جاباما
۹۷۸۸۸۵
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

شادی گل‌های خاص زیادی در فوتبال ایران تا کنون دیده‌ایم که برخی از آنها فراموش نمی‌شوند.

ایلنا: شادی‌های پس از گل در فوتبال دنیا همیشه از مواردی بوده که برای بازیکنان و حتی هواداران جذابیت‌های خاص خودش را داشته و افراد مختلف سعی داشتند با طراحی‌های خاص، امضای خودشان را پای شادی گل مخصوص به خود داشته باشند و این ماجرا در فوتبال ایران هم همیشه وجود داشته است. برخی از شادی گل‌ها از قبل طراحی شده و برخی دیگر از شکل اجرایشان مشخص است فی‌البداهه بوده است. به همین دلیل به معرفی برخی از شادی گل‌های شاخص فوتبال ایران در سالیان اخیر و گذشته پرداخته‌ایم:

غش کردن هاشمی نسب جلوی پروین

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

مهدی هاشمی نسب سال 79 در انتقالی جنجالی از پرسپولیس به استقلال آمد و با پشتوانه زدن 4 گل در دربی و محبوبیت شدیدی که داشت این تصمیم جنجالی را گرفت. او در دربی مقابل تیم سابقش و زیر باران فحش و ناسزا گل زد و پس از آن از حال رفت. علی پروین این اقدام هاشمی نسب را عمدی و ساختگی دانست و از آن انتقاد کرد. آن بازی در پایان به درگیری و کتک کاری کشید.

عکس بدون شورت ورزشی

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

در سال ۷۸ یک شادی گل جنجالی در دیدار جام حذفی میان سایپا - پاس تهران رخ داد. محمد رسولی، بازیکن سایپا بعد از باز کردن دروازه پاس از خودش بی خود شد و در پخش زنده تلویزیونی و مقابل دوربین‌ها برهنه شد. این شادی جنجالی با محرومیت سنگین و طولانی مدت رسولی همراه شد و بعدها به گفته خودش باعث نابودی فوتبالش شد.

نیکبخت و شادی‌های معروفش

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

نیکبخت همیشه به طراحی‌های خاص شادی گل معروف بود. تلفن زدن با کفش، تیراندازی و نقش زمین شدن، پوشیدن دو پیراهن روی هم و اهدای یکی از آنها به تماشاگران و مواردی از این دست که همیشه با طراحی و هماهنگی قبلی با بازیکنان هم تیمی همراه بوده. نیکبخت یک بار هم بعد از گلزنی به استقلال با لباس پرسپولیس از خود بی خود شد و اشک ریخت.

کرار جاسم و محرومیت

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

کرار از آن دست بازیکنانی است که اگر رفتارهای عجیبش را کنترل می‌کرد خیلی درخشان‌تر در فوتبال ایران ظاهر می‌شد. یکی از حرکات جنجالی او سال‌ها قبل در بازی با صبا رخ داد و به سمت سکوهای حریف رفت و ژست تیراندازی به آنها را گرفت که هم با جریمه از سوی داور و هم محرومیت ۴ جلسه‌ای کمیته انضباطی همراه بود.

از زورو تا ایکیوسان با جواد کاظمیان

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

جواد کاظمیان هم علاقه زیادی به شادی گل‌های خاص و منحصر به فرد داشت. او از چهره‌های مطرح کارهای نمایشی استفاده می‌کرد. برای مثال یک بار حرکت ایکیوسان را اجرا می‌کرد و یکبار با زدن نقاب خودش را به شکل زورو در می‌آورد.

شیمبا و یک سو تفاهم بزرگ

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

التهاب روی سکوها خصوصا در تبریز باعث شده بود کوچکترین رفتاری از سوی هر بازیکنی جور دیگر برداشت شود. شیمبا که بازیکن فولاد بود در تبریز دروازه تراکتور را باز می‌کند و در جایگاهی نزدیک به هواداران تراکتور توپ را زیر پیراهنش قرار داده و ادای بچه داری در می‌آورد که تراکتوری‌ها آن را توهین به خود و تیمشان قلمداد کرده و بازی به جنجال کشیده شد و حتی محرومیت پریرا را به همراه داشت ولی او عنوان کرد که قرار بوده به زودی صاحب فرزند شود و شادی جنجالی به این معنا شکل گرفته است.

محسن مسلمان؛ این هم سو تفاهم بود؟

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

مسلمان سال‌ها قبل در لباس ذوب آهن دروازه تراکتورسازی را باز کرد و در شادی پس از گل دست‌های خود را کنار گوش‌هایش گرفت و این موضوع توهین قومیتی به آذری‌زبان‌ها برداشت شد و تراکتوری‌ها درخواست محرومیت مادام‌العمر برای او داشتند. مسلمان ادعا کرد شادی گل او بی منظور بوده و بارها در دیدارهای دیگر آن را انجام داده ولی چون پخش مستقیم نبوده دیده نشده است. او بعدها در لباس پرسپولیس هم چند باری این شادی گل را انجام داد ولی در نهایت مشخص نشد توهینِ برداشت شده یک سو تفاهم بود یا نه.

مورد عجیب شیث و نصرتی

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

در بازی پرسپولیس - داماش بود که دو گل سرخپوشان با شادی گل عجیب، جنجالی و پر سرو صدا همراه بود و شاید متمایزترین بخش این گزارش هم همین قسمت باشد. حرکاتی که دوبازیکن با تجربه با علم به پخش مستقیم بودن بازی مقابل چشم میلیون‌ها بیننده انجام دادند ننگ بزرگی بود که بازتاب جهانی داشت و هنوز هم خیلی‌ها با شنیدن اسم این دو نفر یاد آن بازی و اتفاقات جنجالی‌اش می افتند.

درجه‌های ژنرال کنده شد

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

لیگ سیزدهم استقلال شرایط عجیبی را تجربه کرد. از دست رفتن قهرمانی آسیا منجر به جدایی یک به یک بازیکنان شد و آندو تیموریان یکی از این نفرات بود که نیم فصل به تراکتورسازی رفت و ظاهرا در ترکیب تیم جدیدش فقط یک هدف داشت و آنهم مواجهه با امیر قلعه‌نویی بود آندو هر بازی پس از گل یا پاس گل حرکات عجیبی انجام می‌داد که مشخص بود هدفش قلعه‌نویی است. یکبار درجه‌های او را به شکل نمادین از روی شانه‌هایش جدا می‌کرد و یک بار با اشاره به چشم‌هایش به او می‌گفت که مرا ببین. آندو در نهایت در هفته پایانی با اخراج خود مقصر درجه اول گرفتن قهرمانی از تراکتور قلمداد شد.

شادی گل شبه سیاسی طارمی

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

مناقشات سیاسی بین ایران و عربستان همیشه پایش را در فوتبال هم باز کرده است. چند سال قبل بود که در لیگ قهرمانان آسیا مهدی طارمی با باز کردن دروازه النصر عربستان موفق به گلزنی شد و در شادی پس از گلش حرکت بریدن سر را نشان داد که گفته می‌شد یک حرکت سیاسی است و بازتاب زیادی داشت و واکنش‌های مختلفی نسبت به آن صورت گرفت.

نماد استقلال را دزدیدند

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

برتری استقلال در 4 دربی پیاپی و زدن 4 گل توسط فرهاد مجیدی به سرخپوشان باعث شد عدد 4 نماد هواداران استقلال شود و از دیدار پرسپولیس - الغرافه که مجیدی با اخراج از زمین این عدد را با دستانش به هواداران قرمز نشان داد، این حرکت میان هواداران آبی اپیدمی شد ولی در لیگ پانزدهم پرسپولیس با برانکو انتقام سختی از مظلومی و عدد 4 اش گرفت. برتری 4-2 سرخپوشان باعث شد بازیکنان این تیم عدد 4 را از حریف گرفته و به خود اختصاص دهند و شادی آنها به این شیوه به یاد ماندنی بود.

مرتضی آقاخان و شادی گل رونالدویی

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

آقاخان که امروز بدشانس‌ترین فوتبالیست ایرانی است، روزهای نخست شناخته شدنش در پیکان با گلزنی به سرخابی‌ها همراه بود. او که فیزیک بدنی مناسبی دارد بعد از باز کردن دروازه پرسپولیس در لیگ هفدهم پیراهنش در در آورد و اندام ورزشکاری خودش را به هواداران رقیب نشان داد و به نوعی شادی گلی شبیه به کریس رونالدو به نمایش گذاشت که جنجال زیادی بپا کرد.

شادی اروپایی به سبک اشکان

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

اشکان دژاگه با وجود اصالت ایرانی، پرورش یافته مکتب فوتبال اروپاست و بعد از آن برای ادامه فوتبالش به ایران آمد و برای همین رفتارهایش هم اروپایی است. او فصل گذشته بعد از گلزنی برای تراکتور در روشی که در فوتبال ایران مرسوم نیست به سمت سکوها رفت و به شکل مستقیم شادی گلش را با هواداران تقسیم کرد.

خاص مثل محمد دانشگر

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

مدافع استقلال ابتدای فصل شکل جدیدی از شادی گل را میان هم تیمی‌هایش باب کرد که مدتی سوژه رسانه‌ها بود. این شادی خاص چند باری تکرار شد.

پنجه ببر دیاباته

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

دیاباته هم نوع خاصی از شادی گل منحصر به فرد خودش را در فوتبال ایران به نمایش گذاشت و آن را به نام خود ثبت کرد که به پنجه ببر معروف است.

مهدی ترابی و شادی خاصش

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

لیگ نوزدهم شادی گل‌های خاص و به یاد ماندنی کم نداشت و یکی از آنها توسط مهدی ترابی در بازی با پیکان رخ داد و مقابل دوربین‌ها نوشته زیر پیراهنش را به نمایش گذاشت و تنها راه نجات کشور را اطاعت از رهبری دانست. این شادی گل ترابی واکنش‌هایی به همراه داشت.

تقلید مساله ساز

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

علی علیپور معمولاً بازیکن کم حاشیه‌ای است ولی در دربی اخیر ترجیح داد با هواداران استقلال وارد چالش جدی شود و با تقلید یا به نوعی به سخره گرفتن حرکت پنجه ببر دیاباته خون هواداران آبی را به جوش آورد. علیپور خیلی زود از کرده‌اش پشیمان شد و برای عذرخواهی نزد هواداران استقلال رفت ولی اکثراً این معذرتخواهی را رد کردند.

گیتار ارسلان

با شادی گل‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران

ارسلان مطهری انقدر برای آمدن به استقلال انتظار کشید که حالا با رسیدن به آرزویش تعجبی ندارد که سازش کوک باشد و به قول معروف کبکش خروس بخواند. او شروع شگفت انگیزی در استقلال داشت و گل‌های زیادی به ثمر رساند و شادی گلش که شبیه سازی گیتار زدن است هم مورد توجه قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهنام بانی رو یادتون رفت:))))

      پاسخ ها

      • پیزوری

        استقلالیها سرور پیروزیان

    • بدون نام

      قیافه علیپور

    • پروانه

      قیافه علیپور :))))))

    • بدون نام

      فقط شیث و نصرتی
      دو اسطوره پیروزی

    • sajad

      آقا کجا چهار بازی پشت هم بردن چرا حرف در میارید برید تاریخچه دربیارو بخونید بعد بنویسید تو این چهار بازی وسطش یه دربی بر گذار شد که مساوی شد

      پاسخ ها

      • mr. X

        یه گوگل کن و دربی 69 70 71 72 رو ببین

      • بدون نام

        دربی ۷۲ مساوی شد برادر من شما گوگل کن بازی دوستانه بود اگه دوستانه و قبول نداری لازم به ذکر که سه تا از بردای شما تو دربی دوستانه بود۶۹ ۷۰۷۱ بردید و ۷۲ مساوی شد و ۷۳ مجدد بردید پس چهاری وجود نداره

    • بدون نام

      خود کروناست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج