۹۷۹۶۱۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طارمی: هنوز به‌دنبال پیشرفت هستم

مهدی طارمی در نخستین فصل حضورش در فوتبال اروپا عملکردی درخشان در لیگ پرتغال داشته و توانسته نظر مثبت بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند.

فرهیختگان: مهدی طارمی در نخستین فصل حضورش در فوتبال اروپا عملکردی درخشان در لیگ پرتغال داشته و توانسته نظر مثبت بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند. این ملی‌پوش ایرانی حتی در نیم‌فصل نیز پیشنهادات خوبی از تیم‌هایی چون اسپورتینگ لیسبون، بنفیکا و بوردو داشت و به‌نظر می‌رسید خیلی زود در مسیر حضور در تیم‌های مطرح‌تر در اروپا قرار گرفته که البته با مخالفت ریو آوه این جابه‌جایی منتفی و او در این باشگاه ماندنی شد.

سایت «ساپو دسپورتو» پرتغال در گزارشی با اشاره به انتخاب طارمی از سوی رسانه‌های ایرانی به‌عنوان بهترین لژیونر این کشور در سال ۹۸ می‌نویسد: «مهدی طارمی، مهاجم ایرانی که در ریو آوه بازی می‌کند در کشورش به‌عنوان بهترین بازیکن شاغل در لیگ‌های خارجی انتخاب شده و سایت این باشگاه روز سه‌شنبه این خبر را اعلام کرد. طارمی در ابتدای فصل راهی ریو آوه شد و به‌تازگی از سوی یک رسانه ایرانی و به انتخاب هیأت‌داوران و آرای عمومی مردم بیشتری رای را به‌عنوان بهترین لژیونر به خود اختصاص داد. نمایش خوب او در این فصل و زدن ۱۱ گل در ۲۷ مسابقه برای ریو آوه اصلی‌ترین دلیل انتخاب او بود.»

طارمی: ریسک کردم و جواب داد

طارمی درخصوص کسب این عنوان به سایت باشگاه گفت: «برایم افتخار بزرگی است که توانستم به این جایزه دست پیدا کنم. در تمام طول دوران فوتبالم سخت تلاش کرده‌ام تا پیشرفت کرده و در بهترین شرایط باشد و چنین جوایزی باعث می‌شود تا انگیزه‌هایم برای ادامه این مسیر بیشتر شود.»

او در ادامه با تشکر از کسانی که در این موفقیت نقش داشته‌اند، افزود: «باید از تمام هم‌تیمی‌هایم و البته باشگاه ریو آوه که در این مدت کمک زیادی به من کرده‌اند تشکر کنم. آنها باعث شدند خیلی زود با شرایط فوتبال پرتغال آشنا شده و هماهنگی خوبی پیدا کنم. سبک فوتبال در اینجا کاملا با آنچه قبلا تجربه کرده بودم متفاوت است و فکر می‌کنم نتیجه ریسک حضورم در فوتبال اروپا و این باشگاه مثبت بود.» طارمی ۲۷ ساله در ابتدای فصل از تیم قطری الغرافه راهی پرتغال شد و خیلی زود توانست به یکی از مهره‌های اصلی تیم کارلوس کارواخال تبدیل شود.

تلاش برای کسب سهمیه اروپا

ریو آوه در این فصل نتایج قابل قبولی کسب کرده و پیش از تعطیلی لیگ پرتغال به‌دلیل شیوع کرونا در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار داشت. یاران طارمی درحالی‌که ۱۰ هفته تا پایان فصل باقی مانده، رقابت نزدیکی با اسپورتینگ لیسبون برای کسب سهمیه لیگ اروپا دارند و درصورت پیگیری مجدد لیگ می‌توانند به حضور در دیدارهای فصل بعد این تورنمنت امیدوار باشند. اختلاف ۴ امتیازی دو تیم باعث شده تا ریو آوه امید زیادی برای رسیدن به رده چهارم جدول داشته باشد.

شاگردان کارواخال در آخرین دیدار خود پیش از تعطیلی لیگ در زمین پورتوی صدرنشین به تساوی یک-‌یک رسیدند که تک‌گل این تیم را مهدی طارمی به زیبایی به ثمر رساند تا تیمش یک امتیاز ارزشمند از این دیدار حساس کسب کند. ریو آوه در ادامه دیدارهای خود دو مصاف دشوار برابر بنفیکا و براگا، تیم‌های دوم و سوم لیگ در پیش دارد که می‌تواند در تعیین رتبه آنها در پایان فصل بسیار تاثیرگذار باشد. طارمی در لیگ هشت‌ بار برای تیمش گلزنی کرده و در جدول گلزنان در رده ششم قرار دارد. فاصله ۷ گله او با کارلوس وینیسیوس، مهاجم گلزن بنفیکا باعث شده تا کار دشواری برای کسب عنوان آقای گلی این فصل داشته باشد، اما عملکرد او در رقابت‌های این فصل با توجه به نخستین تجربه‌اش در تیم‌های اروپایی فراتر از حد انتظار بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه تا حالا پیشرفت کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج