جاباما
۹۷۹۶۹۹
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ناصری: میرسلیم رئیس مجلس می‌شود

کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در تحلیل مجلس یازدهم گفت: قالیباف رئیس در سایه و صحنه گردان اصلی خواهد بود و میرسلیم جایگاه صوری ریاست قوه مقننه را عهده‌دار می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در تحلیل مجلس یازدهم گفت: قالیباف رئیس در سایه و صحنه گردان اصلی خواهد بود و میرسلیم جایگاه صوری ریاست قوه مقننه را عهده‌دار می‌شود.

از پیش از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم و در زمانی که زمزمه تحرکات قالباف برای شرکت در انتخابات به گوش می‌رسید همزمان همه از خیز او برای گرفتن ریاست قوه مجریه خبر دادند؛ با اینکه بسیاری از کنشگران سیاسی امکان ریاست او بر مجلس را بعید و با هزینه‌های زیاد برای قالیباف پیش‌بینی می‌کنند اما با پیروزی لیستی که او از طراحان اصلی آن بود، به نظر می‌رسد او تمام تلاشش را برای تصاحب صندلی ریاست بهارستان به کار بسته است.

عبدالله ناصری کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب درباره تلاش برای حذف جریان اصلاح‌طلب و کنار گذاشتن سرمایه‌های اجتماعی مانند محمد خاتمی، گفت: تجربه حاکمیت یک دست تجربه شکست خورده‌ای است اما از سال ۹۲ به بعد هسته سخت قدرت و جناح تندرو متوجه شد که علیرغم شکست در انتخابات سرمایه‌های اجتماعی خودشان را نیز از دست داده است و مهم‌تر از آن با آمدن یک دولت متفاوت خیلی از مفاسد و پنهان‌کاری‌ها افشا می‌شود.

وی با اشاره به روند افشاگری پرونده‌های شهرداری تهران، اظهار داشت: اگر شورای شهر و شهردار اصلاح‌طلب نبودند این تعداد پرونده قضایی برای مدیریت شهرداری تشکیل نمی‌شد و من معتقد هستم اگر مدیریت شهرداری تهران تغییر نمی‌کرد، پرونده و موضوع آقای شریفی قائم‌مقام قالیباف حتی مطرح هم نمی‌شد؛ اما با حضور اصلاح‌طلبان فضا به گونه‌ای پیش رفت که باعث شد وی بازداشت شود.

ناصری تصریح کرد: دولت سایه و تندروها در یک ارزیابی و سبک_سنگین کردن به این نتیجه رسیدند که اگر حاکمیت متمرکز و یک دست باشد بهتر می‌تواند فضا را مدیریت کند، لذا کار خود را هم از مجلس آغاز کردند که به مراتب سخت‌تر از انتخابات مجلس هفتم عمل کردند و برنامه دارند انتخابات ریاست جمهوری و دولت سال آینده را هم به همین شکل بگیرند.

وی درباره انشقاق و تشتتی که بین جریان اصولگرایی وجود دارد و امکان ریاست قالیباف بر مجلس یازدهم، گفت: با توجه به اینکه در شهرداری تهران پرونده‌های مفاسد اقتصادی و مسائلی دیگر درباره آقای قالیباف وجود دارد، او در مجلس اول عملا رئیس در سایه خواهد شد و از نظر ظاهری و در تریبون افرادی مثل میرسلیم به عنوان رئیس قوه مطرح خواهند شد؛ اما عملا کار مدیریت داخل مجلس به عهده قالیباف خواهد بود و رئیس صوری تنها ارتباط با بیرون از مجلس و همچنین ارتباطات پارلمان های دنیا و اتحادیه‌های بین‌المللی را به عهده خواهد داشت و یک مقام نمایشی است.

این تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: از طرفی احیانا برخی تلاش می‌کنند از باب دهن کجی به دنیا، ریاست را به یک مقام نظامی بدهند.

وی درباره تاثیر مجلس یازدهم در شکل‌گیری دولت بعدی اظهار داشت: بین بودن این مجلس یک دست با آدم‌هایی از جریان احمدی‌نژاد و قالیباف و نسل جوانی که آمده‌اند بیانیه گام دوم را محقق کنند حتما انتخابات ریاست جمهوری برایشان مهم خواهد بود و احیانا بین جریان قالیباف و احمدی نژاد و اصولگرایان مستقل یک صف‌بندی شکل خواهد گرفت.

این کنشگر سیاس اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: حتما چهره‌ای جدید به عنوان کاندیدای اصلی جریان تندرو تعیین خواهد شد و در این شرایط اگر نوع انتخابات از نوع دوم اسفند باشد، بزرگترین وظیفه اصلاح‌طلبان این است که در انتخابات شرکت نکنند.

وی در پایان با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: ما با پدیده کرونا روبرو هستیم که با توجه به نوع مدیریت مسئولان و تبعات اجتماعی و اقتصادی بسیار سنگین آن در سال جاری ممکن است بسیاری از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های تحلیلگران سیاسی تغییر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مختاری

      سلام میرسلم بدرد ریاست مجلس نمی خورد اشنباه کردن ایشان ۳سال گذسته نامزد ریاست جمهوری سد توخدا میرسلم توجه نکید ان مملکت داغون می کند زنده باد قالیباف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط ابراهیم حیدری تازه کند

      • بدون نام

        هر دو غیر نرمالن اصلا بدرد اینکار نمیخورن
        سواد ندارن فقط هرکدام به یه عقبه سیاسی وصلن که براشون سروصدا میکنن .

    • بدون نام

      یا خدا
      من رفتم از نمایندگی در مجلس استعفا بدهم
      خخخخخخخ

    • بی نام

      باز بیراهه میرویم تا کی؟

    • محمد ح

      آقای روحانی ...

    • آ+دم

      میرسلیم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .... میر سلیم ..از حول حلیم .. افتاد تو دیگ!!

    • بدون نام

      میرسلیم به درد نمایندگی مجلس هم نمیخوره و به زور وارد مجلس شد چه برسه بخواد رییس مجلس بشه !

    • بدون نام

      آخه این بابا تا حالا چه گلی به سر این مملکت زده که بخواد رییس مجلس هم بشه !

    • بدون نام

      وای ده ده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج