۹۷۸۸۵۳
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

«صمدآقا» هم کار ستون پنجم دشمن است؟

هوشنگ گلمکانی سردبیر ماهنامه فیلم در واکنش به نظر رییس سازمان صدا و سیما درباره سکانس‌های پایانی قسمت پانزدهم سریال «پایتخت۶» یادداشتی نوشته است.

برترین‌ها: هوشنگ گلمکانی سردبیر ماهنامه فیلم در واکنش به نظر رییس سازمان صدا و سیما درباره سکانس‌های پایانی قسمت پانزدهم سریال «پایتخت۶» یادداشتی نوشته است.

او در یادداشت خود به این نکته هم اشاره کرده که پشت‌صحنه این سریال بر خلاف وعده‌ای که داده شده بود پخش نشد: «خبر اعتراض رییس صداوسیما به سازندگان سریال «پایتخت» بابت بخش پایانی این سریال و ارجاع‌های سکانس آخرش به فیلم‌های «همسفر» و «در امتداد شب» و «ممل آمریکایی» را اولش فکر کردم شوخی است. تصور کردم دروغ سیزده است اما چون سریال پانزدهم فروردین تمام شده، دروغ شانزده علم شده. بعد دیدم نععع، لحن و محتوای خبر، جدی است. و فکر کردم پس از ۴۱ سال در کجاییم؟

«صمدآقا» هم کار ستون پنجم دشمن است؟

یعنی هنوز هم هر اشاره‌ای به دوران گذشته این قدر حساسیت‌برانگیز است؟ حتما آقای رییس نمی‌داند که اصلا یکی از مایه‌های رایج در کمدی، ارجاع به چیزها و نکته‌های آشنا و شوخی با آن‌هاست. در همین سینما و تلویزیون ما کم به «قیصر» و «گوزن‌ها» ارجاع‌های طنزآمیز شده؟ در همین جشنواره اخیر فجر، اصلا کل فیلم «سینما شهر قصه» مجموعه‌ای از همین ارجاع‌ها و شوخی‌هاست (خدا رحم کند!) از دوستان دیگر هم خواهش می‌کنم ارجاع‌های دیگری را که یادشان هست به رییس صداوسیما و سایر معترضان نگران یادآوری کنند.

آیا آن‌ها نگرانند که با این ارجاع‌ها و اشاره‌های طنزآمیز، کسانی تشویق می‌شوند بروند آن فیلم‌ها را ببینند؟ خیال‌تان راحت! همه کسانی که متوجه این ارجاع‌ها شدند (حتی بسیاری از کسانی که متوجه نشدند) آن فیلم‌ها را دیده‌اند. خودتان را خسته و شیرینی این سریال دیدنی را به کام دوستدارانش تلخ می‌کنید؛ آن هم سریالی که شبی حدود بیست میلیارد تومان برای این تلویزیون حق‌نشناس درآمد آورده و میلیون‌ها نفر را شاد و سرگرم کرده که برای این قسمتش نمی‌شود واقعا قیمتی تعیین کرد‌.

اگر این جوری نگاه کنید چیزهای دیگری را هم زیر سوال می‌برید آقای رییس. قصد گرا دادن ندارم چون همه متوجه شدند که در تیزر سریال «نون خ۲» که قرار است از بیستم فروردین پخش شود ارجاع به چی داده شده. یکی می‌پرسد «تو صمد می‌شناسی؟» و مخاطبش جواب می‌دهد: «ما اصلا فیلم غیرمجاز نمی‌بینیم.» که پیداست اشاره‌ای‌ست به سری فیلم‌های «صمد». حالا صداوسیما هیأتی را اعزام کند برای پیدا کردن ستون پنجم در آن‌ منطقه. یا راه آسان‌ترش حذف این دیالوگ پس از این همه پخش تیزر است. لطفا بس کنید این شوخی‌های کهنه را. امشب هم که مثل بچه‌های لجباز زیر وعده‌تان بابت پخش پشت صحنه «پایتخت» هم زدید. واقعا که...»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گلمکانی با اون نقدهای چرتش،... زیاد جدی نگیرید رفقا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو نقدتو بنویس استاد ببینیم تو دست خطت چطوره عزیزم

      • بدون نام

        چیه ؟از اهالی دلواپسانی؟ یا اصولگرایان دو آتیشه؟ یا کاسه ی داغتر از آش؟

    • یک ایرانی

      انشالله کرونا بیاد نسل انسانهایی با فکر و افکار پریشان رو از رو زمین برداره . صداو سیمای مزخرف ول کن نیست دیگه . درد و بلای همه عوامل پایتخت تو سر دو اتیشههای مسخره .

      پاسخ ها

      • رضا نژاد

        خدا نسل این متحجرین رو از زمین کم کنه انشاا...

    • علی

      گل گفتی

    • بدون نام

      لطفا مسائل مهم مملکت رو رسانه ای کنید ،و اگر هم اخبار هنر ی می گذارید، اخبار روز دنیا در مورد هنر و مسائل هنری مهم مملکت خودمون رو تیتر کنید
      ممنون

    • بدون نام

      آفرین

    • ترجیحا بینام

      مرســـــــی هوشنگ گلمکانی


      پایتخت ۶ عالــــــــــی بود
      هر کی نپسندیده جمع کنه از ایران بره :)

    • حامد

      پایتخت پنجگانه را نویسندگیشو آقای الوند داشت الان میام ما نیست خدابیامرزدش.پایتخت ۶قصه فیلم خوبی نداره انگار داستان ول شده هرکی هرچی دروغ میگه خیانت میکنه آخه بچه هامون داره اینا رو نگاه میکنه چرا اینهمه فریبکاری دارن یاد میدن

    • حامد

      کاربریک ایرانی بجای اینکه گیرت به الفاظ دورغ وجلفبازی های پایتخت ۶رو بگی هی به این واون گیر نده

      پاسخ ها

      • یک ایرانی

        اقا مگه این سریالها و فیلمها از صد تا فیلتر رد نمیشه ؟ اصلا پخش نمیکردن راحت . ما الان مشکلات بزرگتری داریم اینا دارن سر مارو با مزخرفات سرگرم میکنن

    • بدون نام

      اینقدر توی کارهای فرهنگیشون سست وبیعرضه بودند که هر اشاره ای به غیر از محدوده فکری بسیار محدودشان لرزه بر جان ومقامشان می اندازه

    • بدون نام

      خوب می دونید شماها چکاره اید شماها همه ستون پنجم هستین هرکدوم خطا کنید طبق قرار بقیه حمایت می کنید

    • بدون نام

      واقعا فیلم چرت پورت بود فیلمی که 6 سال پشت سر هم نگاه کنی آخر گندش در میاد

    • بینام

      اصلا مسخره ترین سریالی که شنیدم چون من کلا تلویزیون ایران رانگاه نمیکنم ولی ان چی تعریف میکنند خیلی مسخره وچرت بوده هرسریالی که به 3.4 بکشه مضحکه میشه مثل ستایش که ازهمه چرت تربوده

    • بدون نام

      خیلی متاسفم که بگویم چرا هنرمندان وفیلم سازان به سمت ساخت سریال های تاریخی ازاین مرز وبوم وایران زمین نمی روند ، وچه تاریخ پرفراز ونشیبی داشتیم که نسل کنونی کاملا بی اطلاع است وتقریبا در این حوزه عملکرد صفر است ، تاریخ ال بویه ، علویان زیاریان ، سلجوقیان ، صفویان ، زندیان و..... فیلم های ما شده اپارتمانی وعشقی و....

    • م. الف

      یعنی توهین به تمدن وتاریخ ما ایرانی‌ها توسط بهتاش اصلا مهم نبود؟؟؟ فقط روشن بودن لامپ موتور رحمت پایه های ایمان ملت رو لرزوند؟!!! واقعا ایمانی که با اینگونه لامپها بلرزه همون بهتر که فرو بریزه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج