۹۸۰۳۶۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

موزه‌های جهان را نشسته در خانه بگردیم

روزهایی که مردم سراسر جهان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند موزه‌های بزرگ جهان امکان گردشگری آنلاین را برای کاربران خود فراهم کردند تا در خانه به تماشای آثار تاریخی، فرهنگی و هنری بنشینند.

ایرنا: روزهایی که مردم سراسر جهان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند موزه‌های بزرگ جهان امکان گردشگری آنلاین را برای کاربران خود فراهم کردند تا در خانه به تماشای آثار تاریخی، فرهنگی و هنری بنشینند.

موزه‌ها و گالری‌ها در طول شیوع بیماری کرونا بسته شدند اما وب سایت های آنها باز است و فرصتی را فراهم کردند که هرشخص در یک تور شخصی به صورت آنلاین در زمان دلخواه خود به دور از ازدحام گردشگران بر روی کاناپه خانه بنشیند و درحالی که چای می نوشد از دیدن تابلوی نقاشی مونالیزا حظ ببرد و دیگری گنج های موزه ها را کشف کند.

موزه‌های جهان را نشسته در خانه بگردیم

Milan's Pinacoteca di Brera

موزه پیناکوتکا دی بررا مهم‌ترین گالری هنر میلان به‌شمار می‌رود و در آن آثار هنری نقاش‌های مشهوری همچون کاراواجو، بلینی، مودلیانی، روبنز و آنتونی فان‌دیک به نمایش گذاشته شده‌اند. بنای موزه نیز عمارتی رنسانسی است که بین سال‌های ۱۶۵۱ تا ۱۷۷۳ به‌عنوان صومعه استفاده می‌شد. این بنا از سال ۱۷۷۶ به موزه هنر تغییر کاربری داد و در حال‌ حاضر یکی از بهترین موزه‌های هنر موجود در ایتالیا است.

Florence's Uffizi Gallery

گالری اوفیزی از موزه‌های هنر در ایتالیا است. این موزه که در شهر فلورانس واقع شده به عنوان قدیمی‌ترین و مشهورترین موزه‌های هنر اروپا و جهان است.

در این موزه می توانید از اثر ساندرو بوتچیلی لذت ببرید و به تماشای مجسمه های رم باستان بنشینید و از بخش مهمی از تاریخ جهان از قرن نوزدهم تاکنون را نظاره کنید.

Rome's Vatican Museum

موزه‌های واتیکان از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان هستند که در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنیان نهاده شد. این موزه که آثار هنری تاریخی بی‌نظیری را که مرتبط با مسیحیت و مذهب کاتولیک است را در خود جای داده، سالیانه پذیرای حدود ۴ میلیون بازدیدکننده است.

موزه‌های جهان را نشسته در خانه بگردیم

Athens' Archaeological Museum

موزه باستان‌شناسی ملی آتن شامل تعدادی از مهم‌ترین اشیا از نقاط مهم باستانی در یونان و مناطق اطراف آن متعلق به دوران پیشاتاریخ تا عهد باستان می‌باشد. این موزه به عنوان یکی از بزرگترین موزه‌های جهان و دارای غنی‌ترین مجموعه اشیا دوران یونان باستان شناخته می‌شود. این موزه در سال ۱۸۲۹ تأسیس شده‌است. در این موزه از گلدان و سرامیک گرفته تا ساخت فلز و مجسمه ها را می بینید و تنها با چند کلیک می توانید احساس کنید که در بالای کوه المپوس ایستادید.

Madrid's Prado

موزهٔ دِل پرادو یک موزه و گالری هنری‌ در مادرید است. این موزه یکی از برجسته‌ترین موزه‌های جهان در زمینه هنر اروپایی از سده ۱۲ تا اوایل سده ۱۹ میلادی به حساب می آید که بر پایهٔ کلکسیون سلطنتی اسپانیا بنا نهاده شده است و می توانید از تابلوهای باشکوه قرون وسطایی لذت ببرید.

این موزه به عنوان موزهٔ نقاشی و مجسمه تأسیس شد و در عین حال از کلکسیون مهم و بزرگی شامل ۵۰۰۰ تابلوی نقاشی، ۲۰۰۰ تصویر چاپی، ۱۰۰۰ عدد سکه و نشان و نزدیک به ۲۰۰۰ عدد آثار زینتی تاریخی تشکیل شده‌است.

موزه‌های جهان را نشسته در خانه بگردیم

Paris' Louvre museum

موزه لوور بزرگترین موزه هنر و یک بنای تاریخی در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه است. این موزه یکی از شاخصه‌های مشهور فرانسه و پاریس است که در سمت راست رودخانه سن، در منطقه ۱ شهر پاریس واقع شده و بالغ بر ۳۸۰۰۰ اثر هنری مربوط به پیش از تاریخ تا سده ۲۱ میلادی در فضایی بالغ بر ۷۲۷۳۵ متر مربع جمع‌آوری و در معرض دید قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۷ میلادی، موزه لوور، با ۸/۱ میلیون بازدید کننده، در فهرست پربازدیدترین موزه‌های جهان قرار گرفت.

London's British Museum

موزه بریتانیا یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان است که بیش از ۷ میلیون گنجینه و آثار باستانی از بسیاری از فرهنگ‌ها، قوم‌ها و کشورهای جهان را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده است.

این موزه شامل دست‌نوشته‌ها، کتاب‌های قدیمی و آثار باستانی گردآوری شده از برخی مستعمرات وقت بریتانیا است.

بازدید از موزه بریتانیا، مجانی است و پولی بابت بلیط یا ورودیه دریافت نمی‌شود. اما در برخی نمایشگاه‌های ویژه و تخصصی که از دیگر موزه‌های معتبر جهان به امانت گرفته می‌شوند، بازدید به صورت مجانی نخواهد بود و پولی بابت بازدید از برخی نمایشگاه‌های موقتی که به صورت امانتی گردآوری شده‌اند، دریافت می‌شود.

New York's Metropolitan Museum

موزه کلان‌شهری هنر مشهور به موزه متروپولیتن از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان است که در ۱۸۷۲ میلادی افتتاح شد. مجموعه بزرگ و نادری از تاریخ اسلام و ایران باستان را در خود نگهداری می کند و سالیانه حدود ۴ میلیون بازدیدکننده دارد.

موزه‌های جهان را نشسته در خانه بگردیم

Washington's National Gallery of Art

نگارخانه ملی هنر آمریکا یک مکان خاص و هیجان انگیز برای افرادی است که به آثار هنری باقی‌مانده از هنرمندان قدیمی مانند لئوناردو داوینچی عشق می‌ورزند. این نگارخانه نه تنها یک مکان فرهنگی و هنری است، بلکه با وجود آثار گران‌بهایی که درون آن نگه داری می‌شود می‌توان این مکان را یک موزه خاص و حیرت انگیز در نظر گرفت.

نگارخانه ملی هنر آمریکا (The National Gallery of Art) در سال ۱۹۳۷ در شهر واشنگتن دی سی تأسیس شده است و تاکنون هنرمندان زیادی آثار هنری فاخر را به این موزه اهدا کرده‌اند تا در معرض دید دوستداران هنر و زیبایی قرار بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درکدام کانال تلویزیون ببینیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج