۹۷۹۸۶۱
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

پاسخ سازمان جهانی بهداشت به اتهام‌زنی آمریکا

سازمان جهانی بهداشت که مقر آن در ژنو است، اتهام‌زنی‌های آمریکا به این نهاد مبنی بر برخورداری از رویکرد «چین‌محوری» را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا: سازمان جهانی بهداشت که مقر آن در ژنو است، اتهام‌زنی‌های آمریکا به این نهاد مبنی بر برخورداری از رویکرد «چین‌محوری» را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، مقام های سازمان جهانی بهداشت امروز(چهارشنبه ۲۰ فروردین) پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت، کمک های مالی به این سازمان را قطع می کند، تاکید کردند که مرحله حساس همه‌گیری کرونا، زمان مناسبی برای قطع کمک های مالی نیست.

ترامپ دیروز (سه‌شنبه ۱۹ فروردین) در نشست خبری روزانه خود درباره وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی مبالغ هنگفتی را از آمریکا دریافت می‌کند، افزود: آن‌ها از تصمیم ممنوعیت مسافرتی من انتقاد و مخالفت کردند. آن‌ها در اشتباه بوده‌اند. به نظر می‌رسد آن‌ها بسیار «چین محور» هستند. مجبوریم به این مساله بپردازیم. ما بیشترین پولشان را می‌پردازیم.

بخش عمده ای از نیازهای مالی سازمان جهانی بهداشت از طرف آمریکا تامین می شود و ترامپ معتقد است این سازمان، توصیه های بدی را در جریان شیوع ویروس کرونا منتشر کرده است.


سهم مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۹ از ۴۰۰ میلیون دلار گذشت که تقریبا دو برابر رقم اهدایی دومین کشور بزرگ اهداکننده کمک مالی به این نهاد بود. در مقام مقایسه، چین مبلغ ۴۴ میلیون دلار به این سازمان کمک کرد.

«هانس کلوگ» مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: همچنان در دوران اساسی همه‌گیری هستیم، از این رو اکنون زمان مناسبی برای قطع حمایت مالی از این نهاد نیست.

«بروس آیلوارد» مشاور ارشد دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز از مناسبات این نهاد سازمان ملل با چین دفاع کرد و به خبرنگاران گفت: همکاری با مقام های پکن برای پی بردن به اطلاعات مربوط به شیوع کرونا، اهمیت زیادی دارد. وی افزود: در مرحله اولیه شیوع کرونا، دسترسی کامل به همه موارد ممکن و همکاری با چینی ها برا درک این مساله، واقعا حیاتی بود.

آیلوارد گفت: این همان کاری است که با هر کشور کرونازده دیگری همچون اسپانیا انجام دادیم و ارتباط خاصی با چین ندارد.
وی با دفاع از توصیه های سازمان جهانی بهداشت درمورد باز نگه داشتن مرزها، یادآور شد: چین برای تشخیص و شناسایی موارد اولیه ابتلا به کرونا و تماس های این افراد، بسیار تلاش کرد و اطمینان داد که مبتلایان برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر به کشورهای دیگر سفر نمی کنند.

مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت نیز موارد ابتلا به کرونا در اروپا را بسیار نگران کننده دانست و از دولتمردان اروپایی خواست پیش از کاستن از تمهیدات کنترل کننده، بررسی های دقیقی انجام دهند.
کلوگ با یادآوری وجود نشانه های مثبتی از برخی کشورها تاکید کرد، برای توقف اقدامات مربوط به مهار شیوع کرونا و کاهش میزان قرنطینه، هنوز خیلی زود است.

وی افزود: اکنون دوره فراغت از تمهیدات و اقدامات نیست، بلکه زمان آن است که بار دیگر تلاش های جمعی مان برای جلوگیری از شیوع با کمک همه جوامع را دو و سه برابر کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ زیر بحران مملکتش مونده حالا الکی شاخ و شانه میکشه که من کمک مالی نمیکنم
      بگو ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشبختانه سازمان بهداشت جهانی با توصیه به چین و دیگر کشورها برای باز نگه داشتن مرزها و افزایش تردد توانست نعمت کرونا را به تمام جهان هدیه دهد.

      • شهرام جباری

        کشوری که 2.2 تریلیون دلارتزریق کرده به اقتصادش 40 میلیون دلار عین پول خرده واسش اصلا این رقم واسش عددی نیست بیسواد البته شک ندارم نمیدونی 2.2 تریلیون دلار چقدرمیگه فعلی سرانگشتی بهت بگم بودجه سالانه مملکت ما سالی 40 میلیارد دلاره یعنی حدود 50 سال بودجه مملکت ما متوجه شدی به خرنفرتا سه ماه نفری 1200 دلار داده یعنی نفری 3600 دلار با احتساب دلار 17 هزارتومنی میشه چیزی حدود 60 میلیون به هرنفر بیسواد بدون چی میگی

    • رضا

      حالا شما فرض کنید یک مقام بلندپایه ایرانی این حرف رو زده بود چی میشد؟!؟!؟!؟!؟! از شبکه های اجتماعی رسمی خارجی گرفته تا دوستان ایرانی همه از تخصص بالای و تخصصی بودن این سازمان و بیهوده بودن اون سخنان میگفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه مگه ایران کمک ۴۰۰ میلیون دلاری به این سازمان میکنه که از این حرفها بزنه . در ضمن با اخراج پزشکان بدون مرز اینکارو عملا انجام داده !

      • وحید

        منظورتون از پزشکان بدون مرز همون 9 نفری بودن که تنها دوتاش دکتر بودن و 7 تا خدمه توشون بود و 1000 تا ماسک آورده بودن با یه چادر امانی که قرار بودن برگردوننه؟در ضمن مگه میشه به نهاد بهداشتی دید اقتصادی داشت.

      • رضا

        در مثال مناقشه نیست اگر ایران کمک می‌کرد. اگر مسعولین ایران به جای ترامپ بودن. متوجه شدی عزیزم

    • بدون نام

      درست میگن سازمان بهداشت جهانی پیشقراول بهداشت جهانه ولی با بیسوادی و تنبلیشون سبب گسترش بیماری شدند چون درست و سریع اطلاع رسانی نکردند .

    • ایرانی وطن پرست (نه مزدور)

      ۴۰۰ میلیون دلار که چیزی نیست فقط سالی ۸۰۰ میلیون داره به نوکر های امریکا در ایران داره میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج