جاباما
۹۷۸۹۸۳
۲۲ نظر
۵۰۰۱
۲۲ نظر
۵۰۰۱
پ

آبی‌ها چرا از تلویزیون دلخور هستند

به نظر می‌رسد اختلاف هواداران استقلال با تلویزیون هرگز حل نخواهد شد و در این میان فقط هر از گاهی یک سوژه جدید برای این دعوا پیدا می‌شود.

ایلنا: در طول تعطیلات نوروزی هم شاهد دو مصداق جدید برای این ماجرا بودیم؛ یکی شوخی داور برنامه عصر جدید با نام آندرا استراماچونی و دیگری معرفی ناقص تاریخچه استقلال در شبکه ورزش که هر دو مورد هم با واکنش تند آبی‌ها همراه شد. به چند نمونه از اختلاف نظرهای هواداران استقلال با صداوسیما در چند سال اخیر توجه کنید؛ مواردی به نظر می‌رسد آبی‌ها بعضا در آنها حق داشته‌اند، اما در برخی موارد دیگر چندان محق نبوده‌اند.

دوشنبه‌ها با پرسپولیس؟

استقلالی‌ها برای سال‌ها برنامه نود را متهم به جانبداری از پرسپولیس می‌کردند. این رویه مخصوصا بعد از افشاگری فرهاد مجیدی در مورد اینکه عادل فردوسی‌پور در کودکی برای تشویق پرسپولیس به ورزشگاه می‌رفته، حسابی تشدید شد. نظرسنجی‌های نود هم که معمولا با برتری قرمزها همراه می‌شد، این سوءظن را تقویت می‌کرد؛ تا جایی که یک زمان اسم نود را در محافل استقلالی گذاشته بودند: دوشنبه‌ها با پرسپولیس!

می‌دانستید مزدک استقلالی است؟

مزدک میرزایی از جمله گزارشگرانی بود که استقلالی‌ها به شدت روی کار او حساسیت داشتند. آنها معتقد بودند مزدک یک پرسپولیسی دو آتشه است و این باور مخصوصا بعد از گزارش حماسی او در دربی ایمون زاید تقویت هم شد. با این حال جالب است بدانید دوستان نزدیک به تلویزیون و میرزایی، به اتفاق شهادت می‌دهند که مزدک یک استقلالی متعصب بود و هست!

شوخی عجیب با لوگو

چند ماه پیش شوخی عجیب مجری یک برنامه صبحگاهی با لوگوی باشگاه استقلال حسابی سروصدا کرد و کار بالا گرفت. هنوز هم هر طور که به آن شوخی نگاه می‌کنیم، نمی‌فهمیم در سر آقای مجری چه گذشت که چنین حرف‌هایی روی آنتن زنده زد. بعد از برنامه چنان هجمه‌ای روی مجری مزبور به وجود آمد که او فورا با انتشار یک ویدیو از استقلالی‌ها عذر خواست و این پوزش‌طلبی را صبح روز بعد در برنامه‌اش هم تکرار کرد.

کیفیت پخش متفاوت نسبت به پرسپولیس

یک گلایه هم که اخیرا زیاد از سوی هواداران استقلال شنیده می‌شود مربوط به کیفیت ضبط و پخش مسابقات این تیم است. آبی‌ها عقیده دارند کیفیت پخش مسابقات پرسپولیس بالاتر است و برای رقیب سنتی از دوربین‌های اچ‌دی استفاده می‌شود، در حالی که بازی‌های استقلال را دوربین‌های معمولی تصویربرداری می‌کنند. این مساله جنبه فنی دارد و ما تخصصی در این باب نداریم؛ خود صداوسیما هم که کلا کسر شأن می‌داند به بیننده‌ها توضیح بدهد!

ویدیوی لو رفته از احمدی

محمدرضا احمدی هم چند ماه پیش سر ماجرای یک «نا رفیقی» به سوژه خشم استقلالی‌ها تبدیل شد. تلویزیونی‌ها می‌دانند که احمدی پرسپولیسی است، هرچند انصافا بازی‌های استقلال را هم جانانه گزارش می‌کند. احمدی این فصل گزارش بازی رفت استقلال با شهرخودرو را بر عهده داشت که بعد از مسابقه ویدیوی کوتاهی از شوخی او با واحد سیار لو رفت. آقای گزارشگر در این ویدیو در حال شوخی با یکی از شعارهای هواداران استقلال بود؛ آنچه به وضوح نشان می‌داد احمدی پرسپولیسی است و دارد سر به سر دوستانش می‌گذارد. خلاصه کلی سروصدا شد و احمدی هم فورا عذر خواست. هرچند به نظر می‌رسد ناراحتی اصلی استقلالی‌ها از او به خاطر همان جمله معروف «پاس می‌ده یا هت‌تریک می‌کنه» بوده باشد!

اسم ماقبل تاریخی؟

نوروز امسال هم نوبت داور عصر جدید رسید که نمک روی زخم جدایی استراماچونی بپاشد؛ کسی که به شوخی مدعی شد تصور می‌کرده «استراماچونی» اسم یکی از دوره‌های ماقبل تاریخ است. خود این بنده خدا قویا عذر خواسته و گفته اصلا فوتبالی نیست، اما استقلالی‌ها شاکی شده‌اند که چرا این شوخی در مرحله بازبینی حذف نشد. نیازی به یادآوری نیست که عصر جدید «ضبطی» است و می‌شد این یک جمله را از آن در آورد. البته احسان علیخانی در یک پیام ویدیویی ضمن دلجویی از هواداران استقلال از آنها خواست دیگر مربیان فوتبال را تبدیل به «خط قرمز» رسانه نکنند.

نوروز فوتبالی هم شر شد

در آخرین پرده اما برنامه نوروز فوتبالی در بخش معرفی باشگاه استقلال اطلاعاتی در مورد یکی از موسسان باشگاه ارایه داد که از سوی برخی هواداران این تیم نادرست قلمداد شد. همین مساله واکنش‌هایی را به دنبال داشت و در تندترین مورد فرهاد مجیدی روی صفحه شخصی‌اش نوشت: «متاسفانه یکی از سختی‌های دوران قرنطینه تماشای برنامه نوروز فوتبالی است. بی‌دقت، نابلد و دارای مجریان آماتور، اگر در مورد قدمت استقلال و تاریخ باشگاه چیزی نمی‌دانید، هیچ ضرورتی ندارد که درباره‌اش بنویسید و برنامه بسازید. چیزی که پخش شد بسیار بی‌ارزش، بدون سند و همراه با جهالت و نادانستگی بود و البته اهانت به تاریخ پرافتخار یک باشگاه بزرگ و مردمی؛ گرچه طبق معمول خطاها همیشه درباره استقلال رخ می‌دهد. تصحیح و پوزش، حداقل توقعی است که انتظارش را داریم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تلویزیون فقط بین طرفدارای دو تیم تنش ایجاد میکنه تا شاید بتونه مخاطب جمع کنه

      پاسخ ها

      • sajad

        خب خدایی خنده دارن دیگه به زور میخوان برای خودشون تاریخ بخرن میان شش تا تیم درجه سه و تو امجدیه جمع میکنن بعد الان میاد ستاره میزنن رو لوگوشون بعد تاریخشونو از موقعی که دوچرخه اختراع شد میخوان حساب کنن

    • ام ام

      خب هر چی اینجا عنوان شد جز مورد آخر شوخی با استقلال بوده که خب اینور سال های ساله طنزپردازان ما به تمام قشرها میگن ظرفیت شوخی کردن باهاشونو ندارن اینم مثل همونه در مورد حرفی که مجیدی زده اگه تاریخ حقیقی استقلالو میدونه چیه و مغایر از چیزی هست که صدا و سیما گفته بیاد با اسناد و مدارک نشون بده نه که با نظر دادنای تشویش کنندش طرفداران دو تیمو بندازه به جون هم.راستی یه نگاه به گزارشگریه خیابانی تو بازیای آسیایی استقلال و پرسپولیس بنداز هزاران اهانت به پرسپولیس کرد آخرم عذرخواهی نکرد

    • بدون نام

      باباتواین همه پیشکسوت یه ادم حسابی قاطیشون نشده بیخیالشون شید بزارخوش باشن

    • بدون نام

      استقلالی ها از زمین و زمان شاکی هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بتوچه

      • hm@

        مزدک میرزایی که پس ازرفتن ازایران پرسپولیسی بودنش رو فریاد زد وکانالهای پرسپولیسی هم انرا با اب وتاب نشر دادن..

    • بدون نام

      لعنت بر بدخواهان تاج بزرگ...

    • علی

      حق داریم به خدا....
      اما خوشحالیم صدا سیما با ما نیست

    • خخخ

      وقتی میدونی یه تیم با انقد طرفداره داری بهش توهین میکنی مشخصا بیشعوری اجرا کننده رو میرسونه

    • تاج 2 ستاره

      صدا و سیما مال لنگ هستش

    • خروس بی محل

      والبته مهران مدیری که فقط پرسپولیسی هارودعوت میکنه دورهمی والبته هرکدومشون هم دوالی سه باردعوت میکنه دراینکه مدیری فوتبالی نیست شکی وجودنداره ولی دربی شرف بودنشم شکی وجودنداره

    • sobhan

      دیگه گندشو دراوردن کیسه کشا واقعا یعنی چی اخه فک میکنن امام زاده ان هیچکس نمیتونه به اینا بگه بالای چشمتون ابرو
      شدن مثه اخوندا هیچکس نمیتونه بهشون حرف بزنه ولی خودشون هر غلطی میخوان میتونن بکنن

    • بدون نام

      مزدک کثیف کجا طرفدار اس اس بود تو فینال لنگ و کاشبما از فینال رفتن سپاهان و ذوب و لنگ گفت ولی از حسادت اسم چهارتا فینال اس اس رو نیوورد کم حرف الکی بزنید

    • جوکر

      والت تا جایی که اخیرا معلوم شده تعدادی از پیشکسوتان لنگی با افتخار ساواکی بودن.اینارو چرا نمفهمن لنگیا

    • احسان

      بهتره بگیدکیسه ها.....

    • لنگی

      لنگی جماعت پدرسوخته است، از هرچی بگی خودشو نخود آش میکنه،

    • بدون نام

      آخه استقلال قابل مقایسه با پرسپولیس بزرگه
      استقلال در بهترین فرض ممکن ده درصد از طرفداران فوتبال رو داره
      پس به همین اندازه باید بهش توجه بشه

    • بدون نام

      به نظرمن یک مجری مثل اقای علیخانی که طرفدارای خودش از طرفدارای فوتبال بیشتره نباید خودش رو غرق در این مسایل حاشیه ای کنه همین اقای خیابانی تو بازیهای اسیایی انقدر روی تیم های ایرانی تعصب داره که ادم لذت میبره و انگار که صدساله طرفدار تیم ابی وقرمزهست وحتی زردهست

    • بدون نام

      چراتنشهای فوتبالی همیشه برعلیه استقلال است

    • بدون نام

      همانجورکه 90 راتحریم کردیم تلویزیون راهم تحریم می کنیم

    • بدون نام

      یادمه زمانی که 90 هم پخش می‌شد درزمان سرمربیگری وقت پرسپولیس علی دایی. هرهفته بی دلیل باایشان ارتباط تلفنی برقرارمیکردند.این قضیه درمن یک حساسیت خاصی ایجادکردوبرام یقین شد که نودهم... است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج