۹۷۹۶۱۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رقابت نزدیک قدوس با شاگرد کی‌روش

سامان قدوس در این فصل بدشانسی‌های زیادی را تجربه کرد تا یکی از بدترین فصول فوتبالی خود را سپری کند.

فرهیختگان: سامان قدوس در این فصل بدشانسی‌های زیادی را تجربه کرد تا یکی از بدترین فصول فوتبالی خود را سپری کند. مهاجم آمیان پس از محرومیتی چهارماهه بابت انتقال نافرجامش به هوئسکا آماده بازگشت به میادین بود که دچار مصدومیت شد تا دوباره از شرایط مسابقه دور شود. پس از سپری کردن دوران مصدومیت نیز در آستانه بازگشت به فرم مطلوب و حضور در ترکیب اصلی بود که شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی کامل مسابقات لیگ فرانسه شد. در چنین شرایطی ممکن است با شروع دوباره لیگ، قدوس جایگاه ثابتش در ترکیب را از دست داده و رقابت سختی برای بازگشت به ترکیب اصلی داشته باشد.

سایت «آمیان ۱۱» در تحلیلی به بررسی گزینه‌های مختلف حضور در ترکیب اصلی این تیم پرداخته و می‌نویسد: «رقابت نزدیکی برای حضور در ترکیب آمیان وجود دارد و ما این بار سراغ سامان قدوس و استیون مندوزا، دو هافبک تهاجمی تیم رفته‌ایم که توانایی بازی در پست وینگر چپ را دارند تا با مقایسه توانایی‌های آنها مشخص شود که کدام‌یک شایسته حضور در ترکیب ثابت هستند.»

پاس و پخش توپ: سامان قدوس

قدوس این توانایی را دارد که در تمام پست‌های هجومی بازی کند و هم در نوک خط حمله و هم در جناحین تاثیرگذار است. او با تکنیک خوبی که دارد، می‌تواند به‌راحتی مدافعان پیش‌رویش را پشت‌سر گذاشته و پاس‌های خوبی در عمق به هم‌تیمی‌هایش بدهد. توانایی بالای بازیکن سابق اوسترشوند در ضربات ایستگاهی و کرنرها باعث می‌شود موقعیت‌های خوبی در اختیار بازیکنان این تیم قرار گیرد. استیون مندوزا بیشتر بازیکنی است که علاقه به حرکات انفرادی و پا به توپ دارد و گاهی فراموش می‌کند که باید به سایر بازیکنان پاس بدهد. در چنین شرایطی گاهی اوقات تکنیک او هدر می‌رود و سودی برای تیمش ندارد.

توانایی عبور از بازیکن حریف: مندوزا

مندوزا بازیکنی است که توانایی بالایی در عبور از مدافع پیش‌روی خود دارد. استارت‌های سریعش باعث می‌شود به‌راحتی و با یک دریبل حریف را پشت سر گذاشته و فرصت مناسبی برای خودش ایجاد کند. در فوتبال مدرن چنین توانایی و انتقال سریع توپ به حمله یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. حضور این بازیکن کلمبیایی در زمین باعث می‌شود مدافع حریف کمتر در کارهای تهاجمی شرکت کند و بیشتر مراقب حرکات او باشد. سامان قدوس اگرچه تکنیک خوبی دارد، اما سرعتش در مقایسه با مندوزا کمتر است و به همین دلیل برتری در این بخش به مندوزا می‌رسد.

قیمت بازیکن: قدوس

سامان قدوس دومین بازیکن گرانقیمت تاریخ باشگاه است که با احتساب پاداش‌ها مجموعا حدود ۶ میلیون یورو روی دست آمیان هزینه گذاشت. این ستاره ایرانی که سابقه بازی در جام جهانی قبلی را در کارنامه دارد و در لیگ اروپا نیز نمایشی عالی برابر آرسنال ارائه کرده بود، به‌عنوان یک بازیکن ملی‌پوش راهی این باشگاه شد. با چنین رزومه مناسبی، قدوس به‌خوبی توانست جای خالی گائل کاکوتا را در تیم پر کند. در این بخش مندوزا مثل یک ریسک است که آمیان نیز علاقه زیادی به انجام چنین کارهایی دارد. او پیش از این در تیم‌های بزرگی بازی نکرده و برای درخشش با پیراهن آمیان به زمان نیاز دارد.

فرم کنونی: مندوزا

با وجود عملکرد نه‌چندان خوب پس از تعطیلات زمستانی، مندوزا همچنان دومین گلزن برتر آمیان در این فصل است. این ملی‌پوش کلمبیایی پس از انتقالش به آمیان چهار ماه خوب را در تیم سپری کرد و در نخستین تجربه بازی در لیگ‌های خارج از کشورش عملکرد خوبی داشته است. مندوزا در ۱۷ بازی برای تیمش ۶ گل زده که آمار خوبی برایش محسوب می‌شود. در سوی مقابل قدوس چهار ماه ابتدای فصل را نتوانست در کنار سایر هم‌تیمی‌هایش بازی کند. محرومیت او از سوی فیفا در پرونده انتقالش در سال ۲۰۱۸ او را از شرایط مسابقه دور کرد. قدوس در آخرین بازی تیمش در لیگ برتر مارسی توانست گلی حساس را در آخرین دقایق وارد دروازه حریف کند تا بازی با تساوی به پایان برسد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج