وظیفه دولت انجام کارها و مدیریت امور براساس اولویت درخواستی مردم است. دولت تدبیر و امید، جان مردم از هر اولویتی بالاتر است، مردم باید زنده بمانند که از مواهب چرخش اقتصادی بهره ببرند یا خیر؟

    • بدون نام

      کاش تاآخرفروردین صبرمیکردن بااین وجودمعلومه که شیوع پیدامیکنه ویروس به این خطرناکی خداخودش رحم کنه بااین دولت گداکه زورش میادیک دوره پول گازوبرقو آبو ببخشه میگه بزارمردم برن سرکسبکارشون به ماچه

    • بدون نام

      اشتباه بزرگی که بخواهد کسب کار در این موقعیت رونق بگیرد

    • بدون نام

      همه رو میخواد بکشه

    • بدون نام

      تو ایران همه چی عکسش جواب میده...مثلا گفتن کرونا تو گرما کمتر میشه که شانس ما داره بیشتر میشه...ما ی ماه و نیمه تو خونه ایم والله خسته شدیم افسرده شدیم عید بیاد ولادت بیاد نری بیرون...بعدم دولت هیچ کمکی نکرد حداقل توی هم ی برنامه خوب نداره به غیر پایتخت که اونم تموم شد بیکاری تو خونه چه کنیم...سهمیه بنزین نوروزی رو بده حداقل بفروشیم یا بریم ی مسافرت یک روزه...

    • آرمان عظیمی

      آقای روحانی، سال ها نشان دادی در عمل هیچ کاره هستی، قسم به خدایی که جانم از اوست، در روز قیامت به 80میلیون ایرانی، بدهکار هستی. با این کارت، فاجعه انسانی شروع میشه..

    • امین

      چرا در برابر فهمیدن واقعیت مقاومت میکنی دنیا داره قرنطینه کلی میکنه تو به فکر اقتصاد نداشته ایرانی کدام اقتصاد و شکوفایی اگه راست میگی مشکلی نیست اول خبرگان رهبری و مجلس بشینن تو مترو بعد مردم عادی

    • بدون نام

      ما بازاریها که بی پول شدیم مجبوریم کار بریم

    • علی

      بخدا اقای. وحانی توان تصمیم گیریش در سطح کنترل یک کشور بحرانزده نیست همچین موقعی ادمی مثل احمدی نژادو میطلبه

    • بدون نام

      چه بریم سر کار
      چه نریم
      ویروس با ما هست تا دارو ساخته بشه

    • لعنت به کسی که دروغ می گوید.

      قانون را باجدیت عملیاتی کنید !!!! اینکه از این حرفهای قشنگ زده شود ولی در عمل در فضای بوستان خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی! !!!!!!!!!!!راحت وبا افتخار و کلاس گذاشتن ؛ مصرف : سیگار ؛ قلیان :پاستور بازی. در پارک ها وبوستانها که محل استقرار واستفاده عمومی جهت استفاده بهینه بخصوص اکسیژن است تبدیل می شود به انواع مختلف سموم ومیکرب. با این حال وبا این تفکر چه طوری می خواهید مشکلات حل وبر طرف شود! !!!!!!!!!.

    • لعنت به کسی که دروغ می گوید.

      قانون را باجدیت عملیاتی کنید !!!! اینکه از این حرفهای قشنگ زده شود ولی در عمل در فضای بوستان خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی! !!!!!!!!!!!راحت وبا افتخار و کلاس گذاشتن ؛ مصرف : سیگار ؛ قلیان :پاستور بازی. در پارک ها وبوستانها که محل استقرار واستفاده عمومی جهت استفاده بهینه بخصوص اکسیژن است تبدیل می شود به انواع مختلف سموم ومیکرب. با این حال وبا این تفکر چه طوری می خواهید مشکلات حل وبر طرف شود! !!!!!!!!!.

    • علیزاده

      برای تهران از سی فروردین چون آمار فوتی ها را نمیتونیم مثل شهرستان مخفی نگه داریم و ممکنه جنگ جناح های قدرت باعث لو رفتن آمار واقعی فوتی های تهران بشن .... مثلا در این مدت حدود ده هزار فوتی در شهرستانها داشتیم ولی کاملا مخفی نگه داشته شد و خانواده ها هم قبول کردن که بگن متوفی بخاطر سرطان بواسیر فوت شده تا مبادا اسم کرونا روی خانواده تاثیر بگذاره و دختر خانواده بماند سر دستشان . اما برای تهران نمیتونیم خانواده های متوفی خر کنیم

      پاسخ ها

      • دکتر طاها

        شما چقدر اطلاعات دارید ؟ وزیر اطلاعات تویی علوی اداتو در میاره

    • یا علی

      باید یکماه حداقل تعطیل کامل کنید حتی اداره جات والا تمام زحمات ماهایی که دوماه خونه ماندیم و خیلی سخت بود هم به هدر رفته.

    • بدون نام

      ای تصمیم برای جامعه ما خوب نیست که همینو میکنن بهانه و میریزند تو خیابون..من به شخصه این بخشنامه را اجرا نمیکنم و در خانه میمانم تا از نتیجه این تصمیم بسیار وحشتناک مطمئن شوم .بنظرم مردم باید بصورت خانواده محور مواظب خودشون باشند نه براساس بیانیه حکومت ها

    • بدون نام

      دولت های دیگر هزینه معیشت 2-3 ماه شهروندان را پرداخت میکند و مردمش را قرنطینه میکند و میگوید در زمان جنگ ملت ما در صحنه بود و از جانشان میگذشتند و الان وقت آن رسیده دولت اقتصاد کشورش را فدای ملتش کند، حال با این اوضاع جان شهروندان ما ذره ای اصلا برای دولت اهمیت ندارد

    • بدون نام

      ای تصمیم برای جامعه ما خوب نیست که همینو میکنن بهانه و میریزند تو خیابون..من به شخصه این بخشنامه را اجرا نمیکنم و در خانه میمانم تا از نتیجه این تصمیم بسیار وحشتناک مطمئن شوم .بنظرم مردم باید بصورت خانواده محور مواظب خودشون باشند نه براساس بیانیه حکومت ها

    • مهدی خدابخشی

      تا رکورد کشتن را نشکنی ولکن معامله نیستی .علی برکت الله. جناب روحانی بیا در این شرایط حساس به هر خانواری مبلغ ۲ تا ۵ میلیون وام بده بستگی به تعداد نفرات خانوار و از معیشتی یا یارانه کسر کن .تا مردم دستشون باز بشه. بتونن کمی جبران کنند کسری مخارج مایحتاج منزلشون را جبران کنن .این راهش هست ....

    • امیر

      از زاویه خوش بینی بهش نظر بدیم.اولا با توکل به خدا دعا کنیم که این بلا که فعلا هیچ دارو ودرمانی ندارد فقط فقط به قدرت خدا متوسل بشیم.مسلمان مسیحی یهودی بهایی وووو همه همه بخدا متوسل شیم..چرا یه جورایی از خدا فاصله گرفتید؟؟

    • بدون نام

      ای تصمیم برای جامعه ما خوب نیست که همینو میکنن بهانه و میریزند تو خیابون..من به شخصه این بخشنامه را اجرا نمیکنم و در خانه میمانم تا از نتیجه این تصمیم بسیار وحشتناک مطمئن شوم .بنظرم مردم باید بصورت خانواده محور مواظب خودشون باشند نه براساس بیانیه حکومت ها

    • علی

      اقای روحانی شما مطمئنی رئیس جمهور ایرانی؟!مرد حسابی از 16 فروردین ملت سرکار رفتن!

    • حسام خسروی

      آقا مترو شیرازهم راه اندازی میشه بنظرتون؟

    • بدون نام

      این یعنی فاجعه...

    • بدون نام

      حالا که آزاد کردید حداقل صداقت داشته باشید و وقتی که آمار فوتی های کرونا به روزی 1000 نفر رسید پنهان کاری نکنید....
      مطمئن باشید از امروز تمامی آمارها به خاطر اینکه حرف آقای روحانی رو نقض نکنه کاهشی میشه.....

      خدا به داد ملت ایران برسه....

    • آرش

      مملکتی که اقتصادش ورشکسته هستش نمیتونه دستور تعطیلی بده. خود روحانی هم دوست داره بگه یک ماه کلا تعطیل ولی این مساله هزینه مالی سنگینی داره که دولت ایران از پسش برنمیاد اونم با این همه خرج.....

    • بدون نام

      دشمن ملت

    • ا

      اگر دولت وامی که از بانک جهانی میخواد بگیره بین مردم تقسیم کنه بنده تا ۱ سال از خونه بیرون نمیام تا ویروس ازبین بره

    • بدون نام

      اول گفتن مثل سرما خوردگی هست کار رو به اینجا رسوندن...حالا هم اینجوری دارن ادامه میدن... وای به حال ما مردم عادی

    • هادی

      خیلی جالبه کل دنیا داره به سمت قرنطینه و تعطیلی میره اما اینجا انگار نه انگار همرو راحت میخوان به کشتن بدن یه کرونارو نمیتونن مدیریت کنن فقط ادعا دارن

    • علمداردربار

      کلاایران فرق میکنه.آقایی که میگی ۲۰میلیون اجاره میدی وقتی اونجاروک داره میکردی بایدقکرخرابی کاسبی به هر دلیل میکردی.چون تو۲۰ تومن کرایه میدی ملت بمیرن.وزارت بهداشت میگه قرنطینه کامل حسن میگه نه.بعدمیگه مااختلافی نداریم.میخاداونقدآدم بگیره تا دست درازکنیم به آمریکا

      پاسخ ها

      • بببب

        چرت نگو خودخواه

    • ‌t

      اینا از کل دنیا و بهداشت جهانی بیشتر میفهن. اینا میخوان افراد ضعیف و کم درآمد کشته بشن ... خودشون کلا تعطیلا و یا تحت محافظت مجلل . و مردم رو میفرستن پای مرگ .

    • ...

      ای روحانی تو چرا کرونا نمیگیری؟

    • بدون نام

      اگراین دولت بی کفایت نبود الان وضعیت خیلی خیلی بهتربود

    • الف زند

      واقعا به شما میگن رییس جمهور؟؟؟؟؟
      متاسفم برای خودم


      و خدا نبخشه اون افرادی که رای به تا ۱۴۰۰ دادن
      خدا نبخشدتون

    • الف زند

      رحمه الله من یقرا فاتح مع الصوات الی کل ایران

    • Ebi Habibi

      هر کسی رو بهر کاری ساخته اند واینجا باید وزیر بهداشت با بررسیتمام جوانب وپیامدها تصمیم بگیرد چون جان میلیونها انسان درمیان است

    • بدون نام

      راست میگی مردم را می کوشی با این کارادون اگه کورنا نکوشد گرسنگی می کوشد تاکی مردم باید بیکار باشند مردم هم خرجی میخواند بداد مردم برسید تاکی مردم آزار بکشند مردم پول میخواند

    • بدون نام

      دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت میزند نادان دوست

    • ف غ

      اونای که میگویند تو خونه باشیم خوب اخر ماه پولی کلونی به حسابشو میره ولی یه کارگر بدبخت حتی پس انداز هم نداره چگونه زندگیشو بگدرونه

      مرگ هم دست خداست
      نا خدا نخواهی کسی نمیره

    • بدون نام

      حسن آقا واسه مردم کم درآمد بسته ی حمایتی چی شد؟ تمام کشورها حداقل چهار ماه قرنطینه هستند اینجا کرونا توی دوماه تموم شده که میخواین مردم رو به کشتن بدین؟!!!!!

    • احمد

      شماها حقوق بگیرا خوب این کرونا براتون فرصتی برا تعطیلات شده هی غر غر میزنید. واسه تعطیلی کامل کشور آقا شماها حقوق میگیرین ولی ما بازار آزاد از کجا قسط و وام و کرایه رو از کجا بدیم بریم گدایی کنیم یا دزدی .آدم حرف رو میزنه باید عواقب حرفش هم بفهمه. خو دولت میگه ۲۳ بازار رو باز میکنه بذار مردم زندگیشون رو بکنن .بیا خریدت رو بکن برو خونه دیگه چه ربطی به انتشار کرونا داره یعنی شماها برا خرید میوه خانوادگی میرین بازار .

      پاسخ ها

      • عجب

        یعنی دمت گرم
        مردم ایران خیلی خودخواهن و به بقیه فکر نمیکنن
        من خودم حقوق بگیرم ولی کارای ازاد واقعا بعضیاشون دیگه نونم ندارن بخورن
        بذارین باز بشه شما نرو خرید و همچنان قرنطینه باش
        تا کی باید همه جا تعطیل باشه اخه
        یه سال دیگه؟

    • بدون نام

      البته دروغ حناق نیست اگر واقعا مردید واقعیت ها را بیان کنید ولی نهایتا کسی را اتش به اختیار نذارید باشه که 69تا دستگاه خود پرداز را با شیلنگ ضد عفونی کنن وبرای همیشه نابودشون کردن البته این فقط تو یک استان بود بقیه استانها را نمیدونم

    • بدون نام

      شلوغی خیابون و مترو رو چکار می کنی رفتن سر هر کاری یعنی ایجاد شلوغی

    • ایرانیم اصیل واصل.

      همه تلاش روحانی اینه که کمک معیشتی نکنه حتی به قیمت نابودی مردم.اصل همینه حالاتصمیم بامردمه ازبین مرگ وگرسنگی یکی روانتخاب کنن.

    • دوست

      از بس گفتید نون نداریم بخوریم و پول نداریم اجاره مغازه بدیم ایناهم میخوان هرجور که هست مردم رو بکشونن سرکار.ادم خودش برای خودش ارزش قاعل نباشه نباید انتظار داشت اینا برای مردم ارزش قاعل باشن.تنها چیزی که واسشون مهم نیست جون آدمهاست.

    • بدون نام

      احمق الان بازم کنیم تا ۲ ماه دیگه کاسبی نداریم ... فقط با جون مردم بازی میکنید

    • رضا

      اختیاری بدست این نیست دوباره تمدید میشه قرنطینه ....

    • حمید

      خلاصه اینکه با دم شیر بازی نکنید...پشیمان میشید...اااااااااا

    • مجتبی

      از اسلام دیگه اسمش رو هم نداریم ، رئیس جمهور ایتالیا مسلمون واقعیه

    • بدون نام

      اره دولت ملت هدایت میکنن به سمت کرونا علی برکت اله

    • بدون نام

      اره دولت ملت هدایت میکنن به سمت کرونا ......

    • بدون نام

      دروغگو دشمن خداست به شرطی که خدا رو قبول داشته
      باشی!!!!!

    • بدون نام

      نمیدونم چرا یاد روزی افتادم که بنزینو گرون کردید گفتید وزیر کشور مسئول میشه که چیزی گرون نشه...

    • بدون نام

      وقتی زنده نباشیم، اقتصاد کیلویی چند، مطمئن باشین هزینه درمان میلونها نفر و فوت افراد از شکست اقتصاد سنگین تره ، سرمایه اصلی مردم هستند نه رشد اقتصادی، چون تو کشور افراد ارزش ندارن، حتی ارزش افراد هم با سرمایه هاشون سنجیده میشه، اینقدر افسردگی و اضطراب هست، به برنامه های صدا و سیما نگاه کنین، همیشه کارآفرین برتر احترام داره، جایزه بهش میدن، هیچی بجز پول و سرمایه مهم نیست، در حال حاضر هم اصلا مهم نیست ما زنده بمونیم

    • بدون نام

      هنوز چند روز از ۱۳ بدر نگذشته که اون همه سخت گیری کردین همه جارو بستین مردم هم رعایت کردن یعنی به این زودی همه چی آروم شد و باز شل کردین بابا این مردم دیگه گناه دارن فریاد درونشان رو کجا تخلیه کنند از این همه بی تدبیری

    • شمیم

      سلام در تبلیغات انتخاباتی آقای روحانی اظهار داشتند می‌خواهیم هم چرخ سانتریفوژ بچرخد وهم چرخد اقتصاد، ولی بعد از 7 سال هر دو چرخ از کار افتد ایشان امروز هم می‌گویند می‌خواهند


      هم چرخ اقتصاد و
      هم مبارزه با کرونا ادامه یابد خدا به مردم رحم کند اگر این بار نیز تحلیل های ایشان به سرنوشت 7 سال قبل گرفتار شود

    • اکبر سلامی

      بعد یک ماه و نیم هنوز مجلس نتوانستند یک شور مجازی بگیرند و نماینده ها نمی ایند مجلس این اقایان نماینده های ملت هستند از ترس جان شان

    • امیرحسین

      روحانی، تو که ساعت 9 صبح با اسکورت و آمبولانسِ همراه تشریف می بردی سر کار، حق داری نفهمی حال و روز و استرس مردمی را که مجبورند به خاطر افاضاتِ تو جانشان را کف دستشان بگیرند و با مترو و اتوبوس و تاکسی بروند سرکار...
      خون تک تک افرادی که به خاطر کرونا جان عزیزشان را از دست داده اند به پای تصمیمات ابلهانه و لجبازانه ی تو است و آهِ خانواده های داغدارشان دامنت را خواهد گرفت...

    • مرتضی

      جناب رییس جمهور، چرا به نظر کارشناسان اهمیت نمی دهد؟

    • بدون نام

      آقا من دیگه مشکلمو اساسی حل کردم . میرم کویر لوت چادر میزنم. نه ویروس تو اون گرما میاد نه آدم . !!

    • بدون نام

      آخه چرا انقدر ساده و سر سرانه با جان‌ماها بازی میکنن؟خودشون هم حاضرن جای ماها باشن؟؟؟

    • بدون نام

      ایرانی جماعت همیشه دنبال تن پروری تعطیلی و پول بادآورده س واسه اینه بعضی ها عشق تعطیلی هستن که سریع برن مسافرت و بخور بخواب همینه که کشور ما نسبت به عراق و افغانستان هم داره عقب مونده تر میشه

    • ستاره

      چرا مجلس و مجمع تشخیص مصلحت و باقی ارگانهای دولتی تعطیلند؟چطور خودشون مجازی جلساتشونو برگزار میکنند؟؟؟مردم آدم نیستند؟

    • بدون نام

      ای کاش حداقل تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل میکردن اگه اینجور باشه اوضاع بد هست بدترم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج