۹۷۹۵
۱ نظر
۵۰۳۸
۱ نظر
۵۰۳۸
پ

فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی مشکل امنیتی دارند!

زن ایرانی، مرد خارجی، فرزندان سردرگم

طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هرچند در هیات دولت تصویب شده است، اما مجلس با آن مخالف است.

طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هرچند در هیات دولت تصویب شده است، اما مجلس با آن مخالف است.

اما این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس رای نیاورد. نیره اخوان‌بیطرف، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره این موضوع به خبرآنلاین می گوید: "این طرح به دلایل مشکلات امنیتی در کمیسیون قضایی رد شد."

طرح تابعیت ایرانی فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی چرا در کمیسیون قضایی تصویب نشد؟
این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد اما این کمیسیون آنرا تصویب نکرد و با این طرح مخالفت کرد و به دلایل مشکلات امنیتی در کمیسیون قضایی رد شد، اگر دولت دغدغه‌های امنیتی را نسبت به اعطای تابعیت دوگانه رفع کند با آن موافقت می‌کنیم.

اما پیش از این طرحی یک فوریتی با عنوان اصلاح قانون تابعیت ایرانی ازسوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس رای آورد.
تصویب اعطای تابعیت ایرانی و دیگر امتیازات ملیت ایرانی به فرزندان بانوانی که با اتباع خارجی ازدواج می‌کنند در هیات دولت، تنها یک نظریه است که برای تصویب باید به مجلس بیاید و پس از رای موافق نمایندگان و سپس شورای نگهبان به قانون تبدیل شود. اگر دغدغه‌هایی که ما نسبت به طرح تابعیت ایرانی فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و پدران خارجی داریم در طرحی که دولت قرار است به مجلس تقدیم کند، لحاظ شده باشد به آن رای موافق می‌دهیم.

طبق این طرح قرار است تابعیت ایرانی حتی فرزندانی که پیش از تصویب این قانون از مادر ایرانی و پدر خارجی متولد شده باشند نیز به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند؟
بله. در صورت تصویب نهایی این طرح، فرزندان متولد از مادر ایرانی و پدر خارجی که مطابق ماده ۱۰۶۰قانون مدنی با اخذ مجوز ازدواج کرده‌اند، ایرانی محسوب می‌شوند. مطابق این طرح، فرزندانی که پیش از تصویب این قانون از مادر ایرانی و پدر خارجی متولد شده باشند نیز به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.

چرا طرح مشکلات امنیتی دارد؟
چون در صورتی که این تبصره تصویب شود، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی که تابعیت ایرانی می‌گیرند، می‌توانند در مشاغل دولتی و حاکمیتی حضور داشته باشند. این درحالی است که دولت تاکید دارد تا مشکل تابعیت فرزندانی که مادر آنها ایرانی اما پدرشان خارجی است و تاکنون نتوانسته اند تابعیت ایرانی بگیرند در کشور حل و فصل شود.

امکان تصویب آن چقدر وجود دارد؟
در حال حاضر وزارت خارجه، وزارت کشور و ثبت احوال، مشکلی با محتوای این طرح ندارند و خواستار تصویب آن هستند. این طرح باید در صحن مجلس با رای گذاشته شود و ما تصمیم داریم تا با اصلاحاتی آن را به کمیسیون حقوق قضایی مجلس ارجاع دهیم تا مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

زن ایرانی، مرد خارجی، فرزندان سردرگم


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      Az khandane tamame mataleb be in natije rasidam ke angar yek edeh neshastnd dor ham darand seke bala miandazand o migan namidanim shir ya
      khat..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج